Szállodaüzemeltetés – másképp

A Pearl Marketing and Management Kft. szállodás szekciójának van néhány fontos "adata, paramétere":

{video|id=4134|width=550|height=350} 

 

 1.   Kollégáink közel 100 éves munkatapasztalattal rendelkeznek,

2.   Eddig több, mint 5.000 rendezvényt szerveztünk meg, 

3.   5-600 hazai és külföldi hotelt ismerünk személyesen,

4.   1,5 millió feletti vendég szállt meg a szállodákban, ahol eddig dolgoztunk,

5.   A Pearl Kft. "szállodás" cégtulajdonosáról - Csobota-Kis Árpádról - 2 – egymástól független - marketinges szakember azt mondta,
hogy ő a magyar szállodaipar Gordon Ramsey-je, csak nem a kiabálós, hanem a BARÁTSÁGOS fajtából.

6.   Működésünket a Pearl Munkafilozófia + Keretrendszer + Papagáj kommunikáció + Szellemi és Szakmai területfoglalás jellemzi.

 

Mint minden cégnek, a Pearl Kft-nek is megvan a "munka-filozófiája".

 

I. Szakmai munkafilozófia szerint dolgozunk:

1.    Barátságos, pozitív életszemléletünk van

A pozitív életszemlélet energiát ad. Rengeteg helyről kapjuk a negatív információkat, melyek befolyásolják az életünket. Akár a médiából, akár a munkahelyünkről, vagy az iskolából. Ha engedjük azt, hogy ezek 
átitassák a lelkünket, akkor mi is negatív, depresszív és sikertelen emberekké válunk. 
Amennyiben törekszünk a negatívumok megváltoztatására,akkor pozitív,  boldog és sikeres emberré tudunk válni, és környezetünket is azzá tesszük.

 

2.    Nyitottak vagyunk

Nyitottak vagyunk a változásra, a fejlődésre, a jobb megoldásokra.  Minden vélemény meghallgatunk és a mindennapjainkban felhasználjuk azt.

 

3.    Toleránsan működünk

Kollégáink - esetleges - hiányosságait elfogadjuk, de folyamatosan fejlesztjük őket.

 

4.    Határozottak vagyunk

Mivel 100%-ig biztosak vagyunk a munka és élet-filozófiánkban, pozitív és barátságos szemléletünkben, célorientáltságunkban, mindez megalapozza a határozottságunkat.  

 

5.   Becsületességre törekszünk

Ahogy a mondás tartja, mindig azt kapod vissza, amit adsz. 

A becsületesség és a tisztesség vezérel minket.  Sokszor vissza is kapjuk. 

 

 6.   Megértő - a másikat meghallgató - a magatartásunk

Kollégáinkat - még a legfeszültebb pillanatokban is - meghallgatjuk. Ez azért fontos, hogy megérthessük a gondolkodásukat, cselekedeteiket. 
Nem feltételezünk, hanem meghallgatunk és megpróbáljuk megérteni őket, hogy aztán fejleszthessünk. 

7.    Mindig előre tekintünk

 A múlt csak a tapasztalatok miatt fontos! A célt és a  fejlődést szem előtt tartva, mindig előre nézünk.

8.    A problémákat azonnal megbeszéljük, a másikat meghallgatjuk

Ha problémát észlelünk, azonnal megbeszéljük, meghallgatjuk a másik felet, tisztázva a félreértéseket, együtt gondolkodva keressük a megoldásokat.

9.    Folyamatosan fejlesztjük önmagunkat és kollégáinkat

Minden nap teszünk saját és kollégáink emberi és szakmai fejlődéséért.

10. Önmagunknak folyamatosan tükröt tartunk

Minden ember elégedetlen kisebb vagy nagyobb mértékben saját magával. Abban az esetben, ha mindezért a társadalmat, a főnököt, a szülőket, az univerzumot stb. okoljuk, akkor hibásan gondolkodunk. Sorsunkért saját magunk vagyunk a felelősek.
Ezért időnként meg kell állnunk és belenézni az "őszinte tükörbe". 

11. Tiszteljük a vendégeket

Sokszor használjuk a "szolgáltató" szót, de sokszor nem gondolunk bele, hogy ebben a szóban benne van a "szolgálni" szó is. A vendég azért tér be hozzánk, hogy jót kapjon, kedvességet és figyelmességet. Ennek a teljesítéséhez alap a vendég tisztelete.

12. A célt folyamatosan szem előtt tartjuk

Egy nagy tudományos kutatás kimutatta, hogy érettségizett emberek az érettségi után 20 évvelmennyire lettek sikeresek. Mindazok, akik az érettségi után pontosan megfogalmazták a céljaikat, anyagilag, pozícióban, családilag sokkal sikeresebbek lettek mindazoknál, akik nem tűztek pontos vagy jelentős célt maguk elé.

13. Csapatban gondolkodunk, csapatban dolgozunk

Nagy dolgokat, óriási fejlődéseket csapatban lehet elérni. Ahogy Hofi is mondta: „Egyedül nem megy!”

