Mint írják, az Európai Unió szerint a két légitársaság egyesülése nem sértené a trösztellenes szabályokat. Azt is hozzáteszik, hogy a 325 millió eurós üzlet
lehetővé teszi a Lufthansa számára, hogy növelje szolgáltatásait Olaszországban, Európa egyik legnagyobb utazási piacán.
Valamint ha az olaszok pénzügyi teljesítménye javul, a Lufthansa opciót kap a teljes tulajdonjog megszerzésére.
Egy olyan időszakban, amikor a fogyasztók egyre magasabb repülőjegyárakkal szembesülnek, nagyon fontos, hogy megőrizzük a versenyt az ágazatban
- mondta Margrethe Vestager, az EU versenypolitikáért felelős alelnöke.
Az uniós jóváhagyás megszerzése érdekében a Lufthansa és az ITA megállapodott abban, hogy felajánl néhány rövid távú olaszországi útvonalat a versenytársaknak, lehetővé téve számukra, hogy non-stop járatokat indítsanak Róma vagy Milánó és egyes közép-európai repülőterek között. A német légitársaság megerősítette, hogy tárgyalásokat folytat az Easyjettel és a spanyol Volotea légitársasággal ez ügyben.
Ami a hosszú távú járatokat illeti, a Lufthansa és az ITA szintén megállapodott a riválisokkal való együttműködésről, hogy javítsák a csatlakozásokat és növeljék a non-stop járatok gyakoriságát. A cégek együttműködnek majd az utasok és a poggyászok szállításában a csatlakozó járatokhoz, valamint fel- és leszállási résidőket cserélnek más légitársaságokkal, derül ki a hírportál írásából.
A Lufthansa különben már most is számos leányvállalattal rendelkezik, köztük a Brussels Airlines, az Austrian Airlines és a Swiss International Air Lines légitársaságok, teszik hozzá.