Harminc új-zélandi, ausztrál és Fidzsi-szigeteki szállodájának részvételével készített felmérése szerint rendszeresen hagyják rendetlenül szállodai szobájukat a Novotel vendégei, sőt a hölgyvendégek azok, akik kevésbé figyelnek oda arra, mi marad utánuk…
A megkérdezett szállodai alkalmazottak szerint a nők 69 százaléka hagy kisebb káoszt maga után a szobában, 72 százalékuk a fürdőszobát is eláztatja, ráadásul ők azok, akik nagyobb valószínűséggel visznek haza olyan apró szuveníreket a szobából, mint a fürdőköntös, a hajszárító, a díszpárna vagy a toalett papír. Bár a férfiak állítólag rendesebbek, sőt a borravalóval is nagyvonalúbbak, de a két nem közül ők azok, akiket nagyobb arányban kapnak rajta meztelenül a hotel folyosóin. Az alkalmazottak 71 százaléka számolt be ilyen esetről.
Az utazás során a nőknek egyébként a csokoládé a gyengéje, legtöbbször ugyanis ez hiányzik a mini bárból, mikor elhagyják a szobát, míg a férfiak inkább drága borokat rendelnek maguknak.
A vizsgált hotelek alkalmazottai szerint a vendégek nem csak rendetlenek, de furcsa, néha kifejezetten bizarr dolgokat hagynak ott maguk után. A beszámolók szerint ugyanis a takarítók találtak már műfogsort, sőt művégtagot, letartóztatási parancsot, szexuális játékszereket, kígyót és egy csecsemőt is. (Forrás: ELTE Társadalomtudományi Kar hírlevél)
Fura holmik maradnak a hotelszobákban
Érdekes kutatást tett közzé az egyik nemzetközi szállodalánc a közelmúltban. Alkalmazottai részvételével készült felmérésében ugyanis arra voltak kíváncsiak, milyen állapotban hagyják vendégeik szobájukat kijelentkezéskor.

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója
A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben
A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?
Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában
A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében
A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok
2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője
A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről
Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység
Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje
Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.