Legújabb hotelszolgáltatás: digitális méregtelenítés

Meztelenségérzés, viszkető ujjak, titkolódzó viselkedés – ilyen mellékhatásokra számíthat az a szállodavendég, aki befizet a legújabb tisztító módszerre - írja a Nők Lapja Café.

Egyre több szálloda csomagajánlataiban szerepel a digitális méregtelenítés, amelynek feltételeként a a szállóvendég vállalja, hogy minden kütyüjét otthon hagyja, illetve leadja azokat a szálloda recepcióján. Az újdonság a szállodák legújabb akciója a mindent maguk mögött hagyó vendégek elcsábítására: akár 20 százalék kedvezményt is kaphat az a nyaraló, aki vállalja a kütyümentes vakációt - írja a Nők Lapja Café.

Leginkább az Egyesült Államokban terjed az új szolgáltatás, de már néhány mexikói és brit hotel ajánlatai között is megtalálható. Az unplugged nyaralást bevállalóknak a hotelek felajánlanak alternatív elfoglaltságokat, például társasjátékot vagy könyveket. Vannak annyira elvetemült helyek is, ahol még a tévé és a telefon se működik: ezt egyes szállodák sportolási lehetőségekkel és spa-kezelésekkel igyekeznek kompenzálni.

Egy új, amerikai felmérés eredményei szerint a nyaralók 79 százaléka szinte az egész vakáció alatt online üzemmódban marad. 33 százalékuk pedig bevallotta, hogy nyaralás közben a partnere elől titkolja a digitális szokásait. A pszichológusok szerint a mobil- és internetes technológia egy modern kori cigaretta, amely ugyan sok mindent megkönnyít vagy leegyszerűsít számunkra, de tudat alatt gyorsan rá is szokunk.

A digitális méregtelenítésben résztvevők közül néhányan már be is számoltak tapasztalataikról. Egy férfi, aki a családjával nyaralt, elmondta, hogy a négyéves kislánya kérdezett rá, hol a mobilja. Ijesztő volt számára, hogy a gyereke szinte a telefonnal azonosítja őt. Azt mondta, csak a család miatt mondott le az online kapcsolatról: a telefonját csak vészhelyzet esetére tartotta magánál. A méregtelenítés nem volt haszontalan: a digitális szünet óta már nem a zsebében, hanem a töltő mellett tartja a kütyüket.

Egy másik vendég, egy harmincéves nő arról számolt be, hogy az első csupasz éjszaka után nagyon zavartan ébredt, mert a mobilja nélkül azt sem tudta, hány óra van, és aggódott, hogy az ügyfelei sem fogják elérni.

A digitális szokásokról készült legújabb, amerikai felmérés szerint a nyaralók

72 százaléka bonyolít személyes levelezést,

49 százaléka böngészik a neten az úti céllal kapcsolatban, például helyi látnivalókról,

41 százaléka online bankügyeket intéz,

27 százaléka használja, aktualizálja a közösségi oldalát,

25 százaléka híreket olvas a neten,

17 százaléka munkahelyi ügyeit intézi e-mailben. (forrás: Nők Lapja Café)


Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely

Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely 

Szálloda, gasztronómia és wellness terén Európa legjobbjai közé választották a Minaro Hotel Tokaj MGallery-t.
Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén

Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén 

Az Accor prémium nemzetközi szállodamárkája, a Pullman Hotels & Resorts november 1-jétől Szabó Áront nevezte ki a Pullman Budapest szálloda új igazgatójának.
Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel

Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel 

Az egykori négycsillagos hotelben már a felújítási munkálatok is elkezdődtek.
Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón

Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón 

November 16-án tartották a Heritage Hotels of Europe Awards gáláját, amelynek során Európa történelmi szállodáinak legjobbjait ünneplik.
Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival

Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival 

A Hotel Divinus*****Superior az Everguest egyik legösszetettebb projektje.
„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon

„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon 

A „Zöld Szálloda” cím mellett a Mövenpick BalaLand az elmúlt év során további rangos díjakat is elnyert.
Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából

Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából 

Az idén januárban Bécsben megrendezésre kerülő eseményen az iparág vezetői találkoznak, hogy feltárják a vendéglátás jövőjét meghatározó kulcsfontosságú trendeket, kihívásokat és lehetőségeket.
Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten

Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten 

Alapvetően üzleti utazókat és szabadidős vendégeket várnak Best Western (BW) hotelekbe – a lánchoz 19 márka, 4 ezer taghotellel, több mint 100 országban szerepel az ernyőmárka egységeiként
Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora

Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora 

Új korszak kezdetéhez érkezett a Hotel Gellért, Budapest egyik legismertebb és legkedveltebb történelmi épülete, hiszen októberben megkezdődött a szálloda felújítása.
Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál?

Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál? 

A szántódi ötcsillagos szálloda üzemeltetői szerint év végéig kitarthat a nyártól kezdődő, októberben kissé alábbhagyó, de még mindig jelentős utazási kedv.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.