Bár ennek megfelelően fejlesztik értékesítési stratégiájukat, mégis tovább nő az internetes közvetítő ügynökségek szerepe – derül ki KPMG nemzetközi felméréséből. A 16 ország 330 szállodájában végzett vizsgálat szerint az árképzésben nem következetesek a szállodák, míg a magyarországi házak az értékesítés egészét tekintve az élmezőnyben szerepelnek. A felmérés egyágyas szobák árait hasonlította össze, amelyeket a szálloda különböző csatornákon kínált üzleti utazóknak, hét közben. A vizsgálatban három direkt értékesítési csatorna (szállodai telefon, szállodai honlap és a szállodalánc központi helyfoglalása), illetve két indirekt csatorna (on-line közvetítő ügynökségek és vállalatokkal szerződött ügynökségek) szerepelt. A felmérés eredménye szerint a vizsgált esetek 58 százalékában az utazni vágyó olcsóbban tudott szobát foglalni valamelyik indirekt csatornán keresztül, mint bármelyik közvetlen úton. 55 százalék az esélye, hogy a legolcsóbban nem a hagyományos, hanem on-line módon találunk szobát. A legolcsóbb árat a vizsgált esetek 36 százalékában az on-line közvetítő ügynökségek kínálták. Ez leginkább Nyugat-Európában jellemző, míg az Egyesült Államokban és Kanadában a legjobb szobaárat inkább a cégekkel leszerződött ügynökségeknél lehet találni. Kelet-Európában (a felmérés Magyarország, Csehország és Oroszország szállodáit vizsgálta) a különböző csatornákon kínált szobák árai kevésbé térnek el egymástól.
Nem tartják be az árgaranciát
A szállodák világszerte a közvetlen, elsősorban on-line szobafoglalásra kívánják ösztönözni vendégeiket.

A Ruby-brandhez tartozó luxushotel épül Máltán
A müncheni központú Ruby Hotels bejelentette első máltai szállodaprojektjét, a Ruby Ninu közösségi munkatér (Workspace) tavaly februári megnyitását követően.

Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok
Bemutatkozott a Clarion Hotel Vienna South.

NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken
A belföldi vendégek száma 5,4 százalékkal 485 ezerre nőtt, míg a külföldi turisták száma több mint 22 százalékkal 536 ezer főre emelkedett.

Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei
Beszédes adatok és izgalmas tapasztalatok egy hotel első évéből – így indult a TRIBE Budapest Stadium.

Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben
A gazdasági kihívások és a geopolitikai bizonytalanság ellenére rekordévet zárt a nemzetközi szállodaipar.

Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást?
A Danubius Hotels (DH) a budapesti szállodáikba látogató külföldi turisták körében végzett kutatást.

Az egész hétvége a kutyabarátságról szól a tokaji ötcsillagos házban
Ezzel hívja fel a figyelmet a felelős állattartásra a Minaro Hotel Tokaj MGallery.

Az Accor hűségprogramja immár százmilliós tagsággal rendelkezik
A szállodacsoport globális hűség- és kedvezményprogramja most köszöntötte százmilliomodik tagját.

Határmenti családbarát szálloda az Accent Hotels portfóliójában
Olyan megoldásokkal, amelyek a gyerekkel érkező vendégek kényelmét szolgálják.

Így állnak a foglalások eddig a tavaszi időszakban
A Szallas.hu legfrissebb adatai szerint.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.