A szakszervezet a hétfőn az MTI-hez eljuttatott közleményében kiemelte: a problémák megoldását nem a MÁV és a Volán-társaságok összevonásában látják, szemben a Miniszterelnökséget vezető miniszterrel, aki ezt is egyfajta lehetőségnek nevezte korábban.
Egy július eleji sajtótájékoztatón a Volán-társaságokkal kapcsolatos kérdésre Lázár János felvetette a MÁV és a Volán összevonásának lehetőségét, amely azonban - mondta - csak egy a kormányzat előtt fekvő, a tömegközlekedés korszerűsítésére vonatkozó koncepciók közül.
A KKSZ úgy fogalmazott: nem értik, hogyan akarják a döntéshozók 2017. január 1-jei piacnyitás előtt versenyképes helyzetbe hozni a regionális közlekedési központokat. Az ágazatnak 1200 új buszra is szüksége lenne, bár a járműbeszerzés még pályázati szakaszban sincs - tették hozzá.
A szakszervezet közleményében arra is felhívta a figyelmet, hogy azonos gondokkal küzdenek a közlekedési ágazat különböző szereplői, ugyanis a MÁV-nál és a teherfuvarozóknál is komoly problémát jelent a létszámhiány. Idézték Wáberer Györgyöt, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) elnökét, aki szerint mintegy 6500 sofőr hiányzik a szakmából.
A KKSZ szerint a kormánynak béremeléssel és megfelelő képzéssel kellene gondoskodnia utánpótlásról, és a közlekedési ágazat megmentéséről. Azt is kiemelték, hogy a Volán-társaságok összesen mintegy 18 ezer munkavállalónak biztosítanak munkát.
A kihvásokkal közdenek a turisták fuvarozására szakosodott busztársaságok is - derült még egy idén áprilisban, Zsámbékon megrendezett személyszállítási konferencián. Az egyik lapunknak nyilatkozó buszos vállalkozó tapasztalatai szerint aggasztó az utánpótlás. A milliós kiadást jelentő hivatalos jogosítvány megszerzését a leendő sofőröknek többnyire saját zsebből kell biztosítani. Erre vagy nem futja, vagy ha igen, inkább mennek el Németországba, Nagy-Britanniába vagy Norvégiába buszozni kamionozni a hazainál nagyságrendekkel magasabb fizetésért és átláthatóbb munkaidőbeosztásért.
Forrás: MTI/Turizmus Online