Az erről szóló megállapodást ünnepélyes keretek között, ma délután három órakor írta alá Szalados László a KÉSZ- és Jost Lammers, a repülőteret üzemeltető cég vezérigazgatója. A következő hetekben az utascsarnok bérlői végzik el az utolsó simításokat, majd március végén az utazóközönség is birtokba veheti a budapesti repülőtér 2-es terminálépületét.
A 28 milliárd forintba került SkyCourt rendszereit tavaly december óta tesztelik folyamatosan és intenzíven a szakemberek, hogy semmilyen hiba ne fordulhasson elő a valós működés közben. A hosszú birtokbavételi folyamat pedig január 14-én indult, amikor a kivitelező az első néhány helyiség kulcsát átadta a Budapest Airport képviselőinek.
A SkyCourt halljában már régóta a végleges burkolaton sétálhatunk, helyükre kerültek a mozgólépcsők és a liftek, elkészültek az utastájékoztató berendezések, valamint működőképes a terminál csomagosztályozó rendszere is.
A SkyCourt ünnepélyes megnyitóját 2011. március 18-án rendezi a Budapest Airport ezt követően 19-én és 20-án a nagyközönség is felkeresheti az új terminált, majd 2011. március 27-én 0 órától az utasok vehetik birtokukba az épületet.
Az odajutás fejlesztése
Egyidejűleg hosszabb pihenő után újra ülést tartott a Budapest Airport Konzultációs Bizottsága. Az ülés során arról egyeztettek, hogyan lehetne érdemi lépéseket tenni a budapesti repülőtérhez kapcsolódó közúti és tömegközlekedési infrastruktúra fejlesztése érdekében. A 2006-ban létrehozott bizottságban a Budapest Airport szakmai és üzleti partnerei mellett helyet kaptak a környező települések politikai döntéshozói, valamint a kormányzat képviselői is.
A Ferihegyhez kötődő úthálózat–fejlesztések felgyorsításának újabb aktualitást adott a SkyCourt. Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatójának javaslatára a tagok megállapodtak abban, hogy a bizottság folytatja munkáját és legkésőbb két hónapon belül szakmai szinten is folytatják az egyeztetést az úthálózat fejlesztésének lehetséges részleteiről.
A repülőtér megközelíthetőségét is érintő infrastruktúra fejlesztése már a korábbi ülések alkalmával is többször szóba került, azonban a közös gondolkodáson túl lényeges eredmény nem született. Ezúttal, a legutóbbi ülés tapasztalatai alapján a Budapest Airport bízik abban, hogy végre megkezdődhet a valódi közös érdekérvényesítés az úthálózat fejlesztése érdekében, amely a Konzultációs Bizottságban képviselt valamennyi szervezet és az egész régió hasznára válhat.