Szerdán volt 110 éves az IBUSZ

Éppen 110 esztendeje, 1902. augusztus 29-én 800.000 koronás alaptőkével megalakult az Idegenforgalmi és Utazási Vállalat Rt. 

Azóta az „IBUSZ” név szinte összekapcsolódott az utazással, kevesen tudják, hogy a betűszó Idegenforgalmi Beszerzési Utazási és Szállítási Részvénytársaságot takar.

1902. augusztus 29-én 800.000 koronás alaptőkével megalakult az Idegenforgalmi és Utazási Vállalat Rt. A társaság megalapítását a legfelső szintről is támogatják, ezt példázza az alakuló közgyűlésen megválasztott igazgatósági tagok névsora: gróf Esterházy Mihály (elnök), Dessewffy Arisztid, gróf Széchenyi István, Frankfurter Albert, Hoffmann Sámuel, dr. Keppich Gyula és dr. Pollák Gyula.

1926. novemberében sikeres szerződési munka eredményeként a vállalat 25 éves megállapodást köt a MÁV jegyek kizárólagos árusítására. December 11-én Fejér Ottó nyugalmazott államtitkár igazgatósági indítványára a rendkívüli közgyűlés határozatával az Idegenforgalmi és Utazási Vállalatot beolvasztották az Általános Beszerzési és Szállítási Rt-be. A tulajdonosok a társaság alaptőkéjét 1.200.000 pengőben állapították meg.

1936-ban az IBUSZ MNB engedélyt kapott idegen valuták vásárlására.

1948-ban az államosítások hatására a Társaság az idegenforgalmi piacon monopol pozícióba jutott, ezzel párhuzamosan profiltisztítást hajtott végre: leválasztásra került a szállítási, a vendéglátási, valamint a hírlap- és könyvforgalmazási tevékenység.

1957-ben a Pénzügyminisztérium kialakította az Utazási BC számla rendszerét. Ennek lényege az volt, hogy a külföldön élő hozzátartozók devizaátutalásait e számlarendszer keretében használhatták fel utazásaikhoz a magyar rokonok.

Az IBUSZ az 1958-as brüsszeli világkiállításon aranyérmet nyert és nemzetközi tevékenységét oklevéllel tüntették ki.

1989-ben a magyarországi privatizáció megindulásával az elsők között kezdődtek meg az előkészületek az IBUSZ magánosítására. Ezt az akkoriban majdnem egyedi társasági forma, valamint a hazai és nemzetközi szinten is egyedülálló ismertség teszi lehetővé. Az IBUSZ 1.200.000 Ft-os alaptőkéje 800.000.000 Ft-ra, majd 1990. májusában a nyilvános részvénykibocsátás előkészítéseként 1.200.000.000 Ft-ra emelkedett.

1990. június 21-én az IBUSZ volt az első részvény a Budapesti Értéktőzsdén.

1994-ben a piaci kihívásokra reagálva, az IBUSZ holdingszervezetet alakított ki, egyes üzletileg jól elkülöníthető tevékenységeit önálló társaságokba szervezte. Ezek közül mind a mai napig legjelentősebb az IBUSZ Utazási Irodák Kft. lett.

1998-ban a cégcsoport pénzforgalma meghaladta a 100.000.000.000 Ft-ot.

2002. 100 éves az IBUSZ.

Forrás: ibusz


Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását

Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását 

A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.
SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között

SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között 

Szorosabb együttműködési megállapodást kötött a Garuda Indonesia és a Singapore Airlines.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.