Szeretné elkerülni az oltári bírságot?

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége az új adatvédelmi törvénnyel kapcsolatban tartott tájékoztatót tagjai számára.

Az esemény nagy érdeklődésre tartott számot, közel 200 fő vett részt a tájékoztatón a Novotel Budapest City Hotelben. Könnyid László elnök a hallgatóságot azzal nyugtatta, hogy ne aggódjanak, ha több kérdéssel a fejükben távoznak, mint amivel érkeztek. Május 25-én lép hatályba a Magyarországon is érvényes új európai uniós adatvédelmi rendelet, a General Data Protection Regulation (GDPR), amelyben foglaltaknak minden olyan vállalkozásnak eleget kell tennie, amely személyes adatokat kezel és valamely uniós tagállamban nyújt szolgáltatást.

Tehát a hazánkban működő szállodák és éttermek is érintettek. Sőt, a szállodák kiemelten azok, mivel különlegesnek minősülő - pl. egészségügyi állapotra (gyógy- és wellness hotelek esetében) vallásra, etnikai hovatartozásra, szexuális orientációra vonatkozó adatokat kérnek be - ezért rájuk még szigorúbb előírások érvényesek. Az MSZÉSZ ezért azon van, hogy tagjaival, a hatóságokkal, adatvédelmi szakértőkkel és jogászokkal közösen olyan magatartási kódexet dolgozzon ki a HORECA szektorban működő vállalkozások számára, amely általános iránymutatást nyújt arról, miként foglalkozzanak a vendégadatokkal ahhoz, hogy képesek legyenek megfelelni a rendeletnek.

A kódex minden tagnak komoly segítségére lehet, de leginkább azok a kisebb házak profitálhatnak belőle, ahol nem foglalkoztatnak saját jogászt. Az egyik előadó, Dr. Gally Eszter, a gazdasági tanácsadó, PWC Magyarország munkatársa hangsúlyozta, több szempontból is megkerülhetetlen a szállodák és éttermek számára alaposan felkészülni a GDPR-ra, mivel a rendelet értelmében a hatóságok az eddigieknél jóval magasabb bírságokat szabhatnak ki  a jogsértő társaságokra, nő azok kártérítési felelőssége is, és adott esetben az adatkezelés gyakorlatától is eltilthatják a vállalkozásokat, ami a működtetés ellehetetlenüléséhez vezet. És hogy ki elől kell védeni elsősorban a vendégek adatait? Ezt megtudhatják a Turizmus és Vendég hamarosan megjelenő februári számában, amelyben részletesen olvashatnak a témáról.

Forrás: Vendég & Hotel


Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.