Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates nagyhatalmú elnöke, Sir Tim Clark személyes hangú bocsánatkérő levelet fogalmazott meg és juttatta el ügyfeleiknek az e heti fennakadások, járattörlések miatt.

Mélyen tisztelt ügyfeleink!

Ez a hét az Emirates működése szempontjából az egyik legnehezebb hét volt az Egyesült Arab Emírségeket sújtó rendkívüli viharok miatt.

Ezúton szeretnék bocsánatot kérni minden ügyfelünktől, akinek az utazási terveit ez a rendkívüli időszak felborította.

Sir Tim Clark, Emirates CEO / Forrás: Courtesy of Andreas Spaeth / businesstravelers.com
Sir Tim Clark, Emirates CEO / Forrás: Courtesy of Andreas Spaeth / businesstravelers.com

Április 16-án, kedden az Egyesült Arab Emírségekben az elmúlt 75 év legnagyobb csapadékmennyisége esett. A viharos erejű szél és az eső súlyos zavart okozott a városokok életében. Az Emirates dubaji központja nyitva maradt ugyan, de a járatmozgásokat a biztonság érdekében csökkentettük. Emellett a csapadékvízzel elárasztott utak akadályozták ügyfeleink, pilótáink, a légiutas-kísérő személyzet és a repülőtér alkalmazottai számára a repülőtérre jutást, valamint a repüléshez szükséges alapvető ellátmányok szállítását.

Kedden több tucat járatot irányítottunk át más repülőterekre, hogy elkerüljük a legrosszabb időjárási körülményeket, majd a következő három napban közel 400 járatot kellett törölnünk, és még többet kellett késleltetnünk, mivel a központunk működését továbbra is kihívások elé állította a személyzet és az ellátás hiánya.

Ekkor világosan meghatároztuk két prioritásunkat: gondoskodni az érintett ügyfeleinkről, és helyreállítani a menetrend szerinti működésünket.

Annak érdekében, hogy felszabadítsuk az erőforrásokat és a kapacitást az érintett ügyfelek kezeléséhez, fel kellett függesztenünk a Dubajból induló utasok utasfelvételét, jegyértékesítési tilalmat kellett bevezetnünk, és átmenetileg le kellett állítanunk a Dubajba érkező csatlakozó utasforgalmat.

További erőforrásokat vetettünk be, hogy segítsük repülőtéri és ügyfélkapcsolati központjainkat az átfoglalásokban, és további járatokat indítottunk olyan célállomásokra, ahol nagyszámú, a fennakadásban érintett ügyfelet azonosítottunk.

Több mint 100 önkéntes alkalmazottat mozgósítottunk, hogy a dubaji repülőtér indulási és tranzitterületén gondoskodjanak az utasokról, kiemelten kezelve az orvosi eseteket, az időseket és más segítséget igénylő utasokat. Eddig több mint 12 000 szállodai szobát biztosítottunk az érintett ügyfelek elhelyezésére Dubajban, továbbá 250 000 étkezési utalványt adtunk ki, és jelentős mennyiségű ivóvizet, takarót és egyéb kényelmi cikket osztottunk szét.

A színfalak mögött vállalatunk további több ezer alkalmazottja dolgozott azon, hogy működésünk visszaálljon a rendes kerékvágásba.

Ma reggel, április 20-án, helyreállt a hálózatunk járatainak menetrend szerinti közlekedése. A korábban a repülőtér tranzitterületén rekedt utasok már átfoglalták a helyüket, és úton vannak úti céljuk felé. Felállítottunk egy munkacsoportot, hogy eljuttassuk tulajdonosaikhoz a mintegy 30 000 visszamaradt poggyászt.

Még pár napot igénybe fog venni, hogy minden átfoglalt utasunk és az összes fennakadt poggyász útját rendezzük, ezért ügyfeleink türelmét és megértését kérjük.

Tudjuk, hogy a rendkívüli helyzetre adott reakciónk messze nem volt tökéletes. Tudomásul vesszük és megértjük ügyfeleink frusztrációját a terminálokon kialakult torlódás, információhiány és zűrzavar miatt. Elismerjük, hogy a hosszú sorbanállás és várakozási idő elfogadhatatlan volt.

Ügyfeleink iránti elkötelezettségünk töretlen, és az elmúlt napok tanulságait felhasználva igyekszünk javítani a működési folyamatainkon.

Szeretném továbbá megköszönni a légitársaságnál dolgozó minden munkatársamnak, valamint beszállítóinknak és partnereinknek, hogy a héten a kihívást jelentő körülmények ellenére éjjel-nappal fáradhatatlanul dolgoztak az ügyfelek támogatása, működésünk helyreállítása és a menetrendünk normalizálása érdekében.

Végezetül, még egyszer szeretnék a magam és az Emirates teljes csapata nevében elnézést kérni minden egyes, a fennakadásban érintett ügyfelünktől.

                                                                                                                                        Sir Tim Clark


Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom

Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom 

Rekord utasforgalom várható az idei nyáron a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, amelyre a Budapest Airport már tavaly ősszel megkezdte a felkészülést.
Új VIP terminál a máltai repülőtéren

Új VIP terminál a máltai repülőtéren 

4,5 millió eurós beruházással újult meg a máltai repülőtér VIP vendégterminálja.
Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá

Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá 

A felek egy gördülékeny foglalási rendszer kialakításán dolgoznak együtt.
Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága

Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága 

A francia légitársaság egymást követő ötödik évben lett a legjobb nyugat-európai légitársaság az utasok visszajelzése alapján készülő listán.
Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira

Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira 

A Ryanair vezérigazgatója, Michael O’Leary élesen bírálta a Boeing gyártási gyakorlatát, miután lezuhant az Air India Dreamliner repülőgépe.
A Wizz Air felfüggeszti a Dubaj és Abu-Dzabi felé induló járatait

A Wizz Air felfüggeszti a Dubaj és Abu-Dzabi felé induló járatait 

A légitársaság a kialakult helyzet miatt július 3-tól szeptember 15-ig felfüggeszti ezeket a járatpárokat.
Új szinten az autómegosztás: egyre többen választják külföldi utakhoz is

Új szinten az autómegosztás: egyre többen választják külföldi utakhoz is 

MOL Limo: a hosszútávú belföldi bérlések legnépszerűbb célpontja a magyarok körében a Balaton.
Tarolt a Turkish Airlines a légitársaságok Oscar-díjátadóján

Tarolt a Turkish Airlines a légitársaságok Oscar-díjátadóján 

Immár tizedik alkalommal nyerték el az „Európa legjobb légitársasága” címet.
Emirates: új játékok, jobb repülési élmény

Emirates: új játékok, jobb repülési élmény 

A légitársaság a nyári iskolai szünetre időzítve új fedélzeti játék- és táskakollekciót vezet be a gyerekek számára minden járatán.
Hosszas előkészítő munka után az idei főszezonra tervezett start is elmaradhat

Hosszas előkészítő munka után az idei főszezonra tervezett start is elmaradhat 

A turistákat egyik görög szigetről a másikra szállító hidroplánokról van szó.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.