A hírt egy konferencián jelentette be a múlt héten J.W. Marriott Jr., a cég elnök-vezérigazgatója a múlt héten. A bejelentés minden kétséget kizáróan jelzi, hogy a tengerentúli befektetők elemzése szerint rövidesen véget ér a recesszió. "A cég hatalmas fejlesztésének küszöbén állunk" - mondta Marriott.
A fejlesztésből az európai szállodaipar mintegy 22000 szobával veszi ki majd a részét. A stratégiai tervek között szerepel a cégcsoport hagyományos olyan brandjainek, mint a Courtyard és a Fairfield fejlesztése, de legalább ennyire fontosnak tartják az új brandek, az Edition és Autograph Collection ismeretté tételék az Egyesült Államokon kívül is.
A tervek megvalósítása 2,3-27 milliárd dolláros költségvonzattal jár. A Marriott 2008-as árbevétele a Wikipedia adatai szerit 13,3 milliárd dollár volt 2008-ban, netto nyereségét 696 millió dollárban jelölték.