A német Der Spiegelnek interjút adott Guillaume Faury, az Airbus vezetője, amelyben aggodalmát fejezte ki ez európai helyzet kapcsán. Az üzleti utasok visszatérésével kapcsolatban azt mondta, Kínában és Délkelet-Ázsiában a körükben is egyre nagyobb az utazási kedv, de a fellendüléshez a légitársaságoknak és az utasoknak is stabilitásra van szükségük.
Megbízható információk hiányában az utasok nem vesznek repülőjegyet, a járványügyi intézkedéseket Ázsiában és az Egyesült Államokban is jobban kezelik, mint Európában, kontinensünkön a helyzet “rendkívül aggasztó” – fogalmazott. Ennek jeleit már az Airbus az ügyfelein is tapasztalja, akik szeretnék átvenni az új repülőgépeket, de a járattörlések miatt nehezen jutnak el Toulouse-ba vagy Hamburgba. Ha oda is érnek, kötelező karanténba vonulniuk, így egy gépátadás akár hetekig is elhúzódhat.
Faury szerint Európában a meghozott védelmi intézkedések több esetben sokkal nagyobb károkat okoznak, mint amennyi előnnyel járnak. Egyes vállalatok közép-, vagy hosszútávú bezárása a jólétet és a versenyképességet veszélyezteti – fűzte hozzá.
Az üzleti utazással kapcsolatban a cégvezető azt mondta, még tavaly októberben is azt hallották a szférából, hogy soha nem fognak már annyit utazni, mint előtte, fél év alatt viszont állítása szerint teljesen megváltozott a cégvezetők hozzáállása. Most már azt mondják, hogy nem tehetnek mást, muszáj lesz ismét utaznia az üzleti életben dolgozóknak, mert nem lehet az ebben a világban oly' fontos személyes találkozókat kiváltani
Ellentmond ennek Carsten Spohr, a Lufthansa-csoport vezetőjének múlt heti nyilatkozata, aki szerint előfordulhat, hogy az üzleti célú utasok száma soha nem fogja elérni a járvány előtti szintet. Ezért azt vizsgálják, hogy repülőgépeiken a business osztályt átalakítják, és a prémium turista részt bővítve előbbinek kisebb helyet biztosítanának.
Forrás: Airportal.hu