Kovács Miklós köszöntőjében először az új Nemzeti Turisztikai Bizottság felépítéséről és feladatköreiről beszélt, majd aktuális kérdésekre tért át. Beszédében hangsúlyozta: „A válság a turizmust is elérte, épp ezért fontosak az olyan kezdeményezések mint ez a díj, amely a magas színvonalú munkát jutalmazza.” Dr. Wolff Péter társelnök kiemelte: “A minőségi díj elsődleges célja, hogy lassan eltűnjenek a szakmából a színvonaltalan szolgáltatók, s ezáltal a magyar turizmus versenyképessége is növekedjen.
” A díj három évre szól, a nyertesek azonban utána sem ülhetnek a babérjaikon, mert az egyenletes minőséget próbavásárlás segítségével ellenőrzik. Eddig három esetben fordult elő, hogy a megítélt díjat visszavonták. „Nem büntetni akarunk, - mondta Wolff Péter, hanem a minőséget emelni, ezért az elutasítottak és a címtől megfosztottak is újból pályázhatnak.
” Ezidáig a 85 jelentkezőből 68 szolgáltató kapta meg a díjat. Az idén a 12 pályázóból kilenc vette sikerrel az akadályt. Bár a nevezés az éttermek számára is nyitva áll, mivel az első megmérettetésnél a jelentkezők fele nem érte el a kívánt szintet, a vendéglátók lelkesedése alábbhagyott. Wolff Péter azt is hozzátette, hogy az éttermek esetében léteznek egyéb magas presztízsű díjak is, amelyek talán vonzóbbak a szakma számára. Ennek ellenére várják az éttermes jelentkezőket, hiszen a magyar minőség díj megszerzésével a nyertes az európai minőségi garancia, a 2Q jelzés használatára is jogosultságot szerez, mivel 2007-ben a HOTREC (az EU tagországok szállodai és vendéglátó szövetségeinek szakmai szervezete) akkreditálta a programot.
Az idei díjazottak:
Mercure Budapest City, Budapest
MenDan Hotel, Zalakaros
Ibis Győr, Győr
Hotel Astoria, Budapest
NH Hotel, Budapest
Ibis Aero, Budapest
Hunguest Répce Gold, Bükfürdő
Puchner Kastélyszálló, Bikal
Park Inn Sárvár, Sárvár
Az ünnepélyes díjátadásra az idén is az UTAZÁS kiállítás nyitónapján kerül sor.