Minőséggel a válság ellen

Egy sikeres próbaév után 2006-ban került bevezetésre a Nemzeti Turisztikai Bizottság (volt Országos Idegenforgalmi Bizottság) által gondozott Magyar Turizmus Minőségi díj. Az idén újabb kilenc taggal gyarapodott a lista, s ennek apropóján tartott sajtótájékoztatót - az egyik idei nyertes hotelben, a Mercure City szállodában - Dr. Kovács Miklós szakállamtitkár és Dr. Wolff Péter, a régi-új bizottság társelnöke.

Kovács Miklós köszöntőjében először az új Nemzeti Turisztikai Bizottság felépítéséről és feladatköreiről beszélt, majd aktuális kérdésekre tért át. Beszédében hangsúlyozta: „A válság a turizmust is elérte, épp ezért fontosak az olyan kezdeményezések mint ez a díj, amely a magas színvonalú munkát jutalmazza.” Dr. Wolff Péter társelnök kiemelte: “A minőségi díj elsődleges célja, hogy lassan eltűnjenek a szakmából a színvonaltalan szolgáltatók, s ezáltal a magyar turizmus versenyképessége is növekedjen.

” A díj három évre szól, a nyertesek azonban utána sem ülhetnek a babérjaikon, mert az egyenletes minőséget próbavásárlás segítségével ellenőrzik. Eddig három esetben fordult elő, hogy a megítélt díjat visszavonták. „Nem büntetni akarunk, - mondta Wolff Péter, hanem a minőséget emelni, ezért az elutasítottak és a címtől megfosztottak is újból pályázhatnak.

” Ezidáig a 85 jelentkezőből 68 szolgáltató kapta meg a díjat. Az idén a 12 pályázóból kilenc vette sikerrel az akadályt. Bár a nevezés az éttermek számára is nyitva áll, mivel az első megmérettetésnél a jelentkezők fele nem érte el a kívánt szintet, a vendéglátók lelkesedése alábbhagyott. Wolff Péter azt is hozzátette, hogy az éttermek esetében léteznek egyéb magas presztízsű díjak is, amelyek talán vonzóbbak a szakma számára. Ennek ellenére várják az éttermes jelentkezőket, hiszen a magyar minőség díj megszerzésével a nyertes az európai minőségi garancia, a 2Q jelzés használatára is jogosultságot szerez, mivel 2007-ben a HOTREC (az EU tagországok szállodai és vendéglátó szövetségeinek szakmai szervezete) akkreditálta a programot.

Az idei díjazottak:

Mercure Budapest City, Budapest

MenDan Hotel, Zalakaros

Ibis Győr, Győr

Hotel Astoria, Budapest

NH Hotel, Budapest

Ibis Aero, Budapest

Hunguest Répce Gold, Bükfürdő

Puchner Kastélyszálló, Bikal

Park Inn Sárvár, Sárvár

Az ünnepélyes díjátadásra az idén is az UTAZÁS kiállítás nyitónapján kerül sor.


Épül Magyarország legnagyobb prémium spa létesítménye

Épül Magyarország legnagyobb prémium spa létesítménye 

2025 tavaszán nyílhat meg a grandiózis beruházás, amely hatalmas löketet adhat Hévíz turizmusának.
Három napon át ünnepelték a Kimpton BEM Budapest megnyitását

Három napon át ünnepelték a Kimpton BEM Budapest megnyitását 

A megnyitók egyikén, amikor az utazási szakma és a rendezvényes cégek képviselőit hívták el – 2024. szeptember 13-án, pénteken - mi is jelen lehettünk.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Álmodj, tanulj, valósítsd meg önmagad!

Álmodj, tanulj, valósítsd meg önmagad! 

Folytatódik a Marriott-lánc ingyenes képzési programja.
Nemzetközi elismerés egy pesti hotel vendégirányító rendszerének

Nemzetközi elismerés egy pesti hotel vendégirányító rendszerének 

Red Dot díjat nyert a Dorothea Hotel látogatóirányító rendszere.
Új szinten egy hazánkban is elérhető fenntartható turisztikai minősítés

Új szinten egy hazánkban is elérhető fenntartható turisztikai minősítés 

A Good Travel Seal a világ legmegbízhatóbb minősítései között szerepel.
Az Év Fiatal Szállodását keresi az MSZÉSZ

Az Év Fiatal Szállodását keresi az MSZÉSZ 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége meghirdeti az Év Fiatal Szállodása 2024 pályázatot.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.
Stratégiai partnerség a vendégelégedettség növelése érdekében

Stratégiai partnerség a vendégelégedettség növelése érdekében 

A Novotel Budapest Centrum a Kertesz Communications Consulting Kft.-vel (KCC) kötött megállapodást.
Szuperlokáció, walking vendégek, jó ár-érték arány - új üzemeltetőnél Buda egyik négycsillagosa

Szuperlokáció, walking vendégek, jó ár-érték arány - új üzemeltetőnél Buda egyik négycsillagosa 

2024. augusztus 23-án nyílt meg újra Buda egyik, a Covid óta Csipkerózsika-álmot alvó négycsillagos szálláshelye.

Interjú

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.
Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén

Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén 

A Klasszis TopDesign 2024 verseny egyik zsűritagja, Ariana Grüll a tavalyi versennyel kapcsolatos tapasztalatairól mesélt, és arról, hogy mit vár az idei pályaművektől.