Szállodaüzemeltetés – másképp

A Pearl Marketing and Management Kft. szállodás szekciójának van néhány fontos "adata, paramétere":

{video|id=4134|width=550|height=350} 

 

 1.   Kollégáink közel 100 éves munkatapasztalattal rendelkeznek,

2.   Eddig több, mint 5.000 rendezvényt szerveztünk meg, 

3.   5-600 hazai és külföldi hotelt ismerünk személyesen,

4.   1,5 millió feletti vendég szállt meg a szállodákban, ahol eddig dolgoztunk,

5.   A Pearl Kft. "szállodás" cégtulajdonosáról - Csobota-Kis Árpádról - 2 – egymástól független - marketinges szakember azt mondta,
hogy ő a magyar szállodaipar Gordon Ramsey-je, csak nem a kiabálós, hanem a BARÁTSÁGOS fajtából.

6.   Működésünket a Pearl Munkafilozófia + Keretrendszer + Papagáj kommunikáció + Szellemi és Szakmai területfoglalás jellemzi.

 

Mint minden cégnek, a Pearl Kft-nek is megvan a "munka-filozófiája".

 

I. Szakmai munkafilozófia szerint dolgozunk:

1.    Barátságos, pozitív életszemléletünk van

A pozitív életszemlélet energiát ad. Rengeteg helyről kapjuk a negatív információkat, melyek befolyásolják az életünket. Akár a médiából, akár a munkahelyünkről, vagy az iskolából. Ha engedjük azt, hogy ezek 
átitassák a lelkünket, akkor mi is negatív, depresszív és sikertelen emberekké válunk. 
Amennyiben törekszünk a negatívumok megváltoztatására,akkor pozitív,  boldog és sikeres emberré tudunk válni, és környezetünket is azzá tesszük.

 

2.    Nyitottak vagyunk

Nyitottak vagyunk a változásra, a fejlődésre, a jobb megoldásokra.  Minden vélemény meghallgatunk és a mindennapjainkban felhasználjuk azt.

 

3.    Toleránsan működünk

Kollégáink - esetleges - hiányosságait elfogadjuk, de folyamatosan fejlesztjük őket.

 

4.    Határozottak vagyunk

Mivel 100%-ig biztosak vagyunk a munka és élet-filozófiánkban, pozitív és barátságos szemléletünkben, célorientáltságunkban, mindez megalapozza a határozottságunkat.  

 

5.   Becsületességre törekszünk

Ahogy a mondás tartja, mindig azt kapod vissza, amit adsz. 

A becsületesség és a tisztesség vezérel minket.  Sokszor vissza is kapjuk. 

 

 6.   Megértő - a másikat meghallgató - a magatartásunk

Kollégáinkat - még a legfeszültebb pillanatokban is - meghallgatjuk. Ez azért fontos, hogy megérthessük a gondolkodásukat, cselekedeteiket. 
Nem feltételezünk, hanem meghallgatunk és megpróbáljuk megérteni őket, hogy aztán fejleszthessünk. 

7.    Mindig előre tekintünk

 A múlt csak a tapasztalatok miatt fontos! A célt és a  fejlődést szem előtt tartva, mindig előre nézünk.

8.    A problémákat azonnal megbeszéljük, a másikat meghallgatjuk

Ha problémát észlelünk, azonnal megbeszéljük, meghallgatjuk a másik felet, tisztázva a félreértéseket, együtt gondolkodva keressük a megoldásokat.

9.    Folyamatosan fejlesztjük önmagunkat és kollégáinkat

Minden nap teszünk saját és kollégáink emberi és szakmai fejlődéséért.

10. Önmagunknak folyamatosan tükröt tartunk

Minden ember elégedetlen kisebb vagy nagyobb mértékben saját magával. Abban az esetben, ha mindezért a társadalmat, a főnököt, a szülőket, az univerzumot stb. okoljuk, akkor hibásan gondolkodunk. Sorsunkért saját magunk vagyunk a felelősek.
Ezért időnként meg kell állnunk és belenézni az "őszinte tükörbe". 

11. Tiszteljük a vendégeket

Sokszor használjuk a "szolgáltató" szót, de sokszor nem gondolunk bele, hogy ebben a szóban benne van a "szolgálni" szó is. A vendég azért tér be hozzánk, hogy jót kapjon, kedvességet és figyelmességet. Ennek a teljesítéséhez alap a vendég tisztelete.

12. A célt folyamatosan szem előtt tartjuk

Egy nagy tudományos kutatás kimutatta, hogy érettségizett emberek az érettségi után 20 évvelmennyire lettek sikeresek. Mindazok, akik az érettségi után pontosan megfogalmazták a céljaikat, anyagilag, pozícióban, családilag sokkal sikeresebbek lettek mindazoknál, akik nem tűztek pontos vagy jelentős célt maguk elé.

