Az Európai Bizottság tiltott állami támogatás miatt 70-100 milliárd forint visszafizetésére kötelezi a légitársaságot, amit önerőből a Malév nem tud kifizetni - fejtette ki az elnök. Elmondta, vannak fórumok ahol fellebbezni lehet az elmarasztalás miatt, s még felfüggesztést is lehet kérni. A kormány a legmagasabb szinten foglalkozik az üggyel - mondta. A lehetséges befektetőkkel kezdett tárgyalásokról annyit mondott a Malév elnöke, hogy a döntést a tulajdonos hozza meg és az új miniszter asszonnyal "interaktív" kapcsolatban van.
A riporter kérdéseire Berényi János többször megismételte: "azért vagyok itt, hogy megnyugtassam az utasokat, a Malév repül és repülni fog". A Malév vezetése attól tart - fűzte hozzá magyarázatként, hogy az utasok átpártolnak más légitársasághoz. A Malév napi működését nem befolyásolja az uniós döntés.
Az elnök beszámolt arról, hogy a téli menetrendben - a korábbi évekkel ellentétben - fellendülés tapasztalható. Hozzátette: a bevételeket hétmilliárd forinttal túlteljesítette a légitársaság. A kerozinárak emelkedése ellenére jók az eredmények és ezt kár lenne letörni. Arra a kérdésre, hogy akkor miért volt szükség ötmilliárd forint friss tulajdonosi kölcsönre, Berényi János azt mondta, hogy a múlt örökségét nem lehet egyik napról a másikra leépíteni. A Malév tartozik a Vnyesekonombanknak, s a szállítóknak is.
A Malév elnöke a Népszava szerdai számában nyilatkozott arról, hogy most készül a Malév vezetése négy évvel meghosszabbítani az amerikai ILFC-vel a repülőgépeik lejáró lízingszerződését, s az erről folytatott tárgyalások már "a célegyenesben vannak". Berényi János szavai szerint - olvasható a Népszavában - az amerikaiak hajlandónak mutatkoznak a szerződés módosítására. Az elnök a piacon ma elérhető árakhoz képest
kedvezőnek nevezte a lehetséges új szerződés feltételeit.
Forrás: MTI