Bár ennek megfelelően fejlesztik értékesítési stratégiájukat, mégis tovább nő az internetes közvetítő ügynökségek szerepe – derül ki KPMG nemzetközi felméréséből. A 16 ország 330 szállodájában végzett vizsgálat szerint az árképzésben nem következetesek a szállodák, míg a magyarországi házak az értékesítés egészét tekintve az élmezőnyben szerepelnek. A felmérés egyágyas szobák árait hasonlította össze, amelyeket a szálloda különböző csatornákon kínált üzleti utazóknak, hét közben. A vizsgálatban három direkt értékesítési csatorna (szállodai telefon, szállodai honlap és a szállodalánc központi helyfoglalása), illetve két indirekt csatorna (on-line közvetítő ügynökségek és vállalatokkal szerződött ügynökségek) szerepelt. A felmérés eredménye szerint a vizsgált esetek 58 százalékában az utazni vágyó olcsóbban tudott szobát foglalni valamelyik indirekt csatornán keresztül, mint bármelyik közvetlen úton. 55 százalék az esélye, hogy a legolcsóbban nem a hagyományos, hanem on-line módon találunk szobát. A legolcsóbb árat a vizsgált esetek 36 százalékában az on-line közvetítő ügynökségek kínálták. Ez leginkább Nyugat-Európában jellemző, míg az Egyesült Államokban és Kanadában a legjobb szobaárat inkább a cégekkel leszerződött ügynökségeknél lehet találni. Kelet-Európában (a felmérés Magyarország, Csehország és Oroszország szállodáit vizsgálta) a különböző csatornákon kínált szobák árai kevésbé térnek el egymástól.
Nem tartják be az árgaranciát
A szállodák világszerte a közvetlen, elsősorban on-line szobafoglalásra kívánják ösztönözni vendégeiket.
Egészségnap a hévízi Hotel Európa Fit****superior vendégtereiben
Második alkalommal hirdette meg a szálloda egész napos, ingyenes programját május 11-én, szombaton.
Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”
Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Új szállodai brand érkezik Budapestre
Ez lesz a nemzetközi márka első magyarországi tagja.
Beszámoló a hazai szállodások tavaszi (59.) közgyűléséről / 2. rész
Az MSZÉSZ május 14-én, a Grand Hotel Esztergomban tartott szakmai találkozójának három érdekes előadásáról számolunk be.
Újabb lazulós skybar nyílt a BudaParton
Buda legújabb skybarja a Radisson BudaPart tetején várja vendégeit.
Egy híján 60: Esztergomban tartották tavaszi (59.) közgyűlésüket a hazai szállodások
Helyszíni beszámoló a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) tavaszi közgyűléséről.
így kötelezte el magát a fenntarthatóság mellett az Év zöld szállodája
Hazánk vezető márkái közül többen is kiemelkednek ezen a téren, amikor pedig a különböző szektorból érkező magyar márkák összefognak, akkor születnek az igazán jó megoldások.
Egy éves a Mövenpick BalaLand Resort Lake Balaton
Az első évben több, mint 50.000 vendég látogatott el Szántódra, az egyedülálló tematikával rendelkező, családbarát hotelbe.
Katolikus kulturális központból szálloda: új üzemeltetőnél a D50
Az Eventrend Group üzemelteti a továbbiakban a D50-et.
Új vezérigazgató két budapesti Marriott-ház élén
Angela Saliba a Budapest Marriott Hotel és a Millennium Court, Marriott Executive Apartments új vezérigazgatója.
Interjú
Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”
Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”
Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal
Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.