Egyre több szálloda csomagajánlataiban szerepel a digitális méregtelenítés, amelynek feltételeként a a szállóvendég vállalja, hogy minden kütyüjét otthon hagyja, illetve leadja azokat a szálloda recepcióján. Az újdonság a szállodák legújabb akciója a mindent maguk mögött hagyó vendégek elcsábítására: akár 20 százalék kedvezményt is kaphat az a nyaraló, aki vállalja a kütyümentes vakációt - írja a Nők Lapja Café.
Leginkább az Egyesült Államokban terjed az új szolgáltatás, de már néhány mexikói és brit hotel ajánlatai között is megtalálható. Az unplugged nyaralást bevállalóknak a hotelek felajánlanak alternatív elfoglaltságokat, például társasjátékot vagy könyveket. Vannak annyira elvetemült helyek is, ahol még a tévé és a telefon se működik: ezt egyes szállodák sportolási lehetőségekkel és spa-kezelésekkel igyekeznek kompenzálni.
Egy új, amerikai felmérés eredményei szerint a nyaralók 79 százaléka szinte az egész vakáció alatt online üzemmódban marad. 33 százalékuk pedig bevallotta, hogy nyaralás közben a partnere elől titkolja a digitális szokásait. A pszichológusok szerint a mobil- és internetes technológia egy modern kori cigaretta, amely ugyan sok mindent megkönnyít vagy leegyszerűsít számunkra, de tudat alatt gyorsan rá is szokunk.
A digitális méregtelenítésben résztvevők közül néhányan már be is számoltak tapasztalataikról. Egy férfi, aki a családjával nyaralt, elmondta, hogy a négyéves kislánya kérdezett rá, hol a mobilja. Ijesztő volt számára, hogy a gyereke szinte a telefonnal azonosítja őt. Azt mondta, csak a család miatt mondott le az online kapcsolatról: a telefonját csak vészhelyzet esetére tartotta magánál. A méregtelenítés nem volt haszontalan: a digitális szünet óta már nem a zsebében, hanem a töltő mellett tartja a kütyüket.
Egy másik vendég, egy harmincéves nő arról számolt be, hogy az első csupasz éjszaka után nagyon zavartan ébredt, mert a mobilja nélkül azt sem tudta, hány óra van, és aggódott, hogy az ügyfelei sem fogják elérni.
A digitális szokásokról készült legújabb, amerikai felmérés szerint a nyaralók
72 százaléka bonyolít személyes levelezést,
49 százaléka böngészik a neten az úti céllal kapcsolatban, például helyi látnivalókról,
41 százaléka online bankügyeket intéz,
27 százaléka használja, aktualizálja a közösségi oldalát,
25 százaléka híreket olvas a neten,
17 százaléka munkahelyi ügyeit intézi e-mailben. (forrás: Nők Lapja Café)