A Ferihegy visszavásárlására biztatja a kormányt a szakszervezet?

A repülőtér visszavásárlása a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) álláspontja szerint több okból is üdvözlendő lenne.

„Magyarországnak először a nemzetközi repülőtérrel kapcsolatos hiátusait kell rendezni, abban egy állami vagy közösségi lehetőséget kapni. És utána lesz szükség, mert nagyon nagy szükség van egyébként egy nemzeti – a szó klasszikus üzleti értelmében és tartalmát tekintve is – légitársaság létrehozására” - idézi a LESZ blogja Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkárának az ATV-ben adott interjúját.

Szerintük a "Hochtief-érában a légikikötő szinte végig a privatizációs szerződésben vállalt fejlesztési kötelezettségek mögött kullogott, vagy épp meg sem valósította, amivel telezengte a médiát."

A LESZ úgy véli érezhetően romlott a szolgáltatások színvonala köszönhetően a "félresikerült" kiszervezéseknek. A reptér kínálta kínált szolgáltatások elmaradtak a regionális vetélytársakéitól, miközben a bérleti díjak folyamatos emelésével a légitársaságokat és földi kiszolgáló cégeket hozták nehéz helyzetbe.

A blog szintén hivatkozik egy közelmúltban megjelent brit elemzésre, mely szerint a Ferihegy elszalasztotta lehetőségeit. "Az utasok sem véletlenül panaszkodnak a mostoha körülményekre, a wc nélküli bádog beszállító épületekre, a több száz méteres gyaloglásra és borsos díjakra. Mindez lassan inkább egy harmadik világbeli repülőtérre hasonlít, mint európaira" - panaszkodik a LESZ.

A Csorba Attila vezette szakszervezet meglátása szerint akár a privatizációs bevétel töredékéért meg lehetne szerezni az üzemeltetési jogokat, "hiszen az új kanadai befektető a közelmúltban összesen 1,1 milliárd euróért vette meg a Hochtief hat (athéni, düsseldorfi, hamburgi, sydney-i és tiranai) repülőtér-érdekeltségét világszerte."

"Egy jól működő bázis (hub) repülőtér az előfeltétele, hogy bármilyen légitársaság – Sólyom vagy más – sikeres lehessen Magyarországon. Ehhez pedig alapvető változásokra van szükség" - zárja közleményét a szakszervezet.


Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.
A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót

A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót 

Már 23 millió megtett kilométer felett jár a most 5 éves wigo.
Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni

Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni 

Az alagút 27,6 km hosszú lenne maximum 300 méteres mélységben.
Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon

Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon 

Az új szolgáltatás több, mint tízmillió belépőjegyet kínál utasai számára, több mint háromszáz városába.
Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója

Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója 

A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál

Lazulós döntés a holland légitársaságnál 

Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.