„Magyarországnak először a nemzetközi repülőtérrel kapcsolatos hiátusait kell rendezni, abban egy állami vagy közösségi lehetőséget kapni. És utána lesz szükség, mert nagyon nagy szükség van egyébként egy nemzeti – a szó klasszikus üzleti értelmében és tartalmát tekintve is – légitársaság létrehozására” - idézi a LESZ blogja Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkárának az ATV-ben adott interjúját.
Szerintük a "Hochtief-érában a légikikötő szinte végig a privatizációs szerződésben vállalt fejlesztési kötelezettségek mögött kullogott, vagy épp meg sem valósította, amivel telezengte a médiát."
A LESZ úgy véli érezhetően romlott a szolgáltatások színvonala köszönhetően a "félresikerült" kiszervezéseknek. A reptér kínálta kínált szolgáltatások elmaradtak a regionális vetélytársakéitól, miközben a bérleti díjak folyamatos emelésével a légitársaságokat és földi kiszolgáló cégeket hozták nehéz helyzetbe.
A blog szintén hivatkozik egy közelmúltban megjelent brit elemzésre, mely szerint a Ferihegy elszalasztotta lehetőségeit. "Az utasok sem véletlenül panaszkodnak a mostoha körülményekre, a wc nélküli bádog beszállító épületekre, a több száz méteres gyaloglásra és borsos díjakra. Mindez lassan inkább egy harmadik világbeli repülőtérre hasonlít, mint európaira" - panaszkodik a LESZ.
A Csorba Attila vezette szakszervezet meglátása szerint akár a privatizációs bevétel töredékéért meg lehetne szerezni az üzemeltetési jogokat, "hiszen az új kanadai befektető a közelmúltban összesen 1,1 milliárd euróért vette meg a Hochtief hat (athéni, düsseldorfi, hamburgi, sydney-i és tiranai) repülőtér-érdekeltségét világszerte."
"Egy jól működő bázis (hub) repülőtér az előfeltétele, hogy bármilyen légitársaság – Sólyom vagy más – sikeres lehessen Magyarországon. Ehhez pedig alapvető változásokra van szükség" - zárja közleményét a szakszervezet.