Három épület egybenyitásával, 9 lakosztállyal és 82 szobával megnyílt a Belgrád rakpart legújabb szállodája, a Hotel Vision. Rákosi Tamás üzletember butikhotelét a Market építette föl és a Continental Group üzemelteti, adja hírül a forbes.hu hírportál.
A Belgrád rakpart 24. alatt található épület 1907-ben készült Riva József tervei szerint. Az azóta többször átépített homlokzaton szecessziós és historizáló jegyeket egyaránt föl lehet fedezni. Az épület két évtizeden keresztül szolgált lakóházként, majd volt a Német Kincstár követségi épülete, a Hazafias Népfront, és más, jellemzően politikai szervezetek székháza. Legutóbb a Független Kisgazdapárté, de jó ideje elhagyatottan állva várta megújítását, írja a portál.
Ennek 2014 körül állt neki Székelyhidi Gábor, a KAS Design vezető tervezője. A Molnár utca felől további két épület megvásárlásával egy L-alakban elrendezett struktúra jött létre. A Belgrád rakpart felőli homlokzatot megtartották, de az együttes magja új építésű.
A belsőépítész a Turizmus Online-nak elmondta a munkálatok előkészítéséről és a megvalósítás fázisai kapcsán, hogy eredetileg Vámbéry Ármin orientalista, Kelet-kutató lakhelye volt az a szecessziós épület, amelynek helyén ma a négycsillagos, 82 szobával és 10 apartmannal rendelkező, nyitásra váró butikhotel áll.
Ezrt ő, tervezőként, először keleti stílusjegyeket szeretett volna minimalista elemekkel fuzionálni, azonban végül nem ez valósult meg, hanem az erőteljes növényi, geometrikus formák helyett – a tulajdonos, Rákosi Tamás kérésére – inkább az indusztriális irány felé fordultak a tervezés során, és így született meg az a mixelt belső világ, amelyet a hotel ma képvisel.
„Mivel a ház alapvetően indusztriális színvilágot tükröz, ezért sok helyen tompított szürke színekkel dolgoztunk. Most épp a kisebb javítások vannak soron a házban, a készültség már rendben, minden nyitásra készen áll. Üzleti döntés, hogy a nagyközönség előtt mikor nyílik meg Budapest legújabb, ékszerdobozhoz hasonló, mesés lokációval rendelkező háza”, mondta a belsőépítész.
Forrás: Forbes.hu / Turizmus Online