Legújabb hotelszolgáltatás: digitális méregtelenítés

Meztelenségérzés, viszkető ujjak, titkolódzó viselkedés – ilyen mellékhatásokra számíthat az a szállodavendég, aki befizet a legújabb tisztító módszerre - írja a Nők Lapja Café.

Egyre több szálloda csomagajánlataiban szerepel a digitális méregtelenítés, amelynek feltételeként a a szállóvendég vállalja, hogy minden kütyüjét otthon hagyja, illetve leadja azokat a szálloda recepcióján. Az újdonság a szállodák legújabb akciója a mindent maguk mögött hagyó vendégek elcsábítására: akár 20 százalék kedvezményt is kaphat az a nyaraló, aki vállalja a kütyümentes vakációt - írja a Nők Lapja Café.

Leginkább az Egyesült Államokban terjed az új szolgáltatás, de már néhány mexikói és brit hotel ajánlatai között is megtalálható. Az unplugged nyaralást bevállalóknak a hotelek felajánlanak alternatív elfoglaltságokat, például társasjátékot vagy könyveket. Vannak annyira elvetemült helyek is, ahol még a tévé és a telefon se működik: ezt egyes szállodák sportolási lehetőségekkel és spa-kezelésekkel igyekeznek kompenzálni.

Egy új, amerikai felmérés eredményei szerint a nyaralók 79 százaléka szinte az egész vakáció alatt online üzemmódban marad. 33 százalékuk pedig bevallotta, hogy nyaralás közben a partnere elől titkolja a digitális szokásait. A pszichológusok szerint a mobil- és internetes technológia egy modern kori cigaretta, amely ugyan sok mindent megkönnyít vagy leegyszerűsít számunkra, de tudat alatt gyorsan rá is szokunk.

A digitális méregtelenítésben résztvevők közül néhányan már be is számoltak tapasztalataikról. Egy férfi, aki a családjával nyaralt, elmondta, hogy a négyéves kislánya kérdezett rá, hol a mobilja. Ijesztő volt számára, hogy a gyereke szinte a telefonnal azonosítja őt. Azt mondta, csak a család miatt mondott le az online kapcsolatról: a telefonját csak vészhelyzet esetére tartotta magánál. A méregtelenítés nem volt haszontalan: a digitális szünet óta már nem a zsebében, hanem a töltő mellett tartja a kütyüket.

Egy másik vendég, egy harmincéves nő arról számolt be, hogy az első csupasz éjszaka után nagyon zavartan ébredt, mert a mobilja nélkül azt sem tudta, hány óra van, és aggódott, hogy az ügyfelei sem fogják elérni.

A digitális szokásokról készült legújabb, amerikai felmérés szerint a nyaralók

72 százaléka bonyolít személyes levelezést,

49 százaléka böngészik a neten az úti céllal kapcsolatban, például helyi látnivalókról,

41 százaléka online bankügyeket intéz,

27 százaléka használja, aktualizálja a közösségi oldalát,

25 százaléka híreket olvas a neten,

17 százaléka munkahelyi ügyeit intézi e-mailben. (forrás: Nők Lapja Café)


Megújult a Kempinski Hotel Corvinus

Megújult a Kempinski Hotel Corvinus  

350 új élmény: a Kempinski Hotel Corvinus Budapestben befejeződött a szobák és lakosztályok felújítása.
Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak

Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak 

A Hyatt luxusszállodalánc folytatja terjeszkedését a régióban az AluaSoul Sunny Beach megnyitásával Bulgáriában.
Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.