A SunExpress pénteki törökországi útja egy életre emlékezetes marad utasainak

A péntek reggeli 11:35-ös SunExpress Antalyaba tartó járata az utasok elmondása szerint technikai okok miatt nem indult el időben. Az indulás lehetséges időpontját folyamatosan eltolták, először 12:00-ra, majd műszaki hibára hivatkozva közölték, hogy még későb várható az indulás, az utazomajom.hu beszámolója szerint.

Ezt követően több mint 12 óráig várakoztatták a nyaralni indulókat, majd péntek este 23:25-kor poggyász nélkül kiengedték azokat, akik el akartak menni a tranzit zónából azzal, hogy 4:30-ra kell visszaérniük a terminálba, mint írták.

Skycourt / Forrás: Budapest Airport
Skycourt / Forrás: Budapest Airport

Mint a portál tudósításából kiderül, az indulás lehetséges időpontját folyamatosan eltolták, először 12:00-ra, majd műszaki hibára hivatkozva közölték, hogy 13:00-kor újabb tájékoztatást adnak. Ekkor átírták 16:00-ra az indulás dátumát. A 140 fős tömeg ekkora már nem bírta a feszültséget étlen, szomjan. Ekkor kaptak chipset, vizet és egy croissant-t. 17 óra körül közölték, hogy még mindig nem tudnak semmi biztosat mondani. Végül este fél 8-kor kaptak egy vouchert, és kiengedték az utasokat a food court-be étkezni.

A portál egyik olvasója beszámolt arról, hogy 

a 140 fős, órák óta várakozó tömegben terhes nők, idősek, gyerekek, babák, cukorbeteg utasok is voltak, olyanok is akiknek a gyógyszerei a poggyászban maradtak.

Ezután azt az információt kapták, hogy elindult az a gép Antalya-ból, amivel majd ők mennek oda, és hajnal 2-kor tudnak majd indulni. Ez azonban nem volt igaz, később át is írták a kijelzőn, reggel 8:00-ra az indulás időpontját.

Reptéri tranzitban várakozó utasok / Forrás: Depositphotos
Reptéri tranzitban várakozó utasok / Forrás: Depositphotos

Mint írják,

a dühöngő tömeg miatt a rendőrség is a helyszínre érkezett.

Az utasok azt a tájékoztatást kapták, hogy a járat jönni fog, csak nem tudni mikor. Azonban a határátlépés után az a nemzetközi protokoll, hogy az utasokat a késő járat miatt nem engedhetik ki a váróból a határellenőrök, viszont a járatot hivatalosan pedig nem törlik. Így egy patthelyzet alakult ki, amit egyre nehezebben tűrtek a nyaralni indulók, akik nyilván nem így képzelték pihenésük első napját. 

Végül a SunExpress által működtetett XQ857-es számú charterjárat péntek reggel helyett szombat reggel 8.59-kor szállt fel Budapestről, és indult úti célja, Izmir felé.

 


A Wizz Air járatait is érinti a nemzetközi szintű technikai leállás

A Wizz Air járatait is érinti a nemzetközi szintű technikai leállás 

Ezzel kapcsolatban a következő közleményt juttatták el szerkesztőségünkbe.
Egyszerre áldás és átok a sok reptérfejlesztés szerte a világban

Egyszerre áldás és átok a sok reptérfejlesztés szerte a világban 

A következő két évtizedben 2 trillió (magyarul 2 billió, vagyis kétezerszer egymilliárd) dollár értékű fejlesztések várhatók világszerte a légiközlekedésben.
Tömeges technológiai zavarok a világban - az európai légi közlekedésben is súlyos gondokat okozva

Tömeges technológiai zavarok a világban - az európai légi közlekedésben is súlyos gondokat okozva 

Az Egyesült Államok teljes légi forgalmát érintette és több repülőterén is ideiglenes zárlatot okozott az egész világra kiterjedő technológiai üzemzavar, ami egy amerikai kiberbiztonsági világcégtől, a Crowdstrike-tól indult pénteken.
Az utazók zöme ügyet sem vet a MÁV meglehetősen furcsa kérésére

Az utazók zöme ügyet sem vet a MÁV meglehetősen furcsa kérésére 

Ugyanis hiába óvta őket a MÁV - ennek ellenére jegyet váltottak különböző vonalakon járó szerelvényeikre.
Új magyar jármű született

Új magyar jármű született 

Bemutatták az új magyar elektromos midibuszt - a Városligetben tette meg első köreit a bajai gyár fejlesztése.
Ismét indít és fogad járatokat a debreceni reptér

Ismét indít és fogad járatokat a debreceni reptér 

Örömteli hírről kaptunk tájékoztatást szerda délelőtt.
Késés és járattörlés esetén cseveghet Ameliával

Késés és járattörlés esetén cseveghet Ameliával 

Mesterséges inteligenciával teszi hatékonyabbá ügyfélszolgálatát a légitársaság.
Összehangolja európai hálózatát az Air France-KLM és a SAS 

Összehangolja európai hálózatát az Air France-KLM és a SAS  

Szorosabbra fűzi kereskedelmi együttműködését a három légitársaság: codeshare és interline megállapodást kötöttek.
Mit kell tudnia egy légiutas-kísérőnek?

Mit kell tudnia egy légiutas-kísérőnek? 

Az Emirates hét pontban összefoglalta azon tananyaga legfontosabb témáit , amelyet mindenkinek el kell sajátítani, aki jelentkezik hozzájuk légiutas-kísérőnek.
2043-ra duplájára nőhet a világ légiflottája

2043-ra duplájára nőhet a világ légiflottája 

A Közel-Keleten és Ázsiában, ezen belül is Indiában és Kínában látják a legerősebb növekedést és bővülést.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.