Kötelező oltásról, VIZA alkalmazásról, szállodai lopásokról

Az MSZÉSZ esztergomi őszi Közgyűlésének első, szemináriumi napján dr. Salamon András a legkritikusabban fogadott rendeleteket értelmezte jogi szempontból, illetve abban segített, mi a jó megoldás a gyakorlatban.

Elsőként a jogász szakember a kötelező oltás elrendelhetőségének kérdését vette górcső alá. Kijelentette, ez egy olyan kifogásolható kormányrendelet, ami ráadásul nem is igazán értelemben vett rendelet, hanem valójában egy ajánlás, egy lehetőség. Hiszen ennek betartása a meglévő munkavállalóknál a közösen aláírt munkaszerződést jelentené, erre pedig nem kötelezhető senki. Hiszen a munkaadó nem rendelheti el egyoldalúan a munkavállaló felé az új helyzetet, mert ez kimeríti a jogsértés területét.

Ráadásul, fejtette ki dr. Salamon András, új belépő esetén sem kötelezheti a munkaadó kötelező oltás meglétére a hozzájuk érkezőt, hiszen a régebben ott dolgozóknak sem kellett ennek a kitételnek eleget tennie - így aki frissen lép be a céghez, rá sem lehet ez érvényes.

A VIZÁ-val (okmányolvasó használata a szállodákban) kapcsolatban pedig elmondta, itt is felmerül a kötelező-nem kötelező dilemma, hiszen ezt a jogszabály nem írja egyértelműen elő. Majd kitért az okmányolvasó + adatlap kombóra is: ebben az esetben a jogász szakember mindkét megoldás együttes használata mellett tette le a voksát, mert, mint mondta, az adatlap (vagy más szóval bejelentőlap) polgárjogi szerződést jelent, míg a VIZA feladata és jogi szerepe egész más.

Végül a szállodai lopásokról is szó volt. Ezzel kapcsolatban a szakértő megállapította, minden, amit elvisznek egy szállodából a vendégek, az lopásnak minősül, hiszen a legutolsó tollig minden tárgy, használati eszköz a szálláshely tulajdonát képezi. Egy kérdésre adott válasz alapján pedig kiderült, nem szükséges pont tetten érni a vendéget, amikor elemeli az adott tárgyat a szobából vagy valamelyik közös helyiségből, ha bizonyított a későbbi időpontban is az ok-okozati összefüggés, akkor a hotel jogosan tehet feljelentést az elkövető ellen.

Forrás: Turizmus Online


SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.
Bokrétaünnep Budapesten –  Moxy Downtown Budapest

Bokrétaünnep Budapesten – Moxy Downtown Budapest 

A Forestay Group épülő házuk szerkezetkész állapotát ünnepelte, amely egy 283 szobás szállodaprojekt Budapest történelmi negyedében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.