Elmondta, hogy a piaci kereslet a repülőgép-karbantartási ágazatban az elmúlt év során szinte teljesen visszatért a világjárvány előtti szintjére, és a következő időszakban is nagyon erős piacot prognosztizálnak, számol be az airportal.hu.
A legélénkebb keresletet a hajtómű-javítási és a berendezés-karbantartási szegmensekben tapasztalható. Az Airbus A320neo család Pratt & Whitney GTF hajtóműveinek problémái miatt kiemelkedő igény mutatkozik a hajtómű-javítások iránt, amely a következő két évben is megmarad. A legnagyobb kihívást az egész ágazat számára még mindig szakképzett munkaerő biztosítása, valamint az ellátási láncban továbbra is tapasztalható feszült helyzet jelenti világszerte.
A Lufthansa Technik-csoport a tavalyi évben visszatért a járvány előtti rekordszintre, 6,5 milliárd eurós árbevételt és 628 millió eurós nyereséget (korrigált EBIT) ért el, a bevétel 18, az eredmény 13 százalékkal haladja meg az előző évit. A vállalat tavaly november végén arról döntött, hogy nem értékesíti a Lufthansa Technik egy részét külső befektetőnek, hanem a Lufthansa-csoport tevékenységének szerves részeként, a karbantartási üzletág organikus növekedésre helyezi a hangsúlyt.
Az ügyfelek visszajelzései szerint a Lufthansa Technik Budapest kiváló minőségben végzi el a rá bízott karbantartási feladatokat, ezen a téren a versenytársakhoz viszonyítva kiemelkedő a teljesítményük.