A Turisztikai és Vendéglátó Munkaadók Országos Szövetsége az elmúlt év teljesítménye alapján 2019 februárjában a Danubiusnak ítélte „Az év munkaadója” díjat. A szakmai zsűri figyelembe vette mind a Danubius szállodáiban 2018-ban lezajlott jelentős beruházásokat és fejlesztéseket, mind a vállalat eredményes HR tevékenységét és innovatív, nemzetközi színvonalú HR megoldásait.
A Danubius Hotels büszke a díjra és munkatársaira, és ezúttal a kollégák családjának szerette volna megmutatni szállodai világát; így született meg a „Gyermek a pályán!” elnevezésű program. A hagyományteremtő rendezvényen a munkatársak gyermekei bepillanthattak szüleik munkájába, kipróbálhatták egy szálloda napi működésének számos feladatát, megismerhették a Danubius életét. A program célja volt többek között, hogy közelebb kerüljön a szállodaipari szakma, a Danubius közössége a családokhoz.
A rendezvényen 12 szálloda, közel 150 gyermek és szülő, valamint közel 100 közreműködő Danubiusos munkatárs vett részt. A nap kakaó partival indult, majd a gyerekek különleges VIP munkatársakként ismerték meg a szálloda egyes részlegeit és mentek végig a különböző munkaterületeken: recepció, lobbi, szobák, mosoda, konyha, étterem, irodák és konferenciaterek. „Titkos”, elzárt területeket is meglátogattak, ahová egy hétköznapi vendég nem jut el, és játékos feladatokkal tehették próbára magukat az egyes munkakörökben a Danubius hotelek megismerése közben.
Többek között megtapasztalhatták, milyen a csomaghordás, az ágyneműcsere, bepillantottak a mosodába. Az egyes szállodák önmagukra szabták a programot és változatos feladatokat találtak ki az „új munkatársaknak”. Volt, ahol a cukrászatban közös kókuszgolyó gyúrás és csokis mini desszert készítés foglalta le a gyerekeket, míg a konyhán a zöldségek felismerése után együttes rántottasütésen tehettek tanúbizonyságot főzési képességeikről. Az asztalok megterítése után egy ebéddel, kvízzel és rengeteg ajándékkal zárult az esemény.
A sikeres „Gyermek a pályán!” napot hagyományteremtőnek tekinti a Danubius, emellett további, szélesebb szakmai közönségnek szánt programokkal is szeretné megmutatni, miért különleges, mint munkáltató. A kreatív ötlet és annak kidolgozása kapcsán a Danubius partnere a Lemon&Lime ügynökség volt.
{youtube|id=QIOV21rJ6TE|width=580}