Minőséggel a válság ellen

Egy sikeres próbaév után 2006-ban került bevezetésre a Nemzeti Turisztikai Bizottság (volt Országos Idegenforgalmi Bizottság) által gondozott Magyar Turizmus Minőségi díj. Az idén újabb kilenc taggal gyarapodott a lista, s ennek apropóján tartott sajtótájékoztatót - az egyik idei nyertes hotelben, a Mercure City szállodában - Dr. Kovács Miklós szakállamtitkár és Dr. Wolff Péter, a régi-új bizottság társelnöke.

Kovács Miklós köszöntőjében először az új Nemzeti Turisztikai Bizottság felépítéséről és feladatköreiről beszélt, majd aktuális kérdésekre tért át. Beszédében hangsúlyozta: „A válság a turizmust is elérte, épp ezért fontosak az olyan kezdeményezések mint ez a díj, amely a magas színvonalú munkát jutalmazza.” Dr. Wolff Péter társelnök kiemelte: “A minőségi díj elsődleges célja, hogy lassan eltűnjenek a szakmából a színvonaltalan szolgáltatók, s ezáltal a magyar turizmus versenyképessége is növekedjen.

” A díj három évre szól, a nyertesek azonban utána sem ülhetnek a babérjaikon, mert az egyenletes minőséget próbavásárlás segítségével ellenőrzik. Eddig három esetben fordult elő, hogy a megítélt díjat visszavonták. „Nem büntetni akarunk, - mondta Wolff Péter, hanem a minőséget emelni, ezért az elutasítottak és a címtől megfosztottak is újból pályázhatnak.

” Ezidáig a 85 jelentkezőből 68 szolgáltató kapta meg a díjat. Az idén a 12 pályázóból kilenc vette sikerrel az akadályt. Bár a nevezés az éttermek számára is nyitva áll, mivel az első megmérettetésnél a jelentkezők fele nem érte el a kívánt szintet, a vendéglátók lelkesedése alábbhagyott. Wolff Péter azt is hozzátette, hogy az éttermek esetében léteznek egyéb magas presztízsű díjak is, amelyek talán vonzóbbak a szakma számára. Ennek ellenére várják az éttermes jelentkezőket, hiszen a magyar minőség díj megszerzésével a nyertes az európai minőségi garancia, a 2Q jelzés használatára is jogosultságot szerez, mivel 2007-ben a HOTREC (az EU tagországok szállodai és vendéglátó szövetségeinek szakmai szervezete) akkreditálta a programot.

Az idei díjazottak:

Mercure Budapest City, Budapest

MenDan Hotel, Zalakaros

Ibis Győr, Győr

Hotel Astoria, Budapest

NH Hotel, Budapest

Ibis Aero, Budapest

Hunguest Répce Gold, Bükfürdő

Puchner Kastélyszálló, Bikal

Park Inn Sárvár, Sárvár

Az ünnepélyes díjátadásra az idén is az UTAZÁS kiállítás nyitónapján kerül sor.


SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.
Bokrétaünnep Budapesten –  Moxy Downtown Budapest

Bokrétaünnep Budapesten – Moxy Downtown Budapest 

A Forestay Group épülő házuk szerkezetkész állapotát ünnepelte, amely egy 283 szobás szállodaprojekt Budapest történelmi negyedében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.