Üdülési pech: víz alá nyomták a vendéglátósokat

Süket fülekre talált a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítványnál a vendéglátósok kérése, ezt sérelmezi a Kereskedők és Vendéglátó Vállalkozók Országos Szövetsége (Kisosz) Somogy megyei érdekképviselete.

A szervezet keddi rádpusztai sajtótájékoztatóján Kertész Rezső ügyvezető társelnök elmondta: elakadt az országos egyeztetés az üdülési csekk elfogadóhelyi szerződések megkötéséről. Az elhúzódó döntés a mostani körben a listán várakozó 118 vendéglátó üzletnek, köztük 19 somogyi vállalkozónak jelent súlyos gazdasági hátrányt Kertész Rezső szerint. A sajtótájékoztató helyszínének kiválasztása sem volt véletlen: a Rádpusztai Csárda és Szabadidőcentrum negyedik éve kéri, hogy vegyék fel az elfogadóhelyek listájára. - Pedig szállásadással is foglalkozunk, de az elutasítás indoka az volt, hogy a szálláshely külön helyrajzi számon szerepel - részletezte a faramuci helyzetet Fekete Zoltán, a rádi turisztikai centrum tulajdonosa, miközben a csárdával szemközti szálláshelyre mutatott. Verb Zsolt, a balatonberényi Paprika Csárda tulajdonosa hasonló cipőben jár: ötödik éve kérelmezi, hogy üdülési csekket fogadhasson el. Annak ellenére utasították el eddig, hogy a csárda fölött apartmanok találhatók, melyeket kiadnak, esetében tehát a külön helyrajzi szám sem lehet kifogás. - Tavaly azt kértük, hogy kössék határidőhöz az elfogadóhelyi szerződésekről szóló döntést, s reálisnak a március végét jelöltük meg - részletezte lapunknak Kertész Rezső, a Kisosz ügyvezető társelnöke. Felhívta a figyelmet arra, hogy az elmúlt évek gyakorlata tarthatatlan, hiszen a júliusban megszülető döntéssel az adott idényben nem sokat tudnak kezdeni a vállalkozók. - A szezonban megszülető döntésre már nem lehet marketinget építeni - mutatott rá a társelnök. A Kisosz nem csupán az elhúzódó döntést kifogásolja. Alapjaiban nem értenek egyet azzal, hogy a Nemzeti Üdülési Alapítvány sorra utasítja vissza azoknak a vendéglátóhelyeknek a kérelmét, melyek nem szálláshelyek is egyben. - Demokráciában szinte felfoghatatlan, hogy nem alanyi jogon jár minden étteremnek a lehetőség, hogy eldöntse, kíván-e üdülésicsekk-elfogadóhely lenni mondta Makkos Péter, a Kisosz fonyódi csoportvezetője. A vállalkozók szerint ez különösen a balatoni turisztikai területen hátrány, miközben arra figyelmeztetnek: a vendég számos más szolgáltatást fizethet üdülési csekkel, szinte csak a vendéglátósok maradtak ki a "félig-meddig megtörtént feloldásból". - Ennél nagyobb gazdaságfehérítési lehetőség nincs - fogalmazott Makkos Péter, miközben hangsúlyozta: az üdülési csekk útja a kiadástól a végfelhasználóig nyomon követhető. - A vendégeim előtt hoznak kellemetlen helyzetbe. Ők rólam és a helyről alkotnak véleményt, amikor azt kell válaszolnom: nem tudom elfogadni a csekket - mondta Fekete Zoltán rádpusztai vállalkozó. Kertész Rezső, Kisosz-társelnök szerint az utóbbi évek tapasztalata az, hogy még a törzsvásárolói kör is elpártol azoktól, akik nem fogadhatnak el üdülési csekket. Más éttermet keresnek, ahol elfogadják a bónt. (sonline.hu / Turizmus Online)

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.
Bokrétaünnep Budapesten –  Moxy Downtown Budapest

Bokrétaünnep Budapesten – Moxy Downtown Budapest 

A Forestay Group épülő házuk szerkezetkész állapotát ünnepelte, amely egy 283 szobás szállodaprojekt Budapest történelmi negyedében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.