Négynapos zsűrizési folyamat végén, péntek este megszületett az Epica reklámverseny 2009-es végeredménye. A filmes munkáknak szóló legnagyobb elismerést, az Epica D’or-t a brit Saatchi&Saatchi kapta, a T-Mobile-nak készített, Dance című munkájáért. A sajtóreklám fődíját egy török használtbútort forgalmazó üzlet, a Dank „Torn” című reklámja nyerte, amelyet a DDB & Co. ügynökség veheti majd át. Szintén örömünnepre készülhet a német Euro RSCG is, ők ugyanis az outdoor fődíjat érdemelték ki a Citroënnek készített Cornering Lights című plakáttal. Az interaktív kategóriának járó fődíj egy svéd templomé, amely imára buzdítja a híveket, az üzenetcsomag kitalálója pedig a Forsman & Bodenfors nevű ügynökség.
Az már a zsűrizés első napjaiban látszott, hogy a T-Mobile Life’s for sharing kampánya valamilyen díjat fog kapni, az azonban az egyáltalán nem volt egyértelmű, hogy az interaktív és a kétféle nyomtatott reklámnak járó fődíj hova megy majd. A sajtóreklám kategóriában végül győztes bútorbolt-hirdetést például csak hosszas próbálkozás után sikerült átnyomni a zsűrin, végül egy szavazattal megverte a Perrier ásványvíz Melting című kampányát. Az interaktív fődíjról szintén éppen csak lecsúszott a Johnnie Walker The Man Who Walked Around the World hatperces reklámja.
A magyar nevezők idén nem nyertek kategóriát, így a fődíjra sem volt esély, a DDB „Emeld fel a hangod” online reklámja talán számíthat egy bronz elismerésre, amit a kategóriában jobban szereplő munkáknak ad át a Epica. Ez azonban csak néhány hét múlva derül ki.
Az Epica 2009-es fődíjasai:
Film fődíj
T-Mobile – Dance
Sajtófődíj
Dank – Torn
Outdoor fődíj
Citroen – Cornering Lights
Interaktív fődíj
Church of Sweden
Az éppen lemaradók:
Perrier – Melting
Johnnie Walker - The Man Woho walked Around the World