Szignifikáns növekedés figyelhető meg idehaza a konferenciaturizmus területén. Míg 2015-ben összesen 2819 magyar, illetve nemzetközi szervezésű rendezvényt tartottak hazánkban, addig 2016-ban ez a szám elérte a 3598-at, amely 27 százalékos növekedést jelent – derül ki a Magyar Turisztikai Ügynökség adataiból. Ezen belül a magyar rendezvények száma 1999-ról 2617-ra nőtt, míg a nemzetközi hátterű konferenciák száma 820-ról 981-re emelkedett.
Az adatokból látszik, hogy egyre nagyobb az igény a nagy létszámot befogadni képes konferenciaközpontokra: a résztvevők immár mintegy fele érkezik 101 és 500 fő közötti rendezvényre, valamint körülbelül 42 százalékuk kisebb, 50-100 fő közötti eseményre hivatalos. A konferenciák több mint 80 százalékát szállodákban rendezik meg.
„Idén is markáns növekedést várunk a konferenciaturizmus területén. Még nem is indult el a főszezon, de már 58 darab 200 fő feletti konferenciát bonyolítottunk le szállodáinkban. Tavaly ez a szám 89 volt egész évben, tehát máris az előző évi mennyiségnek a körülbelül 65 százalékánál járunk és ez csak az első negyedév eredménye” – mondta Liptai Judit, a Danubius Zrt. központi értékesítési és marketing igazgatója. Liptai Judit hozzátette, hogy az üzleti céllal érkező vendégek tavaly 2 milliárd forint értékben foglaltak náluk szobát, illetve még ugyanennyit költöttek el a Danubius szállóiban. A vendégek mintegy egynegyede magyar volt, majd őket követik az angolok, az amerikaiak és a németek.
A Danubius Hotels folyamatos fejlesztésekkel is készül a nemzetközi és a magyar üzleti turisták minőségi kiszolgálására. „A Budai Várban található Hilton Budapest szállodában már tavaly elkezdődtek a felújítások – a szobák egyharmadának, illetve a lobbinak a rekonstrukciója már befejeződött. Emellett hamarosan a teljes rendezvényszint felújítása is lezárul, várhatóan április végéig” – mondta Liptai Judit.
Az üzleti céllal érkező turisták alapvetően különböznek az átlagos turistáktól. A tapasztalatok szerint a legnagyobb költési hajlandósággal az üzleti céllal érkező turisták rendelkeznek. Ők a szoros programjuk miatt is inkább költenek a szállodákban, kevésbé jellemző, hogy elmennének a turisták által egyébként közkedvelt helyekre, mint például a romkocsmákba, vagy a belváros különféle szórakozóhelyeire.
„Ugyanakkor a konferenciaturizmus területén lévő lehetőségek kiaknázását nehezíti, hogy még mindig nincs Budapesten olyan helyszín, amely az igazán nagy, több ezer fős események minőségi kiszolgálását is lehetővé tenné. Ezen segítene a régóta tervezett kongresszusi központ megépítése, amelynek megvalósítását minden lehetséges módon támogatni kívánjuk” – tette hozzá az értékesítési és marketing igazgató.
Forrás: Turizmus Online