A Lufthansa új kollektív szerződést kötött

A Lufthansa hosszú távú kollektív szerződést kötött a Vereinigung Cockpit pilóta szakszervezettel.

A kollektív szerződés érvénybe lépéséhez a szakszervezet tagjainak szavazás útján jóvá kell hagyniuk annak tartalmát.

A felek többek között kollektív keretszerződést és új bérmegállapodást kötöttek, és legalább 2022 júniusáig tartó érvénnyel megegyeztek az átmeneti és nyugdíjkifizetésekről. Ezzel hosszú távon rendezték a kollektív tárgyalások feltételeit, és stabilizálták a munkaügyi kapcsolatokat. Az új szerződés összesen 15% strukturális megtakarítást eredményez a pilóták személyzeti költségeiben – még a jövőbeni béremelés előtt. A megállapodás ugyanakkor lehetővé teszi új junior pilóták felvételét a fenti légitársaságoknál.

„A kollektív szerződéssel új szociális partnerkapcsolat alapjait fektettük le a Lufthansa és a VC között” – mutatott rá Dr. Bettina Volkens, vállalati HR és jogi vezérigazgató-helyettes. „Közösen teremtettünk fenntartható hátteret a békés kollektív tárgyalásokhoz a 2022-ig tartó időszakban. A kompromisszum karrierlehetőségekhez juttatja a pilótákat, és nagymértékben elősegíti társaságunk versenyképességét.”

Nyugdíj és átmeneti kifizetések

A nyugdíjrendszer – a reptéri és a fedélzeti személyzettel már korábban megkötött megállapodás szerint – a „meghatározott juttatások” rendszeréből a „meghatározott hozzájárulások” rendszerévé változik.

Ennek nyomán százmillió eurós nagyságrenddel mérséklődik a nyugdíjfizetési kötelezettség, a 2017-es EBIT pedig szintén százmillió eurós nagyságrendű összeggel lesz magasabb.

A pilóták jövőbeni nyugdíjjuttatásainak szintje nem változik, és önkéntes nyugdíj-hozzájárulás fizetésére is lehetőség nyílik. A jelenlegi átmeneti fizetési rendszer elvi szinten érvényben marad. 2012-ig azonban a Lufthansa Passenger Servicesnél is fokozatosan 60 évre emelik a pilóták nyugdíjkorhatárát.

A Lufthansa Cargo és a Germanwings pilótái már ma is ebben az életkorban vonulnak nyugdíjba. A pilóták továbbra is védelmet élveznek arra az esetre, ha egészségi okok miatt tartósan nem repülhetnek.

A pilóták jövője és karrierkilátásai

A felek megállapodtak annak a csomagnak a feltételeiről, amelynek értelmében 2022 végére legalább 325 repülőgép üzemel majd a Lufthansa, a Lufthansa Cargo és Germanwings pilótáival. Ez a csomag új karrierlehetőségeket és ígéretes jövőbeni karrierkilátásokat nyit meg: több mint 700 junior pilóta felvételét és legalább 600 kapitányi pozíció létrehozását irányozza elő a légitársaságoknál.

A Lufthansa, a Lufthansa Cargo és a Germanwings pilótái rendkívüli mértékű, összesen 10,3%-os szakaszos béremelést és akár 1,8 havi bérnek megfelelő egyszeri juttatást kapnak a 2012. május és 2022. június közötti időszakra.

A jövőbeni munkavállalók induló és potenciális végső bérezése továbbra is a jelenlegi feltételekre épül. A meglévő munkavállalók bérezési struktúrája nem változik. A fokozatosan végrehajtott, mérsékeltebb emelések csökkentik a költségeket. A felek emellett a produktivitás növelését szolgáló további intézkedésekről is megegyeztek.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.