13. Csapatban gondolkodunk, csapatban dolgozunk

Nagy dolgokat, óriási fejlődéseket csapatban lehet elérni. Ahogy Hofi is mondta: „Egyedül nem megy!”

 

14. Minden munkatársat – a hierarchiában betöltött  szerepétől függetlenül – meghallgatunk

Egy hotelben sokszor egymástól eltérő szemléletű és gondolkodásmódú kollégák is lehetnek, akiknek a célok elérése érdekében együtt kell dolgozni.

Ehhez pedig az kell, hogy meghallgassuk a kollégáinkat, megértsük a gondolataikat, érzéseiketés a munkához való viszonyukat. 

15. Önmagunkat nem helyezzük a másik fölé

Minden kollégánk - a hierarchiában betöltött szerepétől függetlenül - hasznos és fontos ahhoz, hogy a céljainkat elérjük. A mosogató azért, hogy csillogjanak az evőeszközök, a recepciós, hogy kedvesen legyen a szálloda házigazdája és - mindezek miatt - a vendég jól érezze magát. Minden emberben megvan a csoda, az egyediség és a tudás. Ha ezzel tisztában vagyunk, akkor mindenkitől tudunk tanulni!

16. Pókhálóban gondolkodunk, átlátjuk a rendszereket 

Ha sok vendégünk van, akkor a dolgozóinknak több folyamatot kell átlátniuk. Ez nem működik, ha az ember csak egy irányba koncentrál.
Komplexen kell gondolkodni, ezt pedig a pókhálóban való működéssel tudjuk elérni.

17. Keretrendszerben dolgozunk, a keretrendszert mindig betartjuk

A keretek, keretrendszerek alapozzák meg a hatékony működésünket. 
Sikereinket a pozitív emberi tulajdonságainkkal, szakmai munkánkkal és a keretrendszer betartásával érjük el. 

18. Keretrendszerben való működési modellünk elemei

•         Standardok megtervezése.

•         Standardok betanítása.

•         Standardok bevezetése.

•         Standardok leellenőrzése.

 

19. Mindenkit ott alkalmazunk, amely területet a legjobban ismeri és legjobban kedveli

Egyre kevesebb a szakember, egyre kevesebb a munkavállaló, küzdenek az egységek.

Nem kényszerítünk hozzá nem illő munkafolyamatra senkit, mert nem lesz hatékony, vagy elmenekül. 

 

20. Dolgozóink tanítása/fejlesztése – PIRAMIS MODELL, lentről felfelé

Középvezetők fejlesztésének elemei:

Minél többet tud, annál kevesebbet kérdez, több idő marad a stratégiai fekójlesztésekre.
Egyre nagyobb mennyiségű munkát tud ellátni. Vendég és vezetői visszajelzésekből lelkileg építkezik. Szakmai fejlődése feldobja, jobb hírneve lesz saját köreiben.

Dolgozóink fejlesztése: középvezetők képzik a saját kollégáikat:

Büszkék lesznek munkahelyükre. Híre megy a szállodának, így könnyebben talál minőségi munkaerőt. Minőségi alkalmazottak = hatékonyabb működés. 

21. Dolgozóinknak fejlesztő visszajelzéseket adunk

A dolgozóink fejlődésének az alapjai: képezze magát (mi képezzük őt) + kapjon pozitív megerősítéseket. Ennek érdekében fejlesztő visszajelzést adunk, azaz megerősítjük a jót, dicsérünk és jelezzük a fejlesztendőt. 

22. Megdicsérjük önmagunkat

Alapelveink: szeretem magam, elfogadom magam, megdicsérem magam, ha jól cselekedtem és/ vagy dolgoztam. 

23. Fegyelmezetten működünk

A hatékonyság egyik alapja a fegyelmezett működés, azaz a szabályaink betartása, a kialakított keretrendszerünkön belüli működés. 

24. Mindig pozitív célokért és soha nem valami ellen cselekvő a magatartásunk 

Állandóan fejlesztünk, alkotunk, építünk, javítunk. Soha nem valami (vagy valaki) ellen, hanem valami pozitívért tesszük. 

25. Az ötszörös win-win elvét alkalmazzuk: 

Tetteink és tevékenységünk segítségével minimum 5 szereplő fog nyerni:
Tulajdonos vagy megbízó: 
folyamatos fejlesztéseken megy át a cége.

Alkalmazottak: tanulnak, fejlődnek.

Vendég: jobb szolgáltatásokat kap.
Cégünk.

Társadalom: mivel a fenti négy szereplő nyer, ez növeli a társadalom összenergiáját is. 

