Az összutasszám 8,3 százalékkal esett vissza nyugati szomszédunk Feriheggyel is konkuráló repülőterén. Ennél is nagyobb mértékben csökkent a kelet-európai térségbe utazók száma, mintegy 15,1 százalékkal. Még nagyobb mértékben zuhant a távol-keleti (-18,1 százalék), az észak-amerikai (-27,7 százalék), és az USA-ba irányuló (-34,3 százalék) utasforgalom. A Nyugat-Európába utazóké 6,3 százalékkal csökkent. Az afrikai piac mindössze 2,5 százalékos csökkenéssel szenvedte meg a válságot, Dél-Amerikában viszont növekedés volt, 4,5 százalékos, akárcsak a Közel-Keleten (5,7 százalék).
A 8,3 százalékos globális visszaesés egyébként megfelelt a repteret üzemeltető Flughaven Wien AG várakozásainak. A jelentős visszaesés egyértelműen a gazdasági válság számlájára írtható, hiszen ezt megelőzően öt éven keresztül átlagon felüli növekedést produkáltak az utasforgalomban. Összesen 18,1 millió utast szolgáltak ki a tavalyi évben 1,6 millióval kevesebbet mint 2008-ban. A gépmozgások száma 8,6 százalékkal mérséklődött 243 ezerre, a teherforgalom pedig 5,2 százalékkal. Az átlag kapacitáskihasználtság kis mértékben csökkent, a 2008-as 68,7 százalékról 68,2-re. A transzfer utasok száma 8,2 százalékkal zuhant 5,4 millióra. A fapadosokkal utazók száma 9 százalékkal esett közel 4,2 millióra. Tavaly Bécs 11 fapados légitársaságnak szolgált bázisként, ezek közül a NIKI generálta a legtöbb forgalmat (1,7 millió utas), azt pedig a Ferihegyről még a télen kivonult Air Berlin követte 1,4 millió utassal.
A reptér a legtöbb csökkenő paraméterrel ellentétben javította eddig is jó eredményeit a pontosságot illetően: 14 százalékot ért el, 5,6 százalékot faragva le az előző évi teljesítményből. A bécsi egyébként Európa egyik legpontosabb légikikötője, olyan repterek előtt mint München, Zürich és Frankfurt.
2009 top célállomásainak Európában London számított 6,9 százalékos forgalombővüléssel és 440 ezer utassal, azt követte Frankfurt 438 ezer utassal, a harmadik helyen Zürich végzett 378 ezer utassal. Kelet-Európában az elsőszámú kedvenc Moszkva volt (182 ezer utas) – itt minimális 0,4 százalékos visszaesést könyveltek el, majd Bukarest (157 ezer utas) következett, a dobogó harmadik fokán Szófia állt 121 ezer utassal. A hosszú távú járatok rangsorát magasan Bangkok vezette (110 ezer) 1,3 százalékos növekedéssel, utána New York (78 ezer) és Tokió (76 ezer) jöttek. A legkedveltebb charter úti cél Antalya volt, ahová 74 ezer utas repült, 24,5 százalékkal több mint 2008-ban.
Az idei évben 2 százalékos növekedést vár a bécsi repülőtér vezetősége, optimizmusukat a hosszú távú, elsősorban a közel-keleti járatok forgalmának bővülésére alapozzák. 2010. január 1-je óta egyébként a légitársaságok számára 13 százalékkal mérsékelte a reptér a landolási díjakat, az utasokat terhelő illeték mértéke viszont 7,3 százalékkal drágult.