Sebastian Ebel, a Tui vezérigazgatója úgy fogalmazott, azt mondta, soha nem költöttek ennyit készenléti repülőgépekre, a hívásokat fogadó emberekre. A német vállalat nem számított ilyen mértékű zavarokra, a koronavírus miatti korlátozások eltörlése után azonban megélénkült a külföldi nyaralások iránti kereslet - írta meg a The Guardian nyomán az euronews.com portál.
A Tui vezére szerint a manchesteri repülőtérnél a legsúlyosabb a helyzet, a nehézségeket a munkaerőhiány okozta. Hozzátette, hogy az amszterdami repülőtéren is hasonló fennakadásokkal kellett szembenézniük. Nem volt elég ember, főként a biztonsági szolgálatnál, de néha a poggyászkezelésnél sem. A világjárvány okozta lezárások miatt a repülőterek ugyanis nagyon sok alkalmazottól megváltak.
Májusban a Tui bejelentette, hogy június végéig 180 járatot törölt a manchesteri repülőtérről, ami napi hat járatot jelentett. A cég korábban ragaszkodott ahhoz, hogy kevesebb járatot töröljön, mint a versenytársai, köztük az EasyJet és a British Airways. A régóta várt szabadságukra igyekvő utasoknak azonban hosszú sorban állással és törölt járatokkal kellett szembesülniük.
Európa legnagyobb utazásszervezője április és június között 5,1 millió ügyfelet szolgált ki, ami 84 százalékos utasszám-növekedést jelent 2019-hez képest.
A járvány óta először a második negyedév során nyereséget értek volna el, ha a járatok megszakításából eredő 75 millió eurós veszteség nem lett volna. Így a júniusig tartó három hónapban a közel 50 millió eurós nyereség helyett 27 millió eurós adózás előtti veszteséget értek el.
Forrás: The Guardian / euronews.com