K&H-szpot |
Hirdető: K&H Bank Márka: K&H imázs Stratégiai tanácsadó: Republic Group Tanácsadó: Fabricius Gábor Reklámügynökség: Addiction Kreatívigazgató: Csepregi Zoltán Produkciós cég: Quipos s.r.l. / Addiction |
Szeretném a teljes magyar lakosság és Jamiroquai nevében megköszönni a K&H Banknak, hogy elbúcsúztak a táncolós, viccelődős reklámoktól! Ami volt, arról nem szabad többet beszélni, az a csúfos kellemetlen múlt, örüljünk neki, hogy eltűnt.
A Menő Manó-koncepció jó ötlet. Aki élt a nyolcvanas évek közepén, és emlékszik a Szombat Esti Filmkoktélra, vagy néhány évvel ezelőtt az M2-re kapcsolt, annak van kötődése ehhez a rajzfilmfigurához. Akiknek meg nincs, még annak is bejöhetnek a rövid, vicces sztorik a jellegzetes zenével.
Menő Manó eleve reklámfigurának született, egy konyhai eszközöket gyártó cég „arcaként” kezdte pályafutását, mert olyan keretet ad, ami bármivé alakítható és évekig továbbvihető. A K&H esetében szépen el lehet mondani a Menő Manóval a betéti számla előnyeit, hogy mire jó a hitel, a biztosítás, bármi. Aztán azért is jó, mert viszonylag kockázatmentes, egy ilyen rajzfilmfigurát nehéz utálni, ráadásul nem kell nyűglődni a szereplőválogatással, nincs helyszínkeresés, díszlet, fodrász, sminkes, nincs az a frusztráló érzés, hogy a bank pénzén eszik a filmesek a szendvicset a büfékocsiban, egyszóval a költségek kiszámíthatóak. Ki kell találni egy egyszerű történetet, amire megoldást a banki termék ad, aztán rajzolás, jogdíj, apróságok, és csak várni kell, hogy a nép megegye, amit elé tettek.
Ahhoz képest, hogy ez a recept mennyire egyszerű, a Menő Manó sorozat bemutatkozó reklámjába mégis bekerült egy érthetetlen dramaturgiai lépés: mert miért is rosszabb a jet-ski, mint a vitorlás? Az eredeti rajzfilmben merész irónia volt, a bankos Menő Manó viszont bugyuta humorkát kapott; a rajzfilmnek karakteres hangja és zenéje volt, a bankos filmeknek jellegtelen narrátora és unalmas zenéje lett.
A legszánalmasabb része ennek a váltásnak: a sapka. Nyilván óriási értéknek érzik a bankban, hogy van legalább egy aprócska valami, amit a fókuszcsoport kórusban ismételget, amikor elhangzik az első kérdés, hogy Önnek mi jut eszébe a K&H Bankról. Az is biztos, hogy nehéz ezt az egyetlen beazonosítható valamit elengedni. De akkor sem lett volna szabad hagyni, hogy szegény Menő Manó ebben a rossz emlékű, csúnya sapkában szülessen újjá.
Évek óta látszik, hogy a K&H nem nagyon szeret kitűnni a kommunikációval, szükséges rosszként kezeli a reklámokat, amire muszáj valami jelképes összeget költeni. Ez nem annyira megvetendő dolog, ettől még a számok alakulhatnak szépen. A kommunikáció lesajnálása hosszabb távon okoz kárt. Az a cég, amelyik a kötelező jótékonykodásokon túl magáról mindössze annyit tud mondani, hogy pénzintézet és van sapkája, azt előbb-utóbb lesöprik azok, akiknek fejük is van.
Értékelés: 3