A légi közlekedés vesztesége dollármilliárdokban mérhető

A légitársaságokat tömörítő Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) riportja szerint a légitársaságok az idei és a következő évben összesen 157 milliárd dolláros veszteséget szenvednek el a koronavírus-járvány gazdasági hatásai miatt, írja a Reuters nyomán a telex.hu hírportál.

Az IATA még júniusban 100 milliárd dolláros veszteséget prognosztizált a kétéves időszakra, most azonban, a járvány második hullámában már 118,5 milliárd dolláros bevételkieséssel számolnak 2020-ra, míg 2021-re további 38,7 milliárd dolláros veszteséggel kalkulálnak.

„A gazdaságra és a légi forgalomra gyakorolt ​​pozitív hatása csak 2021 közepére fog masszívan bekövetkezni” – mondta a a vakcina lehetséges gazdaságélénkítő hatásáról Alexandre de Juniac, az IATA főigazgatója. A becsléseik szerint az utasok száma idén várhatóan 1,8 milliárdra csökken a tavalyi 4,5 milliárdról, jövőre pedig csak részben áll helyre, összesen 2,8 milliárd utasra lehet számítani. Ennek megfelelően a bevételek 2020-ra várhatóan 69 százalékkal, 191 milliárd dollárra csökkennek.

„Ez messze a legnagyobb sokk az iparágban a második világháború óta”, mondta Brian Pearce, az IATA vezető közgazdásza.

Az előrejelzéseik azzal kalkulálnak, hogy 2021 közepére a világ nagy részén már megnyílnak a határok. Az IATA megismételte a kormányokhoz intézett felhívását, miszerint az utazásokat korlátozó karanténok helyett inkább a széles körű tesztprogramokkal küzdjenek a járvány ellen. 

Juniac szerint további csődök várhatók az iparágban, a legújabb áldozat a Norwegian Air lett, akik novemberben kértek csődvédelmet. Egy átlagos légitársaságnak nagyjából 8,5 hónapra elegendő tartalékjai vannak a túléléshez, míg néhánynak már csak hetei vannak hátra, mondta Pearce, aki szerint egyes légitársaságok kudarcai a szektor konszolidációjához fognak vezetni.

A teljes cikk elolvasható: ITT.

 

 

Forrás: Reuters / telex.hu


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.