A világ legnagyobb személyszállító repülőgépe ezt követően városnéző repülésre indult Berlin és Brandenburg felett a meghívott vendégek, köztük több mint száz berlini gyerek és fiatal örömére.
“Ez a repülőgép keresztelő egyértelműen mutatja elkötelezettségünket Berlin iránt” – mondta Christoph Franz, Deutsche Lufthansa AG elnök-vezérigazgatója. “Vállalatunk jelentős beruházást hajt végre a dinamikusan fejlődő fővárosi régióban, s Berlin a jövőben még fontosabbá válik a Lufthansa életében, ezt bizonyítja a Tegel repülőtérről napokban beinduló számtalan európai és közel-keleti új járatunk is.” – tette hozzá Christoph Franz. Az új berlini reptér elhúzódó átadásával kapcsolatban megjegyezte: “Optimisták vagyunk és bízunk abban, hogy minden rendben lesz az új átadási időpontra”.
A Lufthansa zászlóshajójának „keresztelője” jól érzékelteti, mennyire fontos a német főváros a légitársaság számára. Június 3-án Európa vezető utasszállítója története legnagyobb bővítési programját indítja el Berlinben, több mint 60 millió eurós költségvetéssel. Ennek eredményeként 39 európai úti célt köt össze közvetlenül a fővárossal, és tizenöt Airbus A319 és A320 bázisaként használja Berlin Tegelt. A Lufthansa Csoporton és a Star Alliance-en belüli partnerek kínálatát is figyelembe véve az utasok 50 célállomás közül választhatnak majd Európában és a Földközi-tenger déli partvidékén.
„A Lufthansa Budapestről már február 6-a óta indít közvetlen járatokat a német fővárosba” – mutatott rá Ofer Kisch, a Lufthansa kelet-közép-európai igazgatója. „A foglalások nagyon ígéretesen alakulnak, és azt tapasztaljuk, hogy a budapesti utasok számára is vonzó célpont ez a gyorsan növekvő, dinamikus város. Egyre többen akarják felkeresni Berlint üzleti és szabadidős céllal, és mi örömmel növeljük tovább részesedésünket a szegmensben. Vonzó termékeivel és 13 500 forinttól induló, egy irányba érvényes jegyáraival a Lufthansa rendkívül versenyképes légitársaság” – tette hozzá.
A repülőgép tegeli névadójával a Lufthansa több mint 50 éves hagyományt folytat. Ötvenkét éve, 1960. szeptember 16-án Willy Brandt egykori főpolgármester és későbbi szövetségi kancellár szintén a Berlin nevet adta a Lufthansa akkoriban legmodernebbnek számító, széles géptestű, négy hajtóműves Boeing 707-430 repülőgépének a daru emblémás légitársaság 1955-ös újraalapítását követő első repülőgép-keresztelőn. Azóta a Lufthansa immár több mint 400 tagú flottájának aktuális zászlóshajója mindig a német főváros neve alatt járja a világot a légitársaság globális hálózatában. Az Airbus A380 testén a D-AIMI „Berlin“ lajstromjel élénk színű, vastag betűs feliratként jelenik meg a géptörzs mindkét oldalán, a pilótafülkét pedig a város medvés címere díszíti. A korábbi gépekhez hasonlóan a D-AIMI „Berlin“ is nagy távolságú járatokon repül majd, elsősorban az USA keleti és nyugati partjára és távol-keleti nagyvárosokba.