A szervezet keddi rádpusztai sajtótájékoztatóján Kertész Rezső ügyvezető társelnök elmondta: elakadt az országos egyeztetés az üdülési csekk elfogadóhelyi szerződések megkötéséről. Az elhúzódó döntés a mostani körben a listán várakozó 118 vendéglátó üzletnek, köztük 19 somogyi vállalkozónak jelent súlyos gazdasági hátrányt Kertész Rezső szerint.
A sajtótájékoztató helyszínének kiválasztása sem volt véletlen: a Rádpusztai Csárda és Szabadidőcentrum negyedik éve kéri, hogy vegyék fel az elfogadóhelyek listájára. - Pedig szállásadással is foglalkozunk, de az elutasítás indoka az volt, hogy a szálláshely külön helyrajzi számon szerepel - részletezte a faramuci helyzetet Fekete Zoltán, a rádi turisztikai centrum tulajdonosa, miközben a csárdával szemközti szálláshelyre mutatott.
Verb Zsolt, a balatonberényi Paprika Csárda tulajdonosa hasonló cipőben jár: ötödik éve kérelmezi, hogy üdülési csekket fogadhasson el. Annak ellenére utasították el eddig, hogy a csárda fölött apartmanok találhatók, melyeket kiadnak, esetében tehát a külön helyrajzi szám sem lehet kifogás.
- Tavaly azt kértük, hogy kössék határidőhöz az elfogadóhelyi szerződésekről szóló döntést, s reálisnak a március végét jelöltük meg - részletezte lapunknak Kertész Rezső, a Kisosz ügyvezető társelnöke. Felhívta a figyelmet arra, hogy az elmúlt évek gyakorlata tarthatatlan, hiszen a júliusban megszülető döntéssel az adott idényben nem sokat tudnak kezdeni a vállalkozók. - A szezonban megszülető döntésre már nem lehet marketinget építeni - mutatott rá a társelnök. A Kisosz nem csupán az elhúzódó döntést kifogásolja. Alapjaiban nem értenek egyet azzal, hogy a Nemzeti Üdülési Alapítvány sorra utasítja vissza azoknak a vendéglátóhelyeknek a kérelmét, melyek nem szálláshelyek is egyben.
- Demokráciában szinte felfoghatatlan, hogy nem alanyi jogon jár minden étteremnek a lehetőség, hogy eldöntse, kíván-e üdülésicsekk-elfogadóhely lenni mondta Makkos Péter, a Kisosz fonyódi csoportvezetője. A vállalkozók szerint ez különösen a balatoni turisztikai területen hátrány, miközben arra figyelmeztetnek: a vendég számos más szolgáltatást fizethet üdülési csekkel, szinte csak a vendéglátósok maradtak ki a "félig-meddig megtörtént feloldásból". - Ennél nagyobb gazdaságfehérítési lehetőség nincs - fogalmazott Makkos Péter, miközben hangsúlyozta: az üdülési csekk útja a kiadástól a végfelhasználóig nyomon követhető.
- A vendégeim előtt hoznak kellemetlen helyzetbe. Ők rólam és a helyről alkotnak véleményt, amikor azt kell válaszolnom: nem tudom elfogadni a csekket - mondta Fekete Zoltán rádpusztai vállalkozó. Kertész Rezső, Kisosz-társelnök szerint az utóbbi évek tapasztalata az, hogy még a törzsvásárolói kör is elpártol azoktól, akik nem fogadhatnak el üdülési csekket. Más éttermet keresnek, ahol elfogadják a bónt. (sonline.hu / Turizmus Online)
Üdülési pech: víz alá nyomták a vendéglátósokat
Süket fülekre talált a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítványnál a vendéglátósok kérése, ezt sérelmezi a Kereskedők és Vendéglátó Vállalkozók Országos Szövetsége (Kisosz) Somogy megyei érdekképviselete.
Díjazták a WING szállodáját a nívós ingatlanfejlesztési versenyen
Különdíjat nyert a dual-branded ibis&TRIBE Budapest Stadium hotel.
Budapestre is berobogott a Pullman francia életérzést rejtő hálókocsija
November 21-én egy varázslatos érzékszervi utazással zajlott a Pullman Happenings rendezvénysorozat első magyarországi eseménye, amelynek művészi koncepcióját Demeter Richárd álmodta meg.
Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely
Szálloda, gasztronómia és wellness terén Európa legjobbjai közé választották a Minaro Hotel Tokaj MGallery-t.
Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén
Az Accor prémium nemzetközi szállodamárkája, a Pullman Hotels & Resorts november 1-jétől Szabó Áront nevezte ki a Pullman Budapest szálloda új igazgatójának.
Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel
Az egykori négycsillagos hotelben már a felújítási munkálatok is elkezdődtek.
Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón
November 16-án tartották a Heritage Hotels of Europe Awards gáláját, amelynek során Európa történelmi szállodáinak legjobbjait ünneplik.
Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival
A Hotel Divinus*****Superior az Everguest egyik legösszetettebb projektje.
„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon
A „Zöld Szálloda” cím mellett a Mövenpick BalaLand az elmúlt év során további rangos díjakat is elnyert.
Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából
Az idén januárban Bécsben megrendezésre kerülő eseményen az iparág vezetői találkoznak, hogy feltárják a vendéglátás jövőjét meghatározó kulcsfontosságú trendeket, kihívásokat és lehetőségeket.
Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten
Alapvetően üzleti utazókat és szabadidős vendégeket várnak Best Western (BW) hotelekbe – a lánchoz 19 márka, 4 ezer taghotellel, több mint 100 országban szerepel az ernyőmárka egységeiként
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.