A névváltoztatást a menedzsment azzal indokolja, hogy a világturizmusban jóval gyorsabban változnak a trendek, mint korábban, ők pedig a piaci igényeket szeretnék követni az új név bevezetésével. Ennek érdekében tudatos brand-építésbe kezdtek, s bíznak abban, hogy forgalmuk növekedése visszaigazolja majd elképzeléseiket.
Hagyomány, hogy a világ többi Sofitel szállodájában is igyekeznek olyan nevet választani, mely utal a legismertebb helyi nevezetességekre. Bár Budapest rendkívül gazdag turistacsalogató látványosságokban, a szállodához is köthető legjellemzőbbet szerették volna kiválasztani. A Sofitel Budapest választása - a Lánchíd közelségének köszönhetően, illetve a szálloda lenyűgöző Dunai panorámájára utalva - a Chain Bridge (Lánchíd) névre esett. A névváltoztatás célja, hogy a szálloda egyedi vonzereje és a város nevezetessége ezáltal fókuszba.
A Chain Bridge név elsősorban a külföldi vendégek számára közvetít üzenetet azáltal, hogy városunk egyik legimpozánsabb látványosságára hívja fel figyelmüket. Ebből a megfontolásból nem is fordítják le a nevet magyarra, mostantól egységesen, angolul használják majd kommunikációjuk minden területén, ezzel igyekszenek felhívni a figyelmet fővárosunk gyöngyszemére.