A REVPAR júniusban 21.801 Ft volt, az előző évhez képest 26,7%-kal növekedett. A szálloda típusú egységeknél a REVPAR 22.734 HUF, a 3 csillagosos szállodáknál a növekedés 32,2%, a 4 csillagos szállodáknál 28%.
Ugyanez elmondható a 2017. január-június időszakára vonatkozóan is: a kereskedelmi szálláshelyek összes bruttó szállásdíj árbevétele 26,9%-kal nőtt a 2016 júniusi számokhoz képest, a félév tekintetében 22,1%-os ez a növekedés.
Budapesten 2017 júniusában 312 kereskedelmi szálláshelyként regisztrált egység 21.292 szobával és 50.333 férőhellyel rendelkezett. A férőhelykapacitás 85%-át a szállodák jegyezték.
A bruttó átlag szoba ára 23.041 Ft (+10,4%), a szobakapacitások kihasználtsága Budapesten – az országos átlagot jóval meghaladó mértékben – megközelíti a 70%-ot!
Még tovább nő a Budapestre érkező vendégek és vendégéjszakák száma is – szűrhető le a KSH legfrissebb kereskedelmi szálláshelyi adataiból 2017 első hat hónapjára vonatkozóan.
Júniusban 391.635 vendég 892.243 vendégéjszakát töltött el, ez 8,8%, illetve 13%-os növekedést jelent 2016 júniusához képest.
A külföldi vendégek száma június hónapban megközelítette a 340 ezret (338.408, +8,2%), ők 791.075 (+13,2%) vendégéjszakát generáltak, míg az 53.227 (+12,7%) belföldi vendég közel 101.168 (+11,5%) vendégéjszakát töltött el Budapesten.
A fővárosba tehát egyre többen érkeznek a magyarok már a nyár első hónapjában is, turisztikai célzattal.
Januártól júniusig Budapesten 1 millió 978.570 vendég mintegy 4 millió 563 ezer vendégéjszakát töltött el a kereskedelmi szálláshelyeken, ami 10,4 és 12,8%-os növekedésnek felel meg.
Az összes szállástípus tekintetében 2017. júniusában a belföldi vendégek 12,7%-kal többen érkeztek Budapestre, az előző év júniusához képest, a január-június időszak számának tekintetében 10,5%-os a növekedés, a vendégéjszakák tekintetében pedig 9,1% az előző év azonos időszakához képest; a külföldi vendégek esetén 2017 júniusában 8,2%-kal, a január–június időszakban 10,4%-os volt a növekedés, a vendégéjszakák tekintetében pedig 13,3% az emelkedés az előző év azonos időszakához képest.
A külföldi küldőpiacok között júniusban 82.642 vendégéjszakával az Egyesült Királyság (+4,5 %) vezet, a második újra Németország 66.122 vendégéjszakával (+39,8 %), őket követi Olaszország 32.229 vendégéjszakával (-7%).
Az oroszok mind a júniusi hónap, (+17,4%), mind pedig a január–június időszak (+ 37,6!) tekintetében magasabb vendégéjszaka számot mutatnak.
Európából még az osztrák, francia, holland és lengyel vendégek által generált vendégéjszaka szám markáns növekedése tapasztalható.
Budapest a transzkontinentális piacokon is egyre magasabban jegyzett célpont. Júniusban az Ázsiából érkező vendégek száma 68.414 (+25,6%). Ez a szám január–június tekintetében 307.672 (+32,5%).
A vendégéjszakák számai 2017. június: 133,785 (+22,8%), január-június: 593.418 (+26,5%).
Ázsiából Budapest kereskedelmi szálláshelyeire továbbra is a kínai vendégek érkeznek legtöbben, a 2017. január-júniusi időszakban 80.730 vendég (+51,1%) 126.081 (+23,7%) vendégéjszakát töltött el a magyar fővárosban. Indiából és Japánból jelentősen többen érkeztek, mint tavaly.
Az első félév tekintetében 55,2% és 14%-os a vendégéjszakák számának növekedése ezekből az országokból. A japán trend felfelé fordulása különösen örvendetes a piac korábbi gyengélkedése után.
A kerületek között júniusban továbbra is az első helyen áll az 5. kerület mind a külföldi mind a belföldi vendégéjszakák vonatkozásában, a második helyen a 7. kerület áll.
Érdekes bizonyos kerületeknél a turizmus markáns térhódítása. Tavaly júniushoz képest a 3. kerület 30%-kal, a 12. kerület 70,9%-kal magasabb vendégéjszaka számot ért el.
A hivatalos statisztikák később reflektálnak a nyári hónapokra, azonban július és augusztus számaiban – a globális nagyrendezvényeknek is köszönhetően – további emelkedést vár a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK), Budapest hivatalos turisztikai desztinációs és fesztiválszervező cége.
A BFTK stratégiai célja a városba érkező turisták hiteles információval és magas minőségű szolgáltatásokkal történő, professzionális gondozása, ezáltal is a desztinációban realizálódó közvetlen és közvetett bevételek növekedésének ösztönzése.
A BFTK a rendezvényeken Budapestinfo Pont kitelepülésekkel is erősít, jelenleg a FINA Masters Market-en és a Sziget Fesztiválon teljesít információs (köz)szolgálatot.
Forrás: Turizmus Online