26. Törekszünk arra, hogy példaképek legyünk 

Hiszünk abban, hogy ha az emberi és szakmai szeretetünket, tudásunkat átadjuk a dolgozóinknak, akkor a példamutatásunkkal jó embereket és nagyszerű szakembereket nevelünk.  

27. A-B-C tervet készítünk

Ahhoz, hogy egy szálloda jól működjön fontos, több tervvel és megoldással is rendelkeznünk kell!  Mindig A, B, C tervet készítünk. 

 

28. Megoldást hozunk, nem problémákat

A szállodák azért kérik a munkánkat, mert gondjaik vannak, problémákkal kerültek szembe. Mi megoldásokat szállítunk nekik. 

 

29. Célorientáltak vagyunk

•         A tulajdonos céljait mindig szem előtt tartjuk.

•         A kijelölt útról nem térünk le.

 

30. Félig üres vagy félig teli?

Ha negatív dolog történik velünk, az tanításként éljük meg, a változásra való felhívást jelenti a számunkra. Megtaláljuk benne a jót, ezzel pedig fejlődünk.  

 

II: Keretrendszerben élünk:  

A tulajdonosi céljainak megfelelően és a Pearl szakmai munkafilozófiájára alapozva alakítjuk ki a szálloda működésének keretrendszerét. 

Ennek lépései:

  1. Keretrendszer felállítása,  
  2. Keretrendszer betanítása, 
  3. Keretrendszer leellenőrzése.

 

III: Papagáj kommunikációt alkalmazunk = Mindig ugyanazt csináljuk és ugyanazt mondjuk:

  1. A munkafilozófiánk szerint dolgozunk
  2. Betartjuk a keretrendszert
  3. A fenti két pontot betartjuk és ezeket állandóan kommunikáljuk, hogy a dolgozók is megszokják-megtanulják-betartsák! 

 

IV: I+II+III = Szellemi és Szakmai területfoglalás: 


Fenti pontokon végigmenve a szálloda dolgozói "átitatódnak": 

  1. A Pearl pozitív szemléletével, 
  2. A Pearl Fejlesztő munkafilozófiájával, 
  3. A szálloda keretrendszerének működésével. 

 

Beszélgessünk, tervezzünk és lépjünk együtt a sikeres hotelmenedzsmentért!

Bővebb információért, kérem, forduljon hozzám bizalommal:

Csobota-Kis Árpád - Pearl Marketing and Management Kft. 

SZÁLLODAÜZEMELTETÉS ÉS MENEDZSMENT

http://pearlmanagement.hu

+ 36 70 399 5273

(X)  


Versenyfutás az elégedett vendégekért: lépéselőnybe kerülhetnek az AI-felhasználók

Versenyfutás az elégedett vendégekért: lépéselőnybe kerülhetnek az AI-felhasználók 

Ebben a cikkben megvizsgáljuk, milyen kihívásokkal szembesül a vendéglátás, és hogyan segíthet az AI ezek leküzdésében.
Friss arculat és izgalmas menük az egyik belvárosi szállodai bárban

Friss arculat és izgalmas menük az egyik belvárosi szállodai bárban 

Az élet körforgása a bárpult mögött.
MSZÉSZ-kutatás: milyen rendszerekkel dolgoznak a szállodák?

MSZÉSZ-kutatás: milyen rendszerekkel dolgoznak a szállodák? 

Közelednek az ünnepek, sokan terveznek erre az időszakra kisebb-nagyobb utazásokat. de érdemes körültekintőnek lenni az előkészületeknél...
Díjazták a WING szállodáját a nívós ingatlanfejlesztési versenyen

Díjazták a WING szállodáját a nívós ingatlanfejlesztési versenyen 

Különdíjat nyert a dual-branded ibis&TRIBE Budapest Stadium hotel.
Budapestre is berobogott a Pullman francia életérzést rejtő hálókocsija

Budapestre is berobogott a Pullman francia életérzést rejtő hálókocsija 

November 21-én egy varázslatos érzékszervi utazással zajlott a Pullman Happenings rendezvénysorozat első magyarországi eseménye, amelynek művészi koncepcióját Demeter Richárd álmodta meg.
Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely

Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely 

Szálloda, gasztronómia és wellness terén Európa legjobbjai közé választották a Minaro Hotel Tokaj MGallery-t.
Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén

Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén 

Az Accor prémium nemzetközi szállodamárkája, a Pullman Hotels & Resorts november 1-jétől Szabó Áront nevezte ki a Pullman Budapest szálloda új igazgatójának.
Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel

Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel 

Az egykori négycsillagos hotelben már a felújítási munkálatok is elkezdődtek.
Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón

Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón 

November 16-án tartották a Heritage Hotels of Europe Awards gáláját, amelynek során Európa történelmi szállodáinak legjobbjait ünneplik.
Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival

Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival 

A Hotel Divinus*****Superior az Everguest egyik legösszetettebb projektje.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.