A Forbes magazin cikke szerint 2016-ban a késések 33 százalékáért az időjárás volt a felelős, amely jelentős javulás, a 2000-es években mért 50 százalékhoz képest, de még így is magas az arány.
A Climate Change című lapban közzétett jelentés szerint a nagyobb hőmérséklet miatt egyre több járat szenvedhet késéseket, mert a gépek egyszerűen nem tudnak majd felszállni, mások pedig csak csökkentett tömeg (vagyis kevesebb utas, vagy teheráru) mellett lesznek képesek a futópályáról való elemelkedésre. Utóbbi viszont az árakat is módosíthatja, méghozzá felfelé, arról nem is beszélve, hogy a légitársaság árbevételére is negatív hatással van.
A Columbai Egyetem témában végzett kutatásáról szóló sajtóközleménye szerint a legmelegebb órákban a teljes töltöttséggel üzemelő járatok 10-30 százaléka lehet érintett, ezek vagy 4 százalékkal (10-12 utassal) kevesebb utassal, és/vagy áruval kénytelen közlekedni, vagy meg kell várniuk, amíg lehűl a levegő. - írja az Airportál.hu.
A téma azért is aktuális, mert az Egyesült Államokon kívül több európai és közel-keleti országban is rekordmeleget mértek az elmúlt hónapoban.
Forrás: AIRportal.hu