A Szállodaszövetség állásfoglalása szerint javasolja tagszállodáiknak az előleg visszafizetését a vendégnek, illetve a szolgáltatás teljes összegét, azoknak, akik ezt már előre kiegyenlítették, és akik a légiközlekedés leállítása miatt nem tudták igénybe venni. A Polgári Törvénykönyv úgy rendelkezik, hogy az előlegként befizetett összeg visszajár a megrendelőnek, amennyiben a szolgáltatást önhibáján kívül nem tudja igénybe venni - emlékeztet a Szállodaszövetség állásfoglalása.
A Szállodaszövetség állásfoglalásában emlékeztet arra, hogy a fővárosban lévő 157 szálloda óvatos becslések szerint is napi 100 millió forint feletti forgalomkiesést szenved el az elmaradt érkezések és lemondások következtében; számos üzleti rendezvény, konferencia marad el, de a vidéki szállodákban is megérzik a bizonytalanná vált légi közlekedés következményeit. A tavalyi roppant rossz üzleti év után a magyar szállodaipar márciusban-áprilisban kezdett talpra állni, de a lassú forgalomnövekedés a vulkáni hamu légtérbe kerülésével hamvába holt - fogalmaz a szakmai szervezet.
Az elmúlt napokban az izlandi vulkánkitörés miatt az európai országok légterének, illetve repülőtereinek nagy részét lezárták. Emiatt kaotikus állapotok alakultak ki a légiközlekedésben, a repülőtereken, ami a turizmust súlyosan érintette. Vendégek, utasok tízezrei nem tudtak hazautazni, illetve eljutni célállomásukra. (MTI)