„A pesti alsó rakpart tervezése során volt az a korábbi szakmai döntés, hogy a Lánchídtól délre eső rész teljesen autómentes lesz. Ennek bejelentésével várnom kellett eddig a hétig, felismerve azt, hogy lehet, nem a kampány a legjobb időpont rá” – mondta a Telexnek adott interjújában Karácsony Gergely főpolgármester. Mivel a témában azóta sem volt bejelentés,a portál rákérdezett a fővárosnál, mik a pontosabb tervek.
Balogh Samu, a főpolgármester közlekedésfejlesztésekkel is foglalkozó kabinetfőnöke a lappal közölte, hogy folyamatban van a tervezés. A részletek meghatározására összeül az önkormányzat civil munkacsoportja, amibe a zöld és civil szervezetek mellett az Autóklub szakembereit is meghívták, és az érintett kerületi önkormányzatok is beleszólhatnak. Itt fog tisztázódni, milyen hosszú legyen az autómentes szakasz, aminek a kivitelezését a 3-as metró középső szakaszának felújítása után, a jövő év első felében kezdenék meg.
A Telex cikke szerint az Országház és a Belgrád rakpart (Erzsébet híd) közötti szakasz lehet autómentessé alakítva. Azonban bármekkora szakaszt, akár csak egy 10 méterest is zárnak le a Pesti alsó rakpartból, az a pesti, Duna menti átmenő forgalom teljes megszüntetését jelenti majd. A részletekről ugyan még nincs döntés, de valószínűleg egy sétáló jellegű utat kell elképzelni a rakparti út helyén.
Várostervezők, urbanisztikai szakemberek legalább egy évtizede hajtogatják, hogy Budapest egyik legkiaknázatlanabb területe az autók által kisajátított alsó rakpart, ami miatt gyalogosan szinte lehetetlen közel menni a Dunához. Eközben a nyugati nagyvárosokban Bécsben, Párizsban, sőt Pozsonyban is egyre nagyobb folyó menti területeket tesznek autómentessé, átadva azokat a gyalogosoknak és kerékpárosoknak.