Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates nagyhatalmú elnöke, Sir Tim Clark személyes hangú bocsánatkérő levelet fogalmazott meg és juttatta el ügyfeleiknek az e heti fennakadások, járattörlések miatt.

Mélyen tisztelt ügyfeleink!

Ez a hét az Emirates működése szempontjából az egyik legnehezebb hét volt az Egyesült Arab Emírségeket sújtó rendkívüli viharok miatt.

Ezúton szeretnék bocsánatot kérni minden ügyfelünktől, akinek az utazási terveit ez a rendkívüli időszak felborította.

Sir Tim Clark, Emirates CEO / Forrás: Courtesy of Andreas Spaeth / businesstravelers.com
Sir Tim Clark, Emirates CEO / Forrás: Courtesy of Andreas Spaeth / businesstravelers.com

Április 16-án, kedden az Egyesült Arab Emírségekben az elmúlt 75 év legnagyobb csapadékmennyisége esett. A viharos erejű szél és az eső súlyos zavart okozott a városokok életében. Az Emirates dubaji központja nyitva maradt ugyan, de a járatmozgásokat a biztonság érdekében csökkentettük. Emellett a csapadékvízzel elárasztott utak akadályozták ügyfeleink, pilótáink, a légiutas-kísérő személyzet és a repülőtér alkalmazottai számára a repülőtérre jutást, valamint a repüléshez szükséges alapvető ellátmányok szállítását.

Kedden több tucat járatot irányítottunk át más repülőterekre, hogy elkerüljük a legrosszabb időjárási körülményeket, majd a következő három napban közel 400 járatot kellett törölnünk, és még többet kellett késleltetnünk, mivel a központunk működését továbbra is kihívások elé állította a személyzet és az ellátás hiánya.

Ekkor világosan meghatároztuk két prioritásunkat: gondoskodni az érintett ügyfeleinkről, és helyreállítani a menetrend szerinti működésünket.

Annak érdekében, hogy felszabadítsuk az erőforrásokat és a kapacitást az érintett ügyfelek kezeléséhez, fel kellett függesztenünk a Dubajból induló utasok utasfelvételét, jegyértékesítési tilalmat kellett bevezetnünk, és átmenetileg le kellett állítanunk a Dubajba érkező csatlakozó utasforgalmat.

További erőforrásokat vetettünk be, hogy segítsük repülőtéri és ügyfélkapcsolati központjainkat az átfoglalásokban, és további járatokat indítottunk olyan célállomásokra, ahol nagyszámú, a fennakadásban érintett ügyfelet azonosítottunk.

Több mint 100 önkéntes alkalmazottat mozgósítottunk, hogy a dubaji repülőtér indulási és tranzitterületén gondoskodjanak az utasokról, kiemelten kezelve az orvosi eseteket, az időseket és más segítséget igénylő utasokat. Eddig több mint 12 000 szállodai szobát biztosítottunk az érintett ügyfelek elhelyezésére Dubajban, továbbá 250 000 étkezési utalványt adtunk ki, és jelentős mennyiségű ivóvizet, takarót és egyéb kényelmi cikket osztottunk szét.

A színfalak mögött vállalatunk további több ezer alkalmazottja dolgozott azon, hogy működésünk visszaálljon a rendes kerékvágásba.

Ma reggel, április 20-án, helyreállt a hálózatunk járatainak menetrend szerinti közlekedése. A korábban a repülőtér tranzitterületén rekedt utasok már átfoglalták a helyüket, és úton vannak úti céljuk felé. Felállítottunk egy munkacsoportot, hogy eljuttassuk tulajdonosaikhoz a mintegy 30 000 visszamaradt poggyászt.

Még pár napot igénybe fog venni, hogy minden átfoglalt utasunk és az összes fennakadt poggyász útját rendezzük, ezért ügyfeleink türelmét és megértését kérjük.

Tudjuk, hogy a rendkívüli helyzetre adott reakciónk messze nem volt tökéletes. Tudomásul vesszük és megértjük ügyfeleink frusztrációját a terminálokon kialakult torlódás, információhiány és zűrzavar miatt. Elismerjük, hogy a hosszú sorbanállás és várakozási idő elfogadhatatlan volt.

Ügyfeleink iránti elkötelezettségünk töretlen, és az elmúlt napok tanulságait felhasználva igyekszünk javítani a működési folyamatainkon.

Szeretném továbbá megköszönni a légitársaságnál dolgozó minden munkatársamnak, valamint beszállítóinknak és partnereinknek, hogy a héten a kihívást jelentő körülmények ellenére éjjel-nappal fáradhatatlanul dolgoztak az ügyfelek támogatása, működésünk helyreállítása és a menetrendünk normalizálása érdekében.

Végezetül, még egyszer szeretnék a magam és az Emirates teljes csapata nevében elnézést kérni minden egyes, a fennakadásban érintett ügyfelünktől.

                                                                                                                                        Sir Tim Clark


Indul a Balatonnál a hajózási szezon

Indul a Balatonnál a hajózási szezon 

Elindult a személyhajózási szezon a Balatonon.
Szezonális repülőjárat Tel-Aviv és a Balaton között

Szezonális repülőjárat Tel-Aviv és a Balaton között  

Június 2. és szeptember 29. között heti két alkalommal közlekedik az Arkia Israeli Airlines Sármellékre.
Ezt nyújtják a légiutas-kísérőknek Dubajban

Ezt nyújtják a légiutas-kísérőknek Dubajban 

Már több mint 200 magyar légiutas-kísérő dolgozik a világ legnagyobb nemzetközi légitársaságánál.
Március 29-én különleges élményben lesz része a budapesti reptéren

Március 29-én különleges élményben lesz része a budapesti reptéren 

Aznap rangos zongoraművészek és fiatal tehetségek játszanak a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren kihelyezett zongorákon.
Scotland Yard-jelentés a Heathrow forgalmát megbénító áramkimaradásról

Scotland Yard-jelentés a Heathrow forgalmát megbénító áramkimaradásról 

Nincs arra utaló jel, hogy bűncselekmény okozta volna a Heathrow repülőteret megbénító tüzet.
Sztrájk miatt leállnak a görögországi kompok

Sztrájk miatt leállnak a görögországi kompok  

A sztrájk egész Görögországra kiterjed, és minden hajókategóriát érint.
Új célállomások a Wizz Air kínálatában

Új célállomások a Wizz Air kínálatában 

Bilbaó, Wrocław, Gdansk és Vilnius júliustól közvetlen légihíddal elérhető Budapesttől.
Boeing 777-es repülőgépek újabb nyolc útvonalon

Boeing 777-es repülőgépek újabb nyolc útvonalon 

A programnak köszönhetően a légitársaság 2025 szeptemberéig 44 célállomásra terjeszti ki a megújult Boeing 777 és Airbus A380 típusú repülőgépek bevezetését.
Járattörlések a brüsszeli repülőtéren

Járattörlések a brüsszeli repülőtéren 

A sztrájk a szövetségi kormány által előterjesztett, nyugdíjreformra vonatkozó intézkedések ellen irányul.
Áprilistól felfüggeszti a Kolozsvár-Budapest járatát az Aeroexpress Regional

Áprilistól felfüggeszti a Kolozsvár-Budapest járatát az Aeroexpress Regional 

Áprilistól átmenetileg felfüggeszti a Kolozsvár-Budapest járatát az Aeroexpress Regional légitársaság – közölte hétfőn a magyar légitársaság.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.