Online pénztárgépek ellenőrzése, étterem-átalakítások, nyárköszöntő teraszparti

A Városligeti-tó partján, csodálatos adottságú, csúcskategóriás helyen találkoztunk szakmai vendégeinkkel, László Árpád birodalmában. Az időjárás is kegyes hozzánk: bár egész reggel szakad az eső, a program idejére verőfényes napsütés köszönti résztvevőinket.

Első témánk az online pénztárgépekkel kapcsolatos első adóhatósági tapasztalatok, amelyekkel kapcsolatban Varga-Biller Katalin (adóügyi igazgatóhelyettes, NAV) elmondja, 105 ezer online pénztárgép működik, és az ezekből kinyert adattárolás és az adatok ellenőrzése zajlik mostanában a NAV berkein belül.

„Ami nincs a gépben, arról nem tud a hatóság”

Többek között elhangzik, hogy a NAV szerverei félóránként hívnak/hívhatnak le adatokat a működésben lévő pénztárgépekről, ezeket szűrés nélkül rögzítik, majd következő lépésként a megfelelő adózóhoz rendelik a kapott információt. Csoportokat is képesek vizsgálni – ez az ellenőrzés menete miatt szükséges. Alapvetően mostanában még csupán tendenciákat vizsgálnak, és az továbbra is érvényes, hogy „amit nem ütnek be a gépbe, azt nem látja a hatóság”, kérdés, érdemes-e vállalni az ellenőrzés – ezzel a lebukás és a borsos büntetés – kockázatát. Általánosságban elmondható: a NAV ellenőrei véletlenszerűen „csapnak le” a különböző ügyfelekre, azaz többségében nem konkrét céllal indítanak vizsgálatot (bár erre is akad azért példa), és még csak a tapasztalatszerzések, az adatgyűjtés időszaka zajlik – a komoly ellenőrzések ideje később jön el.

Miért jó az egyedi megjelenés?

Egyedi igények, különleges kérések, saját tollvizsgáló labor, tekintélyes referencialista – ezeket nyújtja a szegedi illetőségű Naturtex Kft., amelynek ügyvezetője, Nagyné Miske Margit egyedi gyártású, hímzéssel ellátott, beszövéssel, címkézéssel, logókkal ellátott párnákat, paplanokat mutat prezentációjában. Miért fontos az egyedi megjelenítés? Mert a szálloda sajátosságát, különleges világát jól jellemezheti, rögzíti a márkát a vendégnél, egyben esztétikai élményt nyújt, és az sem elhanyagolható szempont, hogy ennek használatával a mosodákban az elcserélés lehetősége is nagymértékben csökken.

Csirkepörkölt a falon

Tizenöt éve nyílt meg, és azóta is egyfolytában nyitva áll a pesti Nagyvásárcsarnok egyik emblematikus helye, a Fakanál étterem. Egyebek mellett ez a szinte non-stop nyitva tartás nehezítette a hely felújításának ütemezését, így az átépítés közel két évig tartott, mondja Kelemen Csilla belsőépítész-tervező, aki a munkákat vezette. Mind a vendégteret, mind a konyhát jelentősen átalakították, előbbiben a hatalmas falakra még a csirkepaprikás receptjét is felvésték angolul (hiszen a csarnok vendégkörének nagy része turista), utóbbiban pedig a Coninvest cég által forgalmazott konyhatechnológiai gépeket szereltek be. Mivel az épület műemlékvédelem alatt áll, ez meglehetősen nehezítette a munkát. Az is kihívást jelentett, hogy a konyhán naponta legalább 500 adag étel készül – és úgy kellett megtervezni és összeállítani a gépeket, hogy a napi sok-sok feladat elvégzése mellett ne legyen azért zsúfoltság. Szigetekre osztott, zónánként kialakított pultrendszer lett a megoldás.

Spórolós árurendelés

Az árurendelés során a konyhák vezetői általában ugyanazokkal a beszállítókkal dolgoznak, bár attól nyilván nem zárkóznak el, ha olcsóbban, de ugyanolyan jó és megbízható minőségben kapnak alapanyagot, mint ahogy megszokták. Ehhez nyújt segítséget egy fiatal hazai startup vállalkozás, a Rendeljvelunk.hu., amelynek képviselője, Botond Szabolcs többek között azt is elmondja, hogy internetes portálukon nemcsak kedvező áron történő árurendelésre, hanem az árak összehasonlítására, sőt kiértékelésére is van lehetőség.

Se mester, se tanuló jövőre?

Sokakat érintő téma, kiváló előadás – ez nyárköszöntő találkozónk utolsó szakmai programja, amelynek során Kovács László, a Magyar Vendéglátók Ipartestületének (MVI) elnöke arról a lehetetlen, ám jövő év szeptember elsejétől mégis életbe lépő rendeletről és annak várható hatásairól beszél, amely a tanulók foglalkoztatására vonatkozik a hazai vendéglátóhelyeken. „Egységes szakmai fellépés kell a megfelelő megoldás érdekében” – hangsúlyozza az elnök, aki biztos abban, az új rendeletnek való megfelelés gyakorlatilag megvalósíthatatlan, hiszen a tanulóképzés megvalósításához több ezer (hiányzó) mester kellene.

A rendezvényen elhangzott előadások anyaga a következő linken elérhető és letölthető.


A Ruby-brandhez tartozó luxushotel épül Máltán

A Ruby-brandhez tartozó luxushotel épül Máltán 

A müncheni központú Ruby Hotels bejelentette első máltai szállodaprojektjét, a Ruby Ninu közösségi munkatér (Workspace) tavaly februári megnyitását követően.
Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok

Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok 

Bemutatkozott a Clarion Hotel Vienna South.
NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken

NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken 

A belföldi vendégek száma 5,4 százalékkal 485 ezerre nőtt, míg a külföldi turisták száma több mint 22 százalékkal 536 ezer főre emelkedett.
Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei

Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei 

Beszédes adatok és izgalmas tapasztalatok egy hotel első évéből – így indult a TRIBE Budapest Stadium.
Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben

Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben 

A gazdasági kihívások és a geopolitikai bizonytalanság ellenére rekordévet zárt a nemzetközi szállodaipar.
Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást?

Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást? 

A Danubius Hotels (DH) a budapesti szállodáikba látogató külföldi turisták körében végzett kutatást.
Az egész hétvége a kutyabarátságról szól a tokaji ötcsillagos házban

Az egész hétvége a kutyabarátságról szól a tokaji ötcsillagos házban 

Ezzel hívja fel a figyelmet a felelős állattartásra a Minaro Hotel Tokaj MGallery.
Az Accor hűségprogramja immár százmilliós tagsággal rendelkezik

Az Accor hűségprogramja immár százmilliós tagsággal rendelkezik 

A szállodacsoport globális hűség- és kedvezményprogramja most köszöntötte százmilliomodik tagját.
Határmenti családbarát szálloda az Accent Hotels portfóliójában

Határmenti családbarát szálloda az Accent Hotels portfóliójában 

Olyan megoldásokkal, amelyek a gyerekkel érkező vendégek kényelmét szolgálják.
Így állnak a foglalások eddig a tavaszi időszakban

Így állnak a foglalások eddig a tavaszi időszakban 

A Szallas.hu legfrissebb adatai szerint.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.