14 ezer eurót kapnak a Costa Concordia utasai

Fejenként összesen tizennégyezer eurós kártérítésben részesülhetnek a január 13-án zátonyra futott Costa Concordia luxushajó utasai a Costa Crociere hajótársaság és az olasz fogyasztóvédelmi egyesületek éjszaka született megállapodása szerint.

Tizenhat órán át tartott a tizenöt olasz fogyasztóvédelmi egyesület és a Costa Crociere hajótársaság képviselőinek egyeztetése, amely az olasz sajtóbeszámolók szerint "gyakran feszültséggel teli" hangulatban folyt.     

A megállapodás értelmében a Giglio szigeténél elsüllyedt Costa Concordia "hajótörötteinek" a Costa Crociere fejenként 11 ezer eurós kártérítést fizet az elszenvedett vagyoni és nem vagyoni jellegű károkért. Ezen kívül az utasok fejenként további 3 ezer euró úgynevezett költségtérítést is kapnak az utazási kiadások megtérítésére.       

A hajótársaság az utasok számára a pszichológiai segítség költségeit is vállalja.     

"Az egyeztetett kártérítés meghaladja a nemzetközi konvenciók és a hatályos törvények által előírt összeghatárt. A kártérítés minden utasnak jár, a jegyet nem fizetett gyermekek után is. Az összegből a Costa Crociere nem vonja le az utasok által kötött utazási biztosítás után járó összeget sem" - nyilatkozta a tárgyaláson résztvevő Roberto Corbella, az Astoi Confindustria Viaggi, az olaszországi idegenforgalmi vállalatokat tömörítő szövetség elnöke.   

"Történelmi megállapodásról" beszélt Carlo Pileri, az Adoc fogyasztóvédelmi egyesület elnöke. Hangsúlyozta, hogy az utasok mindegyikének - nemzetiségre és életkorra való tekintet nélkül - egyforma bánásmódot sikerült biztosítani. A Costa Concordián közel háromezren utaztak hatvan országból.    

A megállapodás szerinti kártérítést igénylő utasok a Costa Crociere honlapján található zöldszámon és email címen jelentkezhetnek. A társaság visszaszolgáltatja a kabinok széfjeiben talált személyes tárgyakat is.    

A sérültek és az eddig talált áldozatok családjai külön kártérítésben részesülnek.    

A legnagyobb olasz fogyasztóvédelmi egyesület, a Codacons nem csatlakozott a megállapodáshoz, ehelyett csoportos olasz-amerikai jogi keresetet indít a Costa Crocierével szemben. "Az összesen tizennégy ezer eurós kártérítés alamizsna! Arra kérjük a túlélő utasokat, ne írjanak alá és ne fogadjanak el semmit" - nyilatkozta Carlo Rienzi, a Codacons elnöke.

Forrás: MTI


Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein

Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein  

Még vizsgálják a katasztrófa okait.
Végre egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek

Végre egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek  

Tizenegy balatoni állomáson a peronokat szektorokra osztják az utasok segítése érdekében.
Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak

Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak 

A Wizz Air ismét elnyerte a World Finance Sustainability Awards 2025-ös „Legfenntarthatóbb diszkont légitársaság” címét.
A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról

A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról 

A légitársasággal szemben azt követően indítottak vizsgálatot, hogy a hétfői Dubaj-Budapest járat törlése miatt több tucat magyar utas maradt ellátás nélkül a Közel-Keleten.
Jó hír: két díjmentes kézipoggyász lehet hamarosan a fedélzeten

Jó hír: két díjmentes kézipoggyász lehet hamarosan a fedélzeten 

Az Európai Unió törvényhozói kedden szavaztak arról a javaslatról, amely betiltaná a légitársaságok számára, hogy díjat számítsanak fel az utasok kis kézipoggyászáért.
Szerdán fennakadások a Budapest-Miskolc vasútvonalon

Szerdán fennakadások a Budapest-Miskolc vasútvonalon 

A MÁV-csoport közleménye alapján.
A Wizz Air Dubajban hagyott utasokat, a kormányhivatal már vizsgálja az esetet

A Wizz Air Dubajban hagyott utasokat, a kormányhivatal már vizsgálja az esetet 

Budapest Főváros Kormányhivatala vizsgálatot indított a légitársasággal szemben, jelentették be kedden.
Ez a helyzet most az EL AL nemzetközi járataival

Ez a helyzet most az EL AL nemzetközi járataival 

Íme, a részletek.
Nemzetközi elismerést kapott a Turkish Airlines

Nemzetközi elismerést kapott a Turkish Airlines  

A Turkish Airlines-t „Fenntartható Finanszírozás Úttörője” díjjal tüntette ki az Ishka – egy nemzetközi légiipari pénzügyi és adatelemző cég.
A Wizz Air minden közel-keleti járatát leállította

A Wizz Air minden közel-keleti járatát leállította  

A közel-keleti helyzet további eszkalálódása miatt.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.