A csütörtöktől hatályos határozat a forrásokat az uniós támogatásban, a megtett úttal arányos útdíjban, valamint az állami költségvetésben jelöli meg, úgy hogy a programnak 2027 végéig be kell fejeződnie.
A 2016-ig tartó első szakaszból kiemelésre érdemes az M2 autóút, amely az M0-tól Vác délig épül meg 2x2 sávval. Az M4 autópálya Üllőtől Törökszentmiklósig, illetve Berettyóújfalutól az országhatárig készül el, összesen 121 kilométer hosszban. Az M8 autóútnak is két szakasza épül meg, Körmend és az országhatár, valamint Nagykőrös és Szolnok között. A teljes hossz 64 kilométer.
A 2017-2020 közti időszakban bezárul a főváros körül az M0 autóút. Az M4 Törökszentmiklóstól Kisújszállásig folytatódik, míg az M8-ból további 84 kilométer épül meg a Dunántúlon, illetve az Alföldön. Az M9 autóútnak is több szakasza készül el, így Kaposvártól Bonyhádig, és Vasvártól Zalaegerszegen át Pacsáig. Elkezdődik az M49 építése, amely az M3 autópályát Vajától köti össze Csenger környéki országhatárral, de ebben az időszakban csak Győrtelekig épül meg 20 kilométer hosszban.
A 2021 és 2024 közti időszakban az M0 egyes szakaszai 2x3 illetve 2x4 sávosra bővülnek. Az M2 tovább halad Váctól Rétságig, míg az M49 újabb 20 kilométerrel Pátyodig megy tovább. Az M85 Csorna és Kapuvár, valamint Sopron és az országhatár között lesz kész, összesen 30 kilométer hosszban.
Az utolsó, a 2025 és 2027 közti időszakra a bővítések lesznek jellemzők. Például 2x4 sávosra bővül az M7 és M1 közös bevezetője, míg az M3 Budapest és Hatvan közt 2x3 sávos lesz. Az M7 másik pályája is 2x3 sávos lesz Székesfehérvárig. Teljesen elkészül az M9 Soprontól Szekszárdig, és az M49 is eljut az országhatárig.
Forrás: MTI