A New York Newark reptérről induló Airbus 330-as gép ezzel a módszerrel a szokásosnál lényegesen alacsonyabb zajjal közelítette meg a repteret, és közben 200 literrel kevesebb kerozint fogyasztott, továbbá 500 literrel kevesebb széndioxiddal szennyezte a levegőt, mint egy szokásos megközelítés során. A módszert az SAS és a svéd légügyi hatóságok dolgozták ki, és EU támogatással a stockholmi és a bécsi repülőtéren folynak a próbái. A hagyományos megközelítés során a gép 20-25 perccel érkezés előtt kezd ereszkedni, és „lépcsőkben” közelíti meg a repteret, ami többszöri lassítást és gyorsítást (motor teljesítményváltoztatást) igényel. Az új módszer lényege, hogy a fogadó reptértől kapott adatok és az időjárási adatok segítségével a fedélzeti számítógép pontos leszállási pályaívet számít ki már röviddel az indulás után, amelyet szükség szerint folyamatosan korrigál. A leszállást már 30-40 perccel érkezés előtt megkezdi a gép, folyamatos pályán, csökkentett motorteljesítménnyel siklórepülésben ereszkedve. A B-737-es gépekkel az SAS 2006 tavasza óta kétezer ilyen leszállást hajtott végre hibátlanul. Az úttörő transzatlanti próba során a számítógép által kiszámított és a valós földet érés közötti eltérés alig egy másodperc volt. A pozitív tapasztalatok alapján a svéd légi irányítás illetve a stockholmi reptér a rendszer általános bevezetését tervezi. (MT Zrt Stockholm)
„Zöld leszállás” Stockholmban
Az SAS az első légitársaság, amely egy EU projekt keretében, az elmúlt napokban egyik transzatlanti járatával úgynevezett „zöld leszállást” (green approach) hajtott végre.
Változás a Wizz Air háza táján – Amelia előtérbe kerül
A jobb ügyfélélmény és kiszolgálás érdekében a légitársaság jelentős változtatásokat vezetett be.
Repülőtéren eltűnő poggyászok nyomában: melyik szín a legrosszabb választás?
A légiközlekedés egyik gyakori problémája – az elveszett vagy eltűnt poggyászok – régóta megoldatlan, és világszerte rengeteg utas számára okoz kellemetlenséget.
Ha Ryanairrel utazik, erről a változásról tudnia kell!
Az ír fapados légitársaságnál a beszállókártyák esetén a közeljövőben új szabályokat vezetnek be.
Veganuár a felhők felett
Világszerte folyamatosan növekszik a vegán konyhát kedvelő utasok száma.
A SIA továbbra is állja a Szingapúri Nagydíj főszponzori költségeit
Megszületett a döntés: a Singapore Airlines (SIA) további 4 évig a Forma1 Szingapúri nagydíj főszponzora.
Jól alakulnak az utasszámok Ferihegyen
A Budapest Airport 2024-es éve a várakozásokat meghaladó eredményekkel erősíti meg a repülőtér pozitív lendületét.
Durván emelkedő kompárak Görögországban
Várhatóan nagymértékben emelkednek 2025-ben a görögországi kompjegyárak – akár 12 százalékkal is emelkedhetnek idén májustól.
Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat
Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére
Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe
A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Interjú
Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.