Megvannak a Magyar Turizmus Minőségi Díj nyertesei

2010. január 26-án a Danubius Hotel Arenában mutatták be a sajtónak a Turizmus Minőségi Díj program 2009. évi egyetlen nyertes éttermét és 13 szállodáját.

Sajtóreggeli keretében mutatta be a tavalyi év nyerteseit és beszélt a 2010. évi pályázatról Dr. Ujhelyi István, a Nemzeti Turisztikai Bizottság elnöke, Dr. Wolff Péter társelnök és Trencsényi Mariann, projektigazgató.

A 2006-ban bevezetésre került díj, a hazai turisztikai szolgáltatások minőségének egységes és objektív értékelésére szolgáló minősítési rendszere, amelynek célja - a turizmus hosszú távú stratégiájának megfelelően – a versenyképesség javítása, a piaci pozíciók megtartása, illetve erősítése a világ turisztikai piacán. Wolff Péter beszédében a díj szakmai presztizsét hangsúlyozta, ami abban is megnyilvánul, hogy a pályázók komolyan készülnek a megmérettetésre, mások viszont nem mernek pályázni, tartva a konzekvenciáktól.

Négy év alatt 68 szálloda és 13 étterem nyerte el a címet, amelyet a díjazott aztán három évig viselhet. 2007-ben a HOTREC akkreditálta a programot, így a nyertesek az európai kritériumokat igazoló 2Q jel használatára is jogosultak. A svájci rendszer mellett egyedül a magyar lett a nemzetközi szervezet által akkreditálva és valószínűleg a hazai programot kívánják Európában is elterjeszteni.

2009-ben 14 szállodai pályázóból 13 nyerte el a címet, míg az éttermek közül egy pályázott és nyert, továbbá egy éttermi cím visszavonásra került. A pályázó szállodának egy 750, az étteremnek egy 300 kérdésből álló önértékelési listát kellett kitöltenie. A kitöltés előtt a jelentkezők minden évben egy egész napos képzésen vesznek részt, ahol a kitöltési útmutatókról kapnak hasznos ismereteket. Ezt követően két bizottsági tag titkos helyszíni vizsgálatot tartva ellenőrzi a válaszok helyességét. A nyerteseknél a három év során legalább egyszer utóellenőrzés is történik. Eddig három szállodától és egy étteremtől kellett visszavenni a díjat.

“Az önértékelési listát a tapasztalatok alapján évente átdolgozzuk” – fogalmazott Trencsényi Mariann, az első évben alkalmazott eldöntendő kérdéseket mára a súlyozott pontozás váltotta fel, valamint az évek során a wellness és a konferencia szállodákra vonatkozó kérdések köre is jelentősen bővült. A díjak átadására az UTAZÁS 2010. kiállítás keretében kerül sor.

A 2010. évi pályázatra jelentkezni február 1-28. között lehet, a benyújtási határidő május 31.

A díjról részletes információk a www.ntb.hu honlapon találhatók.

Nyertesek 2009-ben:

Szállodák:

Granada Konferencia, Wellness és Sport Hotel, Kecskemét
Hotel Caramell, Bükfürdő
Danubius Hotel Arena, Budapest
Dráva Hotel Thermal Resort, Harkány
Promenade City Hotel, Budapest
Andrássy Kúria Hotel Wine & Spa, Tarcal
Best Western Hotel Aquarell, Cegléd
Hotel Fagus, Sopron
Hotel Lycium, Debrecen
Ramada Resort Aquaworld Budapest, Budapest
Boutique Hotel Zara, Budapest
Airport Hotel Budapest, Vecsés
Buda Castle Fashion Hotel, Budapest

Étterem:

Wunderlich Bortrezor és Látványpince, Villány


Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak

Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak 

A Hyatt luxusszállodalánc folytatja terjeszkedését a régióban az AluaSoul Sunny Beach megnyitásával Bulgáriában.
Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.