Nagyszabású bővítés az ország első holisztikus szállodájában

A 2005 decemberében létesült, sikeresen üzemelő bükfürdői Hotel Caramell**** a növekvő piaci igényeket kielégítő, a versenyképességét fokozó szolgáltatások fejlesztését határozta el.

K&H-szpot
Hirdető: K&H Bank
Márka: K&H imázs
Stratégiai tanácsadó: Republic Group
Tanácsadó: Fabricius Gábor
Reklámügynökség: Addiction
Kreatívigazgató
: Csepregi Zoltán
Produkciós cég: Quipos s.r.l. / Addiction


Szeretném a teljes magyar lakosság és Jamiroquai nevében megköszönni a K&H Banknak, hogy elbúcsúztak a táncolós, viccelődős reklámoktól! Ami volt, arról nem szabad többet beszélni, az a csúfos kellemetlen múlt, örüljünk neki, hogy eltűnt.

A Menő Manó-koncepció jó ötlet. Aki élt a nyolcvanas évek közepén, és emlékszik a Szombat Esti Filmkoktélra, vagy néhány évvel ezelőtt az M2-re kapcsolt, annak van kötődése ehhez a rajzfilmfigurához. Akiknek meg nincs, még annak is bejöhetnek a rövid, vicces sztorik a jellegzetes zenével.

Menő Manó eleve reklámfigurának született, egy konyhai eszközöket gyártó cég „arcaként” kezdte pályafutását, mert olyan keretet ad, ami bármivé alakítható és évekig továbbvihető. A K&H esetében szépen el lehet mondani a Menő Manóval a betéti számla előnyeit, hogy mire jó a hitel, a biztosítás, bármi. Aztán azért is jó, mert viszonylag kockázatmentes, egy ilyen rajzfilmfigurát nehéz utálni, ráadásul nem kell nyűglődni a szereplőválogatással, nincs helyszínkeresés, díszlet, fodrász, sminkes, nincs az a frusztráló érzés, hogy a bank pénzén eszik a filmesek a szendvicset a büfékocsiban, egyszóval a költségek kiszámíthatóak. Ki kell találni egy egyszerű történetet, amire megoldást a banki termék ad, aztán rajzolás, jogdíj, apróságok, és csak várni kell, hogy a nép megegye, amit elé tettek.

Ahhoz képest, hogy ez a recept mennyire egyszerű, a Menő Manó sorozat bemutatkozó reklámjába mégis bekerült egy érthetetlen dramaturgiai lépés: mert miért is rosszabb a jet-ski, mint a vitorlás? Az eredeti rajzfilmben merész irónia volt, a bankos Menő Manó viszont bugyuta humorkát kapott; a rajzfilmnek karakteres hangja és zenéje volt, a bankos filmeknek jellegtelen narrátora és unalmas zenéje lett.
 

{video|id=1420|width=480|height=385}



A legszánalmasabb része ennek a váltásnak: a sapka. Nyilván óriási értéknek érzik a bankban, hogy van legalább egy aprócska valami, amit a fókuszcsoport kórusban ismételget, amikor elhangzik az első kérdés, hogy Önnek mi jut eszébe a K&H Bankról. Az is biztos, hogy nehéz ezt az egyetlen beazonosítható valamit elengedni. De akkor sem lett volna szabad hagyni, hogy szegény Menő Manó ebben a rossz emlékű, csúnya sapkában szülessen újjá.

Évek óta látszik, hogy a K&H nem nagyon szeret kitűnni a kommunikációval, szükséges rosszként kezeli a reklámokat, amire muszáj valami jelképes összeget költeni. Ez nem annyira megvetendő dolog, ettől még a számok alakulhatnak szépen. A kommunikáció lesajnálása hosszabb távon okoz kárt. Az a cég, amelyik a kötelező jótékonykodásokon túl magáról mindössze annyit tud mondani, hogy pénzintézet és van sapkája, azt előbb-utóbb lesöprik azok, akiknek fejük is van.

Értékelés: 3


Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak

Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak 

A Hyatt luxusszállodalánc folytatja terjeszkedését a régióban az AluaSoul Sunny Beach megnyitásával Bulgáriában.
Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.