Üzleti turizmus: csökken a tartózkodási idő

Tavaly 1,9-ről 1,5-re esett vissza az üzleti utazók átlagos szállodai tartózkodásának hossza – derül ki a HRG legfrissebb kutatásából. Ráadásul gyakran a korábban megszokottnál alacsonyabb kategóriájú hotelt választanak.

A kulcspiacokon, ahol a kereslet meghaladja a kínálatot, még lehetséges növekedés, de az nem lesz olyan gyors, amilyet az elmúlt években láttunk – mondta Margaret Bowler, a HRG igazgatója. A tanulmány másik megállapítása, hogy jóllehet az átlagos hotelárak 2008-ban emelkedtek, most sok szálloda nem csökkentett árat. Úgy próbálják megőrizni a piaci részesedésüket, hogy inkább több szolgáltatást kínálnak a korábbi árért, ahogyan azt egyébként szakértők tanácsolják.

A foglaltsági ráták nem estek vissza arra a szintre, mint ahol a szeptember 11-i merénylet után voltak. „Ha helyzet tovább romlik, érdekes lesz megnézni, mi történik a hotelárakkal” – mondta Margaret Bowler. Most nézzük, mennyi volt az átlagos szobaár fontban 2008-ban, és ez mekkora változás volt a 2007-es szobaárhoz képest.

MOSZKVA 303.35 22%

NEW YORK 222.97 15%

PÁRIZS 200.16 16%

MUMBAI 196.38 21%

ABU DHABI 191.47 36%

MILÁNÓ 190.72 15%

GENF 183.24 26%

DUBAI 182.94 -2%

STOCKHOLM 178.64 11%

ZÜRICH 178.23 19%


Egészségnap a hévízi Hotel Európa Fit****superior vendégtereiben

Egészségnap a hévízi Hotel Európa Fit****superior vendégtereiben 

Második alkalommal hirdette meg a szálloda egész napos, ingyenes programját május 11-én, szombaton.
Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Új szállodai brand érkezik Budapestre

Új szállodai brand érkezik Budapestre 

Ez lesz a nemzetközi márka első magyarországi tagja.
Beszámoló a hazai szállodások tavaszi (59.) közgyűléséről / 2. rész

Beszámoló a hazai szállodások tavaszi (59.) közgyűléséről / 2. rész 

Az MSZÉSZ május 14-én, a Grand Hotel Esztergomban tartott szakmai találkozójának három érdekes előadásáról számolunk be.
Újabb lazulós skybar nyílt a BudaParton

Újabb lazulós skybar nyílt a BudaParton 

Buda legújabb skybarja a Radisson BudaPart tetején várja vendégeit.
Egy híján 60: Esztergomban tartották tavaszi (59.) közgyűlésüket a hazai szállodások

Egy híján 60: Esztergomban tartották tavaszi (59.) közgyűlésüket a hazai szállodások 

Helyszíni beszámoló a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) tavaszi közgyűléséről.
így kötelezte el magát a fenntarthatóság mellett az Év zöld szállodája

így kötelezte el magát a fenntarthatóság mellett az Év zöld szállodája 

Hazánk vezető márkái közül többen is kiemelkednek ezen a téren, amikor pedig a különböző szektorból érkező magyar márkák összefognak, akkor születnek az igazán jó megoldások.
Egy éves a Mövenpick BalaLand Resort Lake Balaton

Egy éves a Mövenpick BalaLand Resort Lake Balaton 

Az első évben több, mint 50.000 vendég látogatott el Szántódra, az egyedülálló tematikával rendelkező, családbarát hotelbe.
Katolikus kulturális központból szálloda: új üzemeltetőnél a D50

Katolikus kulturális központból szálloda: új üzemeltetőnél a D50  

Az Eventrend Group üzemelteti a továbbiakban a D50-et.
Új vezérigazgató két budapesti Marriott-ház élén

Új vezérigazgató két budapesti Marriott-ház élén 

Angela Saliba a Budapest Marriott Hotel és a Millennium Court, Marriott Executive Apartments új vezérigazgatója.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.