A testület környezetvédelmi bizottsága által múlt héten elfogadott jelentés így jelentős mértékben módosította az Európai Bizottság eredeti javaslatát. A brüsszeli testület ugyanis csak 2011-től terjesztené ki a légitársaságokra a szén-dioxid-kibocsátási kvótarendszert, és ekkortól is csak az unión belüli járatokra, majd 2012-től vonná be a nemzetközi járatokat. A Peter Liese német néppárti képviselő által kidolgozott EP-jelentés szerint az EU-n belüli, illetve a nemzetközi járatok különböző módon való kezelése torzítaná a versenyt a légicégek között. A nagy szennyező iparágakra már kiterjesztett, a globális felmelegedésért felelősnek tartott klímagázok csökkentését célzó emissziókereskedelmi rendszer értelmében a légitársaságok meghatározott nagyságú kibocsátási kvótát kapnának, amelynek a túllépése esetén további kibocsátási engedélyeket kellene vásárolniuk a kevésbé szennyezőktől. Az Európai Bizottság azt javasolta, hogy a 2004–2006. közötti átlagos emissziós szint 100 százalékát kapják meg kibocsátási engedélyként a légicégek, az Európai Parlament képviselői azonban a referenciaszint 75 százalékában maximálnák a kvótát. A környezetvédelmi bizottságban elfogadott javaslatról várhatóan novemberben szavaz az Európai Parlament plenáris ülése, amelynek a tagállamok melletti együttdöntési joga van a kérdésben.
2010-től bevezetnék az emisszió-kereskedelmet a légi közlekedésben
Mind az EU-n belüli, mind az uniós repterekre érkező vagy onnan induló külföldi járatokra kiterjesztenék 2010-től az európai emisszió-kereskedelmi rendszert az Európai Parlament képviselői, írja a Világgazdaság.
A SIA továbbra is állja a Szingapúri Nagydíj főszponzori költségeit
Megszületett a döntés: a Singapore Airlines (SIA) további 4 évig a Forma1 Szingapúri nagydíj főszponzora.
Jól alakulnak az utasszámok Ferihegyen
A Budapest Airport 2024-es éve a várakozásokat meghaladó eredményekkel erősíti meg a repülőtér pozitív lendületét.
Durván emelkedő kompárak Görögországban
Várhatóan nagymértékben emelkednek 2025-ben a görögországi kompjegyárak – akár 12 százalékkal is emelkedhetnek idén májustól.
Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat
Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére
Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe
A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak
A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?
A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba
A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók
A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Interjú
Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.