Az Airbus közzétette idei, a következő 20 évre szóló globális piaci előrejelzését, derül ki az AIRportal cikkéből. Mint írják, a több mint 100 utas vagy több mint 10 tonna áru szállítására képes flotta világszerte a jelenlegi 24 260 darabnak mintegy kétszeresére, 48 230-ra növekszik 2043-ra. Ez az európai gyártó tavalyi becslését 1670 példánnyal haladja meg.
Az újonnan gyártott gépek tekintetében tavaly 40 850 utas- és áruszállító repülőgépre prognosztizáltak piaci igényt, a legfrissebb felmérésből az derül ki, hogy a következő 20 évben 4 százalékkal több, vagyis 42 430 darabra mutatkozik majd kereslet, amelyből 41 490 lesz utasszállító gép.
Az előrejelzés szerint a kereslet a keskenytörzsű típusok irányába mozdulhat el, amelyeknek a teljes piacon belül 80 százalék feletti lesz (33 510 példány) az egyfolyosós típusok iránt mutatkozó igény, míg a szélestörzsű gépek a kereslet 19 százalékát (7980 példány) adhatják majd.
Az AIRportal információi szerint a cargo-gépek szegmensében az Airbus 940 új és 1530 utasszállítóból átalakított példányra lát igényt a következő 20 évben.
Mivel a tavalyi előrejelzésekhez képest a légitársaságok magasabb arányban tartják forgalomban a régebbi gépeiket, 2043-ra a világ áruszállító flottája a jelenlegi 2200-ról 3360-ra nőhet és a kereslet ebben a körben is a kisebb 10-40 tonna közötti teherbírású típusok rovására mozdulhat el.
Az Airbus a légiközlekedésben Közel-Keleten és Ázsiában, ezen belül is Indiában és Kínában látja a legerősebb növekedést és bővülést.