Öröm a Mercure háza táján

A Mercure Budapest City Center nyerte az Év Szállodája díjat. A Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) február 18-án a szállodaipar képviselői körében tartott díjátadón osztotta ki az 2018 év szolgáltatói díjakat.

 2018-ban az AccorHotels Magyarország 19 szállodája közül az egyiket, a Mercure Budapest City Centert érte a megtiszteltetés, hogy elnyerje az Év Szállodája elismerést.

Az Év Szolgáltója Díjakat a MUISZ kiemelt turisztikai szereplőknek adja át, melyeket pályázat útján választanak ki.  A Mercure Budapest City Center szállodának rövid időn belül ez a második elismerése, hiszen az Év Szállodája díj mellett döntőbe jutott a Gastor&Hotel Design Award versenyén az Év Hoteldesign Lobbija kategóriában is. „Rendkívüli büszkeséggel tölt el, hogy az elmúlt két év munkájának gyümölcse beérni látszik. Mindvégig arra törekedtünk, hogy szállodánk felújításával, minőségi és innovatív megújulásával új dimenziókat nyissunk a szolgáltatásiparban. Igazi öröm számomra, hogy ezt a kemény munkát, olyan neves szakmai szervezet, mint a Magyar Utazási Irodák Szövetsége is elismeri” – nyilatkozta Marics József, a Mercure Budapest City Center szállodaigazgatója.

A 239 szobás Mercure Budapest City Center ikonikus szálloda a pesti Belváros főutcájára épült Finta József tervei alapján. A hotel 2007 márciusa óta tartozik az AccorHotels Mercure márkájához, 2015 óta pedig az AccorHotels többi közép-kelet-európai szállodái mellett az Orbis Csoport üzemelteti. A szálloda 2016/17-ben teljes körű felújításon esett át. A felújítás után megújult többek között a szálloda lobbija. Az új lobbi nyitott és megnyugtató hangulatot áraszt, egyszerűvé és kellemes élménnyé téve a becsekkolási folyamatot.

A vendégek érkezéskor azonnal a szálloda különleges WineStone éttermébe érkeznek. A megújult lobbi nem csupán működése miatt különleges Budapesten, hanem design-kialakítását tekintve is. A szálloda WineStone étterme igazi regionális szállodaipari innováció, 2013-ban indult Lengyelországból.

Az Orbis & AccorHotels 19 szállodával rendelkezik Magyarországon minden hotel-szegmenst lefedve a luxustól az economy kategóriáig és jelenleg a teljes magyarországi hálózat felújítását és fejlesztésén dolgozik. „Stabil növekedést figyeltünk meg 2018-ban. Az előző évhez képest 9%-os növekedést tapasztaltunk a forgalmunkban és minden szállodánk nagyon jól teljesít, átlagosan 12%-os elérhető szobaár utáni bevétel (RevPAR) növekedéssel, melyet főleg az átlagos szobaár 10%-os növekedése hajtott. Ezek a pozitív eredmények minden üzletágunkon belül tapasztalhatóak voltak, mind az economy és a midscale és upscale szegmensben. 2018-ban az Orbis & AccorHotels magyarországi portfoliójának a fejlesztésére koncentráltunk és nagyszerű megtiszteltetés számunkra ez a különleges elismerés” – tette hozzá Sabina Bartyzel, az AccorHotels Marketplace Leadere Magyarországon.

Forrás: AccorHotels.com


Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak

Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak 

A Hyatt luxusszállodalánc folytatja terjeszkedését a régióban az AluaSoul Sunny Beach megnyitásával Bulgáriában.
Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.