A legnagyobb és leghíresebb szállodák, mint a Ritz, a Carlton, a Crillon vagy a Nizzai-i Negresco egy különleges kormányengedélynek köszönhetően már a nyár óta használhatják a kiválóságot tanúsító öt csillagot, és a turisztikai államtitkár szerint rövidesen további kétszáz létesítmény szerezheti meg ezt a minősítést.
Hogy a szállodák egyelőre nem kapkodnak a lehetőség után, annak részben a gazdasági válság az oka. A csillagok megszerzése ugyanis a legelőkelőbb hotelek számára azt jelenti, hogy közel háromszáz feltételnek kell legalább 95 százalékos arányban megfelelniük. A szobák alapterülete például nem lehet kisebb 24 négyzetméternél, az alkalmazottaknak pedig legalább két nyelvet - köztük természetesen az angolt - társalgási szinten kell beszélniük, ami Franciaországban komoly fejtörést okoz a tulajdonosoknak.
A szakmát tömörítő szervezetek 8-10 milliárd euróra becsülik azt az összeget, amelyet a következő években a szállodásoknak be kell fektetniük ahhoz, hogy épületeik és berendezéseik megfeleljenek az új előírásoknak. Erre azonban nem mindenki lesz képes, figyelmeztet Mark Watkins, a szállodák korszerűsítését célzó országos bizottság elnöke, aki úgy véli, hogy az elfogadott reform alapvetően a nagy szállodaláncoknak kedvez, és arra számít, hogy az elvégezendő munkálatok magas költségei miatt a következő három évben 3-4000 magánszálloda szűnhet meg az országban.
Az új szabályozás egyébként nem csupán az elit, hanem az alacsony kategóriás szállodákat is érinti, és a vendégek számára az egyik, kifejezetten pozitív újdonsága az, hogy megszűnnek a nulla csillagos szállodák. Ezentúl a legalacsonyabb minősítés az egy csillag lesz, ami a szakmai szervezetek szerint nagyobb biztonságot és átláthatóságot biztosít a fogyasztóknak. Az egy csillag ugyanis azt fogja jelezni, hogy ezekben a szállodákban is biztosítottak az elemi higiéniai feltételek, ami eddig egyáltalán nem volt magától értetődő dolog.
Már csak azért sem, mert a korábbi minősítések jelentős részét 1986-ban adták ki, márpedig az Országos Szállodaszövetség egyik vezetője szerint számos olyan hotel működik ma Franciaországban, ahol azóta, azaz huszonhárom éve, semmilyen felújítási munkát nem hajtottak végre.
Reform ide vagy oda, a Franciaországba látogató turistáknak továbbra is érdemes odafigyelniük a szállás kiválasztásakor, a vécé és a fürdőszoba ugyanis csak a harmadik csillagtól kötelező a szállodai szobákban, amit egyébként a már említett Mark Watkins erősen kifogásol, szerinte ugyanis ez azt mutatja, hogy a fogyasztókat nem vonták be eléggé a döntést megelőző szakmai tárgyalásokba.
Franciaországban is lesznek ötcsillagos szállodák
A nemzetközi normákhoz igazítják a francia szállodák minősítését, így ezentúl a turisták által a világ egyik leglátogatottabb országában is lesz ötcsillagos szálloda, az 1986 óta érvényes törvény ugyanis eddig maximum a négy csillagot tette lehetővé. A hétfőn megjelent kormányrendeletnek nem minden szállodás örül, az új minősítés megszerzéséhez ugyanis várhatóan tetemes beruházást kell végrehajtaniuk, ráadásul a minősítési eljárást öt évente meg kell ismételni - tudósította az Info Rádiót S. Ráduly János Franciaországból.
Budapestre is berobogott a Pullman francia életérzést rejtő hálókocsija
November 21-én egy varázslatos érzékszervi utazással zajlott a Pullman Happenings rendezvénysorozat első magyarországi eseménye, amelynek művészi koncepcióját Demeter Richárd álmodta meg.
Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely
Szálloda, gasztronómia és wellness terén Európa legjobbjai közé választották a Minaro Hotel Tokaj MGallery-t.
Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén
Az Accor prémium nemzetközi szállodamárkája, a Pullman Hotels & Resorts november 1-jétől Szabó Áront nevezte ki a Pullman Budapest szálloda új igazgatójának.
Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel
Az egykori négycsillagos hotelben már a felújítási munkálatok is elkezdődtek.
Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón
November 16-án tartották a Heritage Hotels of Europe Awards gáláját, amelynek során Európa történelmi szállodáinak legjobbjait ünneplik.
Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival
A Hotel Divinus*****Superior az Everguest egyik legösszetettebb projektje.
„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon
A „Zöld Szálloda” cím mellett a Mövenpick BalaLand az elmúlt év során további rangos díjakat is elnyert.
Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából
Az idén januárban Bécsben megrendezésre kerülő eseményen az iparág vezetői találkoznak, hogy feltárják a vendéglátás jövőjét meghatározó kulcsfontosságú trendeket, kihívásokat és lehetőségeket.
Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten
Alapvetően üzleti utazókat és szabadidős vendégeket várnak Best Western (BW) hotelekbe – a lánchoz 19 márka, 4 ezer taghotellel, több mint 100 országban szerepel az ernyőmárka egységeiként
Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora
Új korszak kezdetéhez érkezett a Hotel Gellért, Budapest egyik legismertebb és legkedveltebb történelmi épülete, hiszen októberben megkezdődött a szálloda felújítása.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.