Minden mutató emelkedett 2017 első félévében Budapesten is

A KSH adatai szerint 2017 júniusában valamennyi szállástípusnál nőtt mind a szoba-, mind a férőhely-kapacitás kihasználtság, ezzel együtt az egy kiadható szobára jutó bruttó szállásdíj-bevétel (REVPAR) is. 

A REVPAR júniusban 21.801 Ft volt, az előző évhez képest 26,7%-kal növekedett. A szálloda típusú egységeknél a REVPAR 22.734 HUF, a 3 csillagosos szállodáknál a növekedés 32,2%, a 4 csillagos szállodáknál 28%.

Ugyanez elmondható a 2017. január-június időszakára vonatkozóan is: a kereskedelmi szálláshelyek összes bruttó szállásdíj árbevétele 26,9%-kal nőtt a 2016 júniusi számokhoz képest, a félév tekintetében 22,1%-os ez a növekedés.

Budapesten 2017 júniusában 312 kereskedelmi szálláshelyként regisztrált egység 21.292 szobával és 50.333 férőhellyel rendelkezett. A férőhelykapacitás 85%-át a szállodák jegyezték.

A bruttó átlag szoba ára 23.041 Ft (+10,4%), a szobakapacitások kihasználtsága Budapesten – az országos átlagot jóval meghaladó mértékben – megközelíti a 70%-ot!

Még tovább nő a Budapestre érkező vendégek és vendégéjszakák száma is – szűrhető le a KSH legfrissebb kereskedelmi szálláshelyi adataiból 2017 első hat hónapjára vonatkozóan.

Júniusban 391.635 vendég 892.243 vendégéjszakát töltött el, ez 8,8%, illetve 13%-os növekedést jelent 2016 júniusához képest.

A külföldi vendégek száma június hónapban megközelítette a 340 ezret (338.408, +8,2%), ők 791.075 (+13,2%) vendégéjszakát generáltak, míg az 53.227 (+12,7%) belföldi vendég közel 101.168 (+11,5%) vendégéjszakát töltött el Budapesten. 

A fővárosba tehát egyre többen érkeznek a magyarok már a nyár első hónapjában is, turisztikai célzattal. 

Januártól júniusig Budapesten 1 millió 978.570 vendég mintegy 4 millió 563 ezer vendégéjszakát töltött el a kereskedelmi szálláshelyeken, ami 10,4 és 12,8%-os növekedésnek felel meg.

Az összes szállástípus tekintetében 2017. júniusában a belföldi vendégek 12,7%-kal többen érkeztek Budapestre, az előző év júniusához képest, a január-június időszak számának tekintetében 10,5%-os a növekedés, a vendégéjszakák tekintetében pedig 9,1% az előző év azonos időszakához képest; a külföldi vendégek esetén 2017 júniusában 8,2%-kal, a január–június időszakban 10,4%-os volt a növekedés, a vendégéjszakák tekintetében pedig 13,3% az emelkedés az előző év azonos időszakához képest.

A külföldi küldőpiacok között júniusban 82.642 vendégéjszakával az Egyesült Királyság (+4,5 %) vezet, a második újra Németország 66.122 vendégéjszakával (+39,8 %), őket követi Olaszország 32.229 vendégéjszakával (-7%).

Az oroszok mind a júniusi hónap, (+17,4%), mind pedig a január–június időszak (+ 37,6!) tekintetében magasabb vendégéjszaka számot mutatnak.

Európából még az osztrák, francia, holland és lengyel vendégek által generált vendégéjszaka szám markáns növekedése tapasztalható.

Budapest a transzkontinentális piacokon is egyre magasabban jegyzett célpont. Júniusban az Ázsiából érkező vendégek száma 68.414 (+25,6%). Ez a szám január–június tekintetében 307.672 (+32,5%).

A vendégéjszakák számai 2017. június: 133,785 (+22,8%), január-június: 593.418 (+26,5%).

Ázsiából Budapest kereskedelmi szálláshelyeire továbbra is a kínai vendégek érkeznek legtöbben, a 2017. január-júniusi időszakban 80.730 vendég (+51,1%) 126.081 (+23,7%) vendégéjszakát töltött el a magyar fővárosban. Indiából és Japánból jelentősen többen érkeztek, mint tavaly.

Az első félév tekintetében 55,2% és 14%-os a vendégéjszakák számának növekedése ezekből az országokból. A japán trend felfelé fordulása különösen örvendetes a piac korábbi gyengélkedése után.

A kerületek között júniusban továbbra is az első helyen áll az 5. kerület mind a külföldi mind a belföldi vendégéjszakák vonatkozásában, a második helyen a 7. kerület áll.

Érdekes bizonyos kerületeknél a turizmus markáns térhódítása. Tavaly júniushoz képest a 3. kerület 30%-kal, a 12. kerület 70,9%-kal magasabb vendégéjszaka számot ért el.

A hivatalos statisztikák később reflektálnak a nyári hónapokra, azonban július és augusztus számaiban – a globális nagyrendezvényeknek is köszönhetően – további emelkedést vár a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK), Budapest hivatalos turisztikai desztinációs és fesztiválszervező cége.

A BFTK stratégiai célja a városba érkező turisták hiteles információval és magas minőségű szolgáltatásokkal történő, professzionális gondozása, ezáltal is a desztinációban realizálódó közvetlen és közvetett bevételek növekedésének ösztönzése.

A BFTK a rendezvényeken Budapestinfo Pont kitelepülésekkel is erősít, jelenleg a FINA Masters Market-en és a Sziget Fesztiválon teljesít információs (köz)szolgálatot.


Átadták az idei Aranynap-díjakat

Átadták az idei Aranynap-díjakat 

Hat magyarországi konferencia és wellness szálloda, valamint rendezvényhelyszín kapott elismerést.
Napfényes fejezet – a Danubius-lánc, köztük a Hotel Helia megújulásáról

Napfényes fejezet – a Danubius-lánc, köztük a Hotel Helia megújulásáról 

A Danubius Hotel Helia – nevéhez méltóan, hiszen a „Helia” a Naphoz kötődőt jelenti – fénylő pont a főváros szállodai kínálatában.
Újabb négy ház a Hilaris Hotels portfóliójában

Újabb négy ház a Hilaris Hotels portfóliójában 

Négy magyarországi szálláshellyel bővül a szállodalánc.
Megkezdődött a 44. Országos Borverseny

Megkezdődött a 44. Országos Borverseny 

Mintegy 2700 palack bor versenyez.
Már fogad vendégeket Hévíz legújabb szállodája

Már fogad vendégeket Hévíz legújabb szállodája 

Az ötcsillag superior minősítésű hotel 285 szobájában több mint 600 vendéget tud fogadni.
Turisztikai fejlesztés Nógrádban

Turisztikai fejlesztés Nógrádban 

Jelentős felújításon esik át az 1973 óta működő Salgó Hotel.
Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen

Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen 

A Hunguest Hotels szállodaláncnál a lánc számos szállodája teljes körűen megújult, köztük hévízi egységeik is.
Belföldi és nemzetközi vendégérkezések hazai szálláshelyeken

Belföldi és nemzetközi vendégérkezések hazai szálláshelyeken 

A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint eddig 2,4 millió belföldi és 2,6 millió nemzetközi turistát regisztráltak a hazai szálláshelyek.
Két új magyar szálláshely a világ fenntartható turizmusának térképén

Két új magyar szálláshely a világ fenntartható turizmusának térképén  

Két észak-magyarországi szálláshely nyerte el ma a nemzetközi Good Travel Seal minősítést, amelyet a világ egyik vezető fenntarthatósági turisztikai értékelőrendszereként tartanak számon.
MSZÉSZ márciusi trendriport – kevesebb belföldi vendég, mint tavaly

MSZÉSZ márciusi trendriport – kevesebb belföldi vendég, mint tavaly 

Márciusi trendriport a KSH adatai alapján.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.