Bár a Malév 2012-es csődje miatt a Budapest Airport kénytelen volt két évre befagyasztani a tervezett Cargo City megépítését a 2. Terminál mellett, a ferihegyi repülőteret üzemeltető cég nem adta fel a reményt, hogy a gazdaság fellendülésével párhuzamosan tovább növekszik az igény a légi teheráru szállításra. A tavalyi évben sikerült olyan fontos üzleti partnereket Budapestre csábítani, mint a Turkish Cargo vagy a Qatar Cargo. Mind a két cargo-légitársaság heti rendszerességgel üzemeltet járatot Budapestre Isztambulból, illetve Dohából.
„A müncheni logisztikai kiállításon egyszerűen nem lehet nem részt venni. Nagyon sok üzleti partnerrel tudtunk ígéretes megbeszéléseket folytatni.” – jelentette ki Christa Soltau. A Budapest Airport cargo üzletágának vezetéséért felelős szakember hozzátette: „Budapesten továbbra is ideálisak a feltételek egy nagy közép-európai cargo-központ fejlesztésére. A repülőtér adottságai akár évtizedekre előre fedezni tudják a cargo raktárak területi igényeit, ráadásul Budapestről nem kevesebb, mint 20 európai ország érhető el a gazdaságos 1000 kilométeres teherautó szállítási rádiuszon belül.”
A müncheni kiállításon a Budapest Airport mellett nem kevesebb, mint 63 ország 2 013 kiállítója vett részt a logisztika és a szállítmányozás minden területéről, a közúti fuvarozástól kezdve a tengeri kikötőkön át egészen a légi teheráru szállításig. A piaci szereplők egyöntetűen annak a reményüknek adtak hangot, hogy az európai gazdaság fokozatos fellendülésével egyben a szállítmányozás is magára találhat, különösen a légi cargo üzletág. A földrészen egyelőre elsősorban a török és az orosz piacon tapasztalható fellendülés.
Forrás: Turizmus Online