{video|id=4134|width=550|height=350}
1. Kollégáink közel 100 éves munkatapasztalattal rendelkeznek,
2. Eddig több, mint 5.000 rendezvényt szerveztünk meg,
3. 5-600 hazai és külföldi hotelt ismerünk személyesen,
4. 1,5 millió feletti vendég szállt meg a szállodákban, ahol eddig dolgoztunk,
5. A Pearl Kft. "szállodás" cégtulajdonosáról - Csobota-Kis Árpádról - 2 – egymástól független - marketinges szakember azt mondta,
hogy ő a magyar szállodaipar Gordon Ramsey-je, csak nem a kiabálós, hanem a BARÁTSÁGOS fajtából.
6. Működésünket a Pearl Munkafilozófia + Keretrendszer + Papagáj kommunikáció + Szellemi és Szakmai területfoglalás jellemzi.
Mint minden cégnek, a Pearl Kft-nek is megvan a "munka-filozófiája".
I. Szakmai munkafilozófia szerint dolgozunk:
1. Barátságos, pozitív életszemléletünk van
A pozitív életszemlélet energiát ad. Rengeteg helyről kapjuk a negatív információkat, melyek befolyásolják az életünket. Akár a médiából, akár a munkahelyünkről, vagy az iskolából. Ha engedjük azt, hogy ezek
átitassák a lelkünket, akkor mi is negatív, depresszív és sikertelen emberekké válunk.
Amennyiben törekszünk a negatívumok megváltoztatására,akkor pozitív, boldog és sikeres emberré tudunk válni, és környezetünket is azzá tesszük.
2. Nyitottak vagyunk
Nyitottak vagyunk a változásra, a fejlődésre, a jobb megoldásokra. Minden vélemény meghallgatunk és a mindennapjainkban felhasználjuk azt.
3. Toleránsan működünk
Kollégáink - esetleges - hiányosságait elfogadjuk, de folyamatosan fejlesztjük őket.
4. Határozottak vagyunk
Mivel 100%-ig biztosak vagyunk a munka és élet-filozófiánkban, pozitív és barátságos szemléletünkben, célorientáltságunkban, mindez megalapozza a határozottságunkat.
5. Becsületességre törekszünk
Ahogy a mondás tartja, mindig azt kapod vissza, amit adsz.
A becsületesség és a tisztesség vezérel minket. Sokszor vissza is kapjuk.
6. Megértő - a másikat meghallgató - a magatartásunk
Kollégáinkat - még a legfeszültebb pillanatokban is - meghallgatjuk. Ez azért fontos, hogy megérthessük a gondolkodásukat, cselekedeteiket.
Nem feltételezünk, hanem meghallgatunk és megpróbáljuk megérteni őket, hogy aztán fejleszthessünk.
7. Mindig előre tekintünk
A múlt csak a tapasztalatok miatt fontos! A célt és a fejlődést szem előtt tartva, mindig előre nézünk.
8. A problémákat azonnal megbeszéljük, a másikat meghallgatjuk
Ha problémát észlelünk, azonnal megbeszéljük, meghallgatjuk a másik felet, tisztázva a félreértéseket, együtt gondolkodva keressük a megoldásokat.
9. Folyamatosan fejlesztjük önmagunkat és kollégáinkat
Minden nap teszünk saját és kollégáink emberi és szakmai fejlődéséért.
10. Önmagunknak folyamatosan tükröt tartunk
Minden ember elégedetlen kisebb vagy nagyobb mértékben saját magával. Abban az esetben, ha mindezért a társadalmat, a főnököt, a szülőket, az univerzumot stb. okoljuk, akkor hibásan gondolkodunk. Sorsunkért saját magunk vagyunk a felelősek.
Ezért időnként meg kell állnunk és belenézni az "őszinte tükörbe".
11. Tiszteljük a vendégeket
Sokszor használjuk a "szolgáltató" szót, de sokszor nem gondolunk bele, hogy ebben a szóban benne van a "szolgálni" szó is. A vendég azért tér be hozzánk, hogy jót kapjon, kedvességet és figyelmességet. Ennek a teljesítéséhez alap a vendég tisztelete.
12. A célt folyamatosan szem előtt tartjuk
Egy nagy tudományos kutatás kimutatta, hogy érettségizett emberek az érettségi után 20 évvelmennyire lettek sikeresek. Mindazok, akik az érettségi után pontosan megfogalmazták a céljaikat, anyagilag, pozícióban, családilag sokkal sikeresebbek lettek mindazoknál, akik nem tűztek pontos vagy jelentős célt maguk elé.
13. Csapatban gondolkodunk, csapatban dolgozunk
Nagy dolgokat, óriási fejlődéseket csapatban lehet elérni. Ahogy Hofi is mondta: „Egyedül nem megy!”
14. Minden munkatársat – a hierarchiában betöltött szerepétől függetlenül – meghallgatunk
Egy hotelben sokszor egymástól eltérő szemléletű és gondolkodásmódú kollégák is lehetnek, akiknek a célok elérése érdekében együtt kell dolgozni.
Ehhez pedig az kell, hogy meghallgassuk a kollégáinkat, megértsük a gondolataikat, érzéseiketés a munkához való viszonyukat.
15. Önmagunkat nem helyezzük a másik fölé
Minden kollégánk - a hierarchiában betöltött szerepétől függetlenül - hasznos és fontos ahhoz, hogy a céljainkat elérjük. A mosogató azért, hogy csillogjanak az evőeszközök, a recepciós, hogy kedvesen legyen a szálloda házigazdája és - mindezek miatt - a vendég jól érezze magát. Minden emberben megvan a csoda, az egyediség és a tudás. Ha ezzel tisztában vagyunk, akkor mindenkitől tudunk tanulni!
16. Pókhálóban gondolkodunk, átlátjuk a rendszereket
Ha sok vendégünk van, akkor a dolgozóinknak több folyamatot kell átlátniuk. Ez nem működik, ha az ember csak egy irányba koncentrál.
Komplexen kell gondolkodni, ezt pedig a pókhálóban való működéssel tudjuk elérni.
17. Keretrendszerben dolgozunk, a keretrendszert mindig betartjuk
A keretek, keretrendszerek alapozzák meg a hatékony működésünket.
Sikereinket a pozitív emberi tulajdonságainkkal, szakmai munkánkkal és a keretrendszer betartásával érjük el.
18. Keretrendszerben való működési modellünk elemei
• Standardok megtervezése.
• Standardok betanítása.
• Standardok bevezetése.
• Standardok leellenőrzése.
19. Mindenkit ott alkalmazunk, amely területet a legjobban ismeri és legjobban kedveli
Egyre kevesebb a szakember, egyre kevesebb a munkavállaló, küzdenek az egységek.
Nem kényszerítünk hozzá nem illő munkafolyamatra senkit, mert nem lesz hatékony, vagy elmenekül.
20. Dolgozóink tanítása/fejlesztése – PIRAMIS MODELL, lentről felfelé
Középvezetők fejlesztésének elemei:
Minél többet tud, annál kevesebbet kérdez, több idő marad a stratégiai fekójlesztésekre.
Egyre nagyobb mennyiségű munkát tud ellátni. Vendég és vezetői visszajelzésekből lelkileg építkezik. Szakmai fejlődése feldobja, jobb hírneve lesz saját köreiben.
Dolgozóink fejlesztése: középvezetők képzik a saját kollégáikat:
Büszkék lesznek munkahelyükre. Híre megy a szállodának, így könnyebben talál minőségi munkaerőt. Minőségi alkalmazottak = hatékonyabb működés.
21. Dolgozóinknak fejlesztő visszajelzéseket adunk
A dolgozóink fejlődésének az alapjai: képezze magát (mi képezzük őt) + kapjon pozitív megerősítéseket. Ennek érdekében fejlesztő visszajelzést adunk, azaz megerősítjük a jót, dicsérünk és jelezzük a fejlesztendőt.
22. Megdicsérjük önmagunkat
Alapelveink: szeretem magam, elfogadom magam, megdicsérem magam, ha jól cselekedtem és/ vagy dolgoztam.
23. Fegyelmezetten működünk
A hatékonyság egyik alapja a fegyelmezett működés, azaz a szabályaink betartása, a kialakított keretrendszerünkön belüli működés.
24. Mindig pozitív célokért és soha nem valami ellen cselekvő a magatartásunk
Állandóan fejlesztünk, alkotunk, építünk, javítunk. Soha nem valami (vagy valaki) ellen, hanem valami pozitívért tesszük.
25. Az ötszörös win-win elvét alkalmazzuk:
Tetteink és tevékenységünk segítségével minimum 5 szereplő fog nyerni:
Tulajdonos vagy megbízó: folyamatos fejlesztéseken megy át a cége.
Alkalmazottak: tanulnak, fejlődnek.
Vendég: jobb szolgáltatásokat kap.
Cégünk.
Társadalom: mivel a fenti négy szereplő nyer, ez növeli a társadalom összenergiáját is.
26. Törekszünk arra, hogy példaképek legyünk
Hiszünk abban, hogy ha az emberi és szakmai szeretetünket, tudásunkat átadjuk a dolgozóinknak, akkor a példamutatásunkkal jó embereket és nagyszerű szakembereket nevelünk.
27. A-B-C tervet készítünk
Ahhoz, hogy egy szálloda jól működjön fontos, több tervvel és megoldással is rendelkeznünk kell! Mindig A, B, C tervet készítünk.
28. Megoldást hozunk, nem problémákat
A szállodák azért kérik a munkánkat, mert gondjaik vannak, problémákkal kerültek szembe. Mi megoldásokat szállítunk nekik.
29. Célorientáltak vagyunk
• A tulajdonos céljait mindig szem előtt tartjuk.
• A kijelölt útról nem térünk le.
30. Félig üres vagy félig teli?
Ha negatív dolog történik velünk, az tanításként éljük meg, a változásra való felhívást jelenti a számunkra. Megtaláljuk benne a jót, ezzel pedig fejlődünk.
II: Keretrendszerben élünk:
A tulajdonosi céljainak megfelelően és a Pearl szakmai munkafilozófiájára alapozva alakítjuk ki a szálloda működésének keretrendszerét.
Ennek lépései:
- Keretrendszer felállítása,
- Keretrendszer betanítása,
- Keretrendszer leellenőrzése.
III: Papagáj kommunikációt alkalmazunk = Mindig ugyanazt csináljuk és ugyanazt mondjuk:
- A munkafilozófiánk szerint dolgozunk
- Betartjuk a keretrendszert
- A fenti két pontot betartjuk és ezeket állandóan kommunikáljuk, hogy a dolgozók is megszokják-megtanulják-betartsák!
IV: I+II+III = Szellemi és Szakmai területfoglalás:
Fenti pontokon végigmenve a szálloda dolgozói "átitatódnak":
- A Pearl pozitív szemléletével,
- A Pearl Fejlesztő munkafilozófiájával,
- A szálloda keretrendszerének működésével.
Beszélgessünk, tervezzünk és lépjünk együtt a sikeres hotelmenedzsmentért!
Bővebb információért, kérem, forduljon hozzám bizalommal:
Csobota-Kis Árpád - Pearl Marketing and Management Kft.
SZÁLLODAÜZEMELTETÉS ÉS MENEDZSMENT
+ 36 70 399 5273
(X)