Ezen áttekintették az aktuális piaci helyzetet és a régióvezetők a saját tapasztalataikkal egészítették ki a Szövetség 2010 évi trendriportját (lásd www.hah.hu) és valószínűsítették a 2011 évi kilátásokat. A január-februári hónapok várhatóan a tavalyi év első két hónapjának forgalmi számait eredményezhetik; a főváros ötcsillagos szállodáiban az uniós elnökségnek is köszönhetően a tavalyinál jelentősebb bevételekre számítanak. Vidéken sok múlik azon, hogyan alakul az idei üdülési csekkforgalom és mikor indulhat el útjára a Széchenyi Pihenőkártya. A választmányi tagok megvitatták a legfontosabb lobbi témákat, így a fővárosi idegenforgalmi adó várható alakulását, a fővárosi TDM szervezését és a folyamatban lévő taktikai kampány (Budapest Winter Invitation) eddigi eredményét. Az első három hónap tapasztalatai alapján a BWI várhatóan a tavalyinál lényegesen több vendégéjszakát közvetít a fővárosi szállodákba. Szorgalmazzák, hogy minél előbb hasonló taktikai kampány induljon a vidéki szállodák forgalmának serkentésére bel- és külföldön. Beszámolót hallgattak meg a Hotelstars Union nemzetközi minősítési-osztálybasorolási rendszer bevezetésének kezdeti tapasztalatairól; február 16-ig 10 magyar szálloda kapta meg a nemzetközi minősítését és további 105 szálloda regisztrált minősítésre (www.hotelstars.hu). Az ügyvezetés javaslatára a Választmány elfogadta az előterjesztést, hogy a Szövetség a májusi, XXXV-ik Közgyűlését követően, amelynek helyszínét március 1-én hirdetik ki, névváltoztatással Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) néven folytassa munkáját, ezzel is szignalizálva, hogy a Szövetséghez immár közel 800 szállodai- illetve független étterem tartozik. A Közgyűlést megelőzően a Szövetség 7 régiójában Régiós Értekezleteken vitatják meg a tagok az aktuális kérdéseket.
Ülésezett a Magyar Szállodaszövetség Választmánya
Február 16-án a Courtyard by Marriott Budapest City Center szállodában tartotta meg az idei év első választmányi ülését a Magyar Szállodaszövetség.
Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje
Építészeti vizualizációval készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje.
Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában
Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója
A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében
Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel
Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal
Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be
A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában
Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában
Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként
A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Interjú
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal
Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”
A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban
A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?