A Ferihegy visszavásárlására biztatja a kormányt a szakszervezet?

A repülőtér visszavásárlása a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) álláspontja szerint több okból is üdvözlendő lenne.

„Magyarországnak először a nemzetközi repülőtérrel kapcsolatos hiátusait kell rendezni, abban egy állami vagy közösségi lehetőséget kapni. És utána lesz szükség, mert nagyon nagy szükség van egyébként egy nemzeti – a szó klasszikus üzleti értelmében és tartalmát tekintve is – légitársaság létrehozására” - idézi a LESZ blogja Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkárának az ATV-ben adott interjúját.

Szerintük a "Hochtief-érában a légikikötő szinte végig a privatizációs szerződésben vállalt fejlesztési kötelezettségek mögött kullogott, vagy épp meg sem valósította, amivel telezengte a médiát."

A LESZ úgy véli érezhetően romlott a szolgáltatások színvonala köszönhetően a "félresikerült" kiszervezéseknek. A reptér kínálta kínált szolgáltatások elmaradtak a regionális vetélytársakéitól, miközben a bérleti díjak folyamatos emelésével a légitársaságokat és földi kiszolgáló cégeket hozták nehéz helyzetbe.

A blog szintén hivatkozik egy közelmúltban megjelent brit elemzésre, mely szerint a Ferihegy elszalasztotta lehetőségeit. "Az utasok sem véletlenül panaszkodnak a mostoha körülményekre, a wc nélküli bádog beszállító épületekre, a több száz méteres gyaloglásra és borsos díjakra. Mindez lassan inkább egy harmadik világbeli repülőtérre hasonlít, mint európaira" - panaszkodik a LESZ.

A Csorba Attila vezette szakszervezet meglátása szerint akár a privatizációs bevétel töredékéért meg lehetne szerezni az üzemeltetési jogokat, "hiszen az új kanadai befektető a közelmúltban összesen 1,1 milliárd euróért vette meg a Hochtief hat (athéni, düsseldorfi, hamburgi, sydney-i és tiranai) repülőtér-érdekeltségét világszerte."

"Egy jól működő bázis (hub) repülőtér az előfeltétele, hogy bármilyen légitársaság – Sólyom vagy más – sikeres lehessen Magyarországon. Ehhez pedig alapvető változásokra van szükség" - zárja közleményét a szakszervezet.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.