Az Egyesült Királyság Polgári Légiközlekedési Hatóságának elemzése a brit repülőterekről induló több mint 2500 menetrend szerinti és charterjáratot vizsgált (a törölt járatok figyelmen kívül hagyásával), derül ki az airportal.hu cikkéből.
A jelentés szerint a második legtöbbet késő légitársaság a Turkish Airlines lett 28 perc 36 másodperc, harmadik a TUI 28 perc 24 másodperc, negyedik az Air India 28 perc 12 másodperc, ötödik pedig a Pegasus Airlines 25 perc 06 másodperc átlagos késéssel –olvasható a BBC oldalán.
2023-ban a legpontosabb légitársaság az ír Emerald Airlines volt, amelyik átlagosan mindössze 13 perc 6 másodpercet késett, mögötte végzett a Virgin Atlantic 13 perc 42 másodperces késéssel.
Ahogy az airportal is írja, a covid járvány utáni újrainduláskor a többi európai légitársasághoz hasonlóan a Wizz Air is rendkívüli működési kihívásokkal találta szembe magát, amelyeket főként a külső környezet okozott, de a cég azóta több mint 90 millió fontot fektetett be a működés stabilizálása, a késések számának csökkentése és az ügyfelek számára jobb élmény biztosítása érdekében.
Dale Keller, a légitársaságokat képviselő brit Board of Airline Representatives vezérigazgatója azt mondta, hogy 2023 „rendkívül kihívásokkal teli év” volt az iparág számára. Az elmúlt időszakban sok késést a légitársaságok által nem befolyásolható tényezők okoztak, mint a franciaországi légiirányítók sztrájkja vagy a brit Nemzeti Légiforgalmi Szolgálat (NATS) tavaly augusztusi összeomlása, amelynek következtében az egész Egyesült Királyságban leállították a járatokat. Keller hangsúlyozta, hogy a pontosság "továbbra is exponenciálisan javult" ebben az évben.
A BBC ugyanakkor kiemelte cikkében, hogy még mindig rosszak a pontossági mutatók, miközben a légitársaságok viteldíjai a magasabb üzemanyagköltségek és a zöld adók miatt egyre emelkednek.