Forma-1: kissé csökkent a szállodai kereslet a tavalyihoz képest

A Magyar Hotel Monitor által rendelkezésre bocsátott adatok alapján az MSZÉSZ idén is vizsgálta, hogyan alakult a szállodák teljesítménye 2015-ben és 2016-ban a Forma-1 autóverseny hatására Budapesten, illetve mi a különbség a szállodák eredményeiben összesítve és kategóriánként, ha a csütörtök–vasárnap közötti négy napnak a szállodai mutatószámait hasonlítjuk a teljes július hónap átlagához.

A július hónap Budapesten 2016-ban is kiváló eredményeket hozott a budapesti szállodák számára. A havi átlagos foglaltság 85,4% volt, ami 3 százalékpont növekedést jelent a bázishoz képest. Bár a 18.160 Ft nettó átlag szobaár csak 1,9%-kal emelkedett, de a magasabb kihasználtságnak köszönhetően a 15.512 Ft nettó REVPAR 5,6%-kal meghaladta a 2015. júliusit. Amint az az alábbi táblázatból látható, bár a Forma-1 alatt elért eredmények nagyon jók, de például szobafoglaltságban kisebb volt a különbség a hónap során elértnél, mint a korábbi években. Az utóbbi években tapasztalt tendenciákhoz hasonlóan a fővárosi hotelek számára a július is főszezoni hónapnak számít, a szállodák a hagyományos főszezoni hónapokhoz – május, június, szeptember, október – hasonló eredményeket értek el főleg a magas kihasználtságban.

2016-ban a Forma-1 kapcsán vizsgált négy nap alatt a kereslet kissé csökkent 2015-höz képest, az idén elért 89% átlag foglaltság 1,1 százalékponttal kisebb volt a tavalyi Forma-1 alatt elért 90,1%-nál. A 30.101 Ft átlag nettó szobaár 6,8%-kal, a 26.465 Ft nettó REVPAR 2,3%-kal múlta fel a 2015. évi eredményeket.

Ha összehasonlítjuk a Forma-1 alatt elért szállodai mutatószámokat a teljes július hónap átlag mutatóival, akkor az látszik, hogy 2015-ben a verseny alatt a szobafoglaltság 7,7  százalékponttal, az átlagár 58,1%-kal, a REVPAR-mutató 76,2%-kal haladta meg a havi átlagot. 2016-ban a vizsgált négy nap alatt a szobafoglaltság 3,6 százalékponttal, az átlagár 65,8%-kal, a REVPAR mutató 70,6%-kal volt magasabb a havi átlagnál, azaz idén a júliusi szobafoglaltság erősebb növekedésének következtében a havi nettó REVPAR nagyobb mértékben nőtt, mint a Forma-1 napjaiban.

Minden kategóriában jelenősen javultak a hotelek mutatószámai. 2016-ban a Forma-1 alatt vizsgált négy nap során az ötcsillagos szállodák átlagos szobafoglaltsága 85% volt, ami 6 százalékponttal alacsonyabb volt a 2015. évi 91%-nál. Az általuk elért nettó átlag szobaár 48.846 Ft (index: 107,5%), a nettó REVPAR 41.431 Ft (index: 100,3%) volt.

A négycsillagos kategóriában az elért nettó REVPAR 22.110 Ft (index 100%), a szobafoglaltság 94% (a múlt évinél 4 százalékponttal nagyobb), a nettó átlag szobaár 23.585 Ft (index 101,2%) volt.

A háromcsillagos kategóriában a 2016. évi verseny napjai alatt elért nettó REVPAR 15.855 Ft (index 111,4%), az átlag szobafoglaltság 88% (2  százalékponttal kisebb a múlt évinél), a nettó átlag szobaár 17.873 Ft (index: 113,1%) lett.

A szállodák átlagárának és REVPAR-mutatójának ez évi javulását negatívan befolyásolta, hogy az euró/forint átlag árfolyam a Forma-1 verseny napjain 313,9 Ft volt a múlt évi 315,8 Ft-tal szemben, azaz a forint 0,6%-kal erősödött 2015-höz képest.

Fenti elemzés a Magyar Hotel Monitor által gyűjtött kb. 12.000 budapesti szállodai szoba összesített adatain alapul, és a 2015-16. júliusi, illetve 2015-16. évi Forma-1-verseny csütörtök és vasárnap között eltelt időszak adatai alapján készült.

Forrás: MSZÉSZ


Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?