Szállodai nagyláncok előrejelzése: a csúcsévre még várni kell

A turizmusban érdekelt nagyvállalatok szerint 2024 nem a csúcsév lesz a szegmensben, az utazási láz tavaly Amerikában a pandémia előtti szinten tetőzött, és innen már csak szűk ösvény vezet felfelé. Kínában azonban még lehet bízni, olvasható a vg.hu összeállításában a Booking Holding gyorsjelentése és szállodai előrejelzések alapján.

Mint írják, az amerikai utazásszervező-óriás árfolyama a napokban 8 százalékot zuhant, majd a múlt pénteki kereskedés végén már 10 százalékos volt a mínusz. Azaz egyetlen kereskedési napon mintegy 12 milliárd dollárral csökkent a vállalat piaci értéke.

Forrás: Depositphotos
Forrás: Depositphotos

Friss Booking-adatok

Az internetes utazásszervező vállalat friss gyorsjelentésében jelezte, hogy a felületein véglegesített foglalások összesített értéke 24 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, és 150,6 milliárd dollár lett. Ebből

21,4 milliárd dollár volt a bevétel, ami 25 százalékos bővülés. A bevételből 4,3 milliárd dollár volt az adózott nyereség, ami 40 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.

 

Hozzáteszik, a cég felületein a szobafoglalások tavaly elérték az egymilliárd vendégéjszakát. A Booking sikeréhez az ázsiai, ezen belül is a kínai utazások felfutása járult hozzá a leginkább, a Hamász–izraeli háború viszont őket is negatívan érintette.

A számok mind pozitív meglepetésként szolgáltak, ám az első negyedévre előre jelzett, 5-7 százalékos összesített foglalási volumen-növekedéstől visszahőköltek a befektetők, az ugyanis jó esetben is csak a hatoda az egy évvel korábbinak.

Az iparág elemzői tavaly még úgy gondolták, hogy a pénzromlás ütemének lanyhulásával azok is útnak indulnak idén majd, akik eddig ezt húzták-halasztották.

Az egész évre vonatkoztatott, 7 százalék körüli forgalomnövekedési prognózis kapcsán azonban a számok mást mutettek: 

a Booking egyértelmű üzenete szerint vége az aranykorszaknak.

 

Reálisan tervező hotelláncok       

Mint kiderül, az illúziókat a hét közepén a Hilton és a Marriott hotellánc vártnál gyengébb előrejelzései is szertefoszlathatták valamennyire. A Marriott az egy kiadható szobára eső éves bevételnél csak 3–5 százalékos növekedést vár az idén, szemben a tavalyi 15 százalékkal.

A Hiltonnál a 2023-as 12,6 százalékos bővülést 2–4 százalék közötti válthatja az idén ugyanennél a mutatónál. Rossz előjel volt az is, hogy a Bookingnál az amerikai foglalások már tetőztek a múlt nyáron, és a negyedik negyedévet ezen a kiemelt piacon a stagnálás jellemezte.

A cikk teljes egészében ITT található.

 


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?