 

14. Minden munkatársat – a hierarchiában betöltött  szerepétől függetlenül – meghallgatunk

Egy hotelben sokszor egymástól eltérő szemléletű és gondolkodásmódú kollégák is lehetnek, akiknek a célok elérése érdekében együtt kell dolgozni.

Ehhez pedig az kell, hogy meghallgassuk a kollégáinkat, megértsük a gondolataikat, érzéseiketés a munkához való viszonyukat. 

15. Önmagunkat nem helyezzük a másik fölé

Minden kollégánk - a hierarchiában betöltött szerepétől függetlenül - hasznos és fontos ahhoz, hogy a céljainkat elérjük. A mosogató azért, hogy csillogjanak az evőeszközök, a recepciós, hogy kedvesen legyen a szálloda házigazdája és - mindezek miatt - a vendég jól érezze magát. Minden emberben megvan a csoda, az egyediség és a tudás. Ha ezzel tisztában vagyunk, akkor mindenkitől tudunk tanulni!

16. Pókhálóban gondolkodunk, átlátjuk a rendszereket 

Ha sok vendégünk van, akkor a dolgozóinknak több folyamatot kell átlátniuk. Ez nem működik, ha az ember csak egy irányba koncentrál.
Komplexen kell gondolkodni, ezt pedig a pókhálóban való működéssel tudjuk elérni.

17. Keretrendszerben dolgozunk, a keretrendszert mindig betartjuk

A keretek, keretrendszerek alapozzák meg a hatékony működésünket. 
Sikereinket a pozitív emberi tulajdonságainkkal, szakmai munkánkkal és a keretrendszer betartásával érjük el. 

18. Keretrendszerben való működési modellünk elemei

•         Standardok megtervezése.

•         Standardok betanítása.

•         Standardok bevezetése.

•         Standardok leellenőrzése.

 

19. Mindenkit ott alkalmazunk, amely területet a legjobban ismeri és legjobban kedveli

Egyre kevesebb a szakember, egyre kevesebb a munkavállaló, küzdenek az egységek.

Nem kényszerítünk hozzá nem illő munkafolyamatra senkit, mert nem lesz hatékony, vagy elmenekül. 

 

20. Dolgozóink tanítása/fejlesztése – PIRAMIS MODELL, lentről felfelé

Középvezetők fejlesztésének elemei:

Minél többet tud, annál kevesebbet kérdez, több idő marad a stratégiai fekójlesztésekre.
Egyre nagyobb mennyiségű munkát tud ellátni. Vendég és vezetői visszajelzésekből lelkileg építkezik. Szakmai fejlődése feldobja, jobb hírneve lesz saját köreiben.

Dolgozóink fejlesztése: középvezetők képzik a saját kollégáikat:

Büszkék lesznek munkahelyükre. Híre megy a szállodának, így könnyebben talál minőségi munkaerőt. Minőségi alkalmazottak = hatékonyabb működés. 

21. Dolgozóinknak fejlesztő visszajelzéseket adunk

A dolgozóink fejlődésének az alapjai: képezze magát (mi képezzük őt) + kapjon pozitív megerősítéseket. Ennek érdekében fejlesztő visszajelzést adunk, azaz megerősítjük a jót, dicsérünk és jelezzük a fejlesztendőt. 

22. Megdicsérjük önmagunkat

Alapelveink: szeretem magam, elfogadom magam, megdicsérem magam, ha jól cselekedtem és/ vagy dolgoztam. 

23. Fegyelmezetten működünk

A hatékonyság egyik alapja a fegyelmezett működés, azaz a szabályaink betartása, a kialakított keretrendszerünkön belüli működés. 

24. Mindig pozitív célokért és soha nem valami ellen cselekvő a magatartásunk 

Állandóan fejlesztünk, alkotunk, építünk, javítunk. Soha nem valami (vagy valaki) ellen, hanem valami pozitívért tesszük. 

25. Az ötszörös win-win elvét alkalmazzuk: 

Tetteink és tevékenységünk segítségével minimum 5 szereplő fog nyerni:
Tulajdonos vagy megbízó: 
folyamatos fejlesztéseken megy át a cége.

Alkalmazottak: tanulnak, fejlődnek.

Vendég: jobb szolgáltatásokat kap.
Cégünk.

Társadalom: mivel a fenti négy szereplő nyer, ez növeli a társadalom összenergiáját is. 

26. Törekszünk arra, hogy példaképek legyünk 

Hiszünk abban, hogy ha az emberi és szakmai szeretetünket, tudásunkat átadjuk a dolgozóinknak, akkor a példamutatásunkkal jó embereket és nagyszerű szakembereket nevelünk.  

27. A-B-C tervet készítünk

Ahhoz, hogy egy szálloda jól működjön fontos, több tervvel és megoldással is rendelkeznünk kell!  Mindig A, B, C tervet készítünk. 

 

28. Megoldást hozunk, nem problémákat

A szállodák azért kérik a munkánkat, mert gondjaik vannak, problémákkal kerültek szembe. Mi megoldásokat szállítunk nekik. 

 

29. Célorientáltak vagyunk

•         A tulajdonos céljait mindig szem előtt tartjuk.

•         A kijelölt útról nem térünk le.

 

30. Félig üres vagy félig teli?

Ha negatív dolog történik velünk, az tanításként éljük meg, a változásra való felhívást jelenti a számunkra. Megtaláljuk benne a jót, ezzel pedig fejlődünk.  

 

II: Keretrendszerben élünk:  

A tulajdonosi céljainak megfelelően és a Pearl szakmai munkafilozófiájára alapozva alakítjuk ki a szálloda működésének keretrendszerét. 

Ennek lépései:

  1. Keretrendszer felállítása,  
  2. Keretrendszer betanítása, 
  3. Keretrendszer leellenőrzése.

 

III: Papagáj kommunikációt alkalmazunk = Mindig ugyanazt csináljuk és ugyanazt mondjuk:

  1. A munkafilozófiánk szerint dolgozunk
  2. Betartjuk a keretrendszert
  3. A fenti két pontot betartjuk és ezeket állandóan kommunikáljuk, hogy a dolgozók is megszokják-megtanulják-betartsák! 

 

IV: I+II+III = Szellemi és Szakmai területfoglalás: 


Fenti pontokon végigmenve a szálloda dolgozói "átitatódnak": 

  1. A Pearl pozitív szemléletével, 
  2. A Pearl Fejlesztő munkafilozófiájával, 
  3. A szálloda keretrendszerének működésével. 

 

Beszélgessünk, tervezzünk és lépjünk együtt a sikeres hotelmenedzsmentért!

Bővebb információért, kérem, forduljon hozzám bizalommal:

Csobota-Kis Árpád - Pearl Marketing and Management Kft. 

SZÁLLODAÜZEMELTETÉS ÉS MENEDZSMENT

http://pearlmanagement.hu

+ 36 70 399 5273

(X)  


MSZÉSZ: indul az „Év Szállodája” pályázat

MSZÉSZ: indul az „Év Szállodája” pályázat 

Az MSZÉSZ útjára indítja az „Év Szállodája 2024” pályázatot.
Változik az indiai OYO szállásfoglaló portál házirendje – tiltakoznak a vendégek

Változik az indiai OYO szállásfoglaló portál házirendje – tiltakoznak a vendégek 

Az utazás nehéz Indiában azoknak, akik nem házasok, azonban ennek ellenére szeretnének együtt utazni és közös szálláshelyen aludni.
Veganuár és méregtelenítő kúra a sárvári ötcsillagos házban

Veganuár és méregtelenítő kúra a sárvári ötcsillagos házban 

Évkezdetnek nem is rossz: két olyan csomagajánlatot állítottak össze, amely mindkettő ezt a célt szolgálja.
Újfent nyit egy hostelt az a&o Belgiumban

Újfent nyit egy hostelt az a&o Belgiumban 

Az a&o Hostels, Európa vezető hostellánca, 2025. január 1-jén megnyitotta második belga szálláshelyét, az a&o Brussels Centrumot.
Brandváltás az egykori Adria Palotában

Brandváltás az egykori Adria Palotában 

Az Al Habtoor Palace megérkezett Budapestre az ikonikus, egykori Adria Palotába, amelyet jóideje Ritz Carlton-ként ismertünk, korábban pedig a Meridien-lánc tagjaként nyílt meg ötcsillagos szállodaként a pesti Belváros szívében.
Új szakember a hévízi hotel élén – FRISSÍTVE

Új szakember a hévízi hotel élén – FRISSÍTVE 

Jakab Gábor lett a hévízi NaturMed Hotel Carbona új szállodaigazgatója.
Üzemeltetési területen változás a Danubius Hotels-nél

Üzemeltetési területen változás a Danubius Hotels-nél 

A Danubius Hotels Zrt. új vezető kinevezésével indítja 2025-öt, megerősítve a szállodavállalat láncszintű üzemeltetését.
Milliós gázszámla és eltűnt bérlők a mogyoródi panziónál

Milliós gázszámla és eltűnt bérlők a mogyoródi panziónál 

Több, mint harmincmilliós tartozást hátrahagyva váltak köddé a koreai befektetők.
Vendégek éjszakázhatnak Pablo Escobar egykori magánrepülőjén

Vendégek éjszakázhatnak Pablo Escobar egykori magánrepülőjén 

Aki Bristol környékére tervez látogatni mostanában, akár már az egykori drogbáró magángépéből átalakított Airbnb szállást is kibérelheti.
HOTCO 2025: Újabb előadók neveit hozták nyilvánosságra

HOTCO 2025: Újabb előadók neveit hozták nyilvánosságra 

Az idei program különlegessége, hogy neves előadók osztják meg tapasztalataikat, amelyek értékes tanulságokkal szolgálhatnak minden résztvevő számára.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.