A Malév megszűnésével együtt tűnt el a közvetlen légi kapocs Szentpétervár és Budapest között, pedig folyamatos volt az érdeklődés az utazók részéről mindkét oldalon – emelte ki Ermilov Oleg, az 1000 út utazási iroda ügyvezetője egy tegnapi rendezvényen.
Számos légitársasággal történt egyeztetés, végül a tyumenyi székhelyű UTAir döntött úgy, hogy járatot indít Észak Velencéje és a magyar főváros között. Április 28-án érkezett meg az első járat Budapestre, a jellegzetes fehér-kék festésű gépek egyelőre heti két alkalommal, szerdán és vasárnap indulnak az orosz nagyvárosba, éppen időben ahhoz, hogy a legendás júniusi fehér éjszakákban gyönyörködhessen a turista.
A járat a jelenlegi tervek szerint októberig közlekedik, de amennyiben megfelelő szintű lesz a forgalom, akkor télen is repül majd. Mi több, elképzelhető, hogy jövőre járatsűrítésre is sor kerül.
A Magyarországon még kevéssé ismert légitársaság nem kezdte pályafutását, 46 éves múltra tekint vissza. Kezdetben elsősorban helikopteres szolgáltatásokat nyújtottak, olajkutakhoz szállítottak alkatrészeket. Ma már 300 helikopterrel dolgoznak világszerte Afrikától Délkelet-Ázsiáig. A teherszállítás mellett folyamatosan fejlődött az UTAir személyszállító üzletága is az évek során, ma már 114 repülőgép áll rendelkezésre a flottájukban. Elsősorban belföldi városokat érintő járathálózatukon 2013-ben 10 millió utast terveznek szállítani, ezzel a harmadik legjelentősebb orosz légitársaság címét mondhatják magukénak.
Az utasszám növekedése is szembe tűnő: 2011-ben 6,4 millió, tavaly pedig már 9,3 millió utast szállítottak. Több mint 100 úti célt repülnek Hannovertől Irkutszkig, ezek közül található 50 olyan város, ahová egyetlen más légitársaság sem indít járatot.
A társaság flottája folyamatos megújuláson megy keresztül, 2020-ig 5 darab Boeing 767-200-ast, 40 darab 737-800/900-ast, valamint 20 darab Airbus A321-es állítanak forgalomba. Magyarországon az 1000 út utazási iroda képviseli a légitársaságot.
A társaság két új munkatársat is felvett a repülőjegy-forgalom bonyolítására: a régebben az ukrán Aerosvit légitársaságnál dolgozó Márkus Júliát és az ex-TUI-s Kiss Lászlót. A légitársaság belső foglalási rendszerét telepítik az 1000 úthoz, így jegycserétől kezdve minden teendőt el tudnak látni az iroda munkatársai.
Az UTAir nem követi a fapados modellt, járatain – távolságtól függően – hideg vagy meleg étellel és itallal várják az utasokat, a business osztályon utazók ráadásul a 40 kilogrammos súlykeret adta előnyöknek örülhetnek. A légitársaság hamarosan bekerül a magyar BSP-